Citat:
Ursprungligen postat av
hash
Han menar nog du kanske sitter med en skit-router som du har fått från din ISP?
Inte helt ovanligt att folk har skit-routers hemma, köper gärna en mobil för lätt över 10k, men lägger inte en spänn på sin router.
Men du säger att du har en egenköpt router 1400kr, då vill man gärna veta vilken router det är som inte gör ett bra jobb för 1400kr?
Jag är nöjd med min router. Jag undrade om de inställningar jag gjort i den påverkat negativt och uppenbarligen är det VPN.
Men alla system har plötsligt problem. Var till optikern nyss och mitt namn var fel och jag tycktes bo i en annan stad. Till på köpet är mitt Id inte smickrande så hon slutade med att säga att jag inte bara ser ut som kriminell utan även bedragare

Det gör jag inte, men jag ser ut att gå på substanser och det hjälper inte kanske när man försöker identifiera sig gällande systemfel (vi skrattade och skojade om problemen i kombination med min bild, så det var inte på allvar).
Men det är en mängd andra saker som jäklats. Kanske bör överväga närmare om det är dags att börja bry sig om småsaker.
Huvudsaken är att mitt nätverk fungerar optimalt igen efter att jag slagit av Nortons VPN.
Gällande router är jag osäker på om jag bör säga pga att jag behöver rensa, inte riskera mer att rensa bort. Annars hade jag länkat den tidigare.
Jag tycker som sagt att den gör sitt jobb utmärkt som jag sa och att jag har full hastighet och täckning numera. Problemet var att det tillkom andra adresser och att mitt nätverk blev hårt belastat. Det här är ju som sagt en nyköpt router som ersatt en annan för att just fungera utan att jag blir mentalsjuk på köpet när jag vill surfa.