Citat:
Ursprungligen postat av
Plastanjfolie
Citat:
Ursprungligen postat av
Niggers
DCHP har du lokalt i routern. Ibland bruka man vill ha en del enheter i nätverket på fast ip adresser.
Bredbandskollen är inte 100%, bästa sättet att kolla om en uppkoppling är bra kör streaming i hög upplöst, då märker man om det sväja eller inte. Särskilt när man kör över wifi så det gå upp och ner.
Jag ändrade och kollade via speedofme. Skillnaden var tydlig om jag startade eller stängde av VPN som jag föreslogs skulle kunna ha som problem.
Jag märker problemen genom att jag inte kommer in på sidorna. Så låg hastighet blir det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Niggers
Problemet med Wifi är väl att du kan få en bra hastighet och sedan ställer sej någon sej i dörröppningen och radiovågorna studsar på den. Radiovågor är som vatten tar den snabbaste vägen.
Jag bor ensam och med problem suttit fåtal meter ifrån routern. Efter att ha köpt ny för lite över tusenlappen och ändrat DSN fungerar täckningen däremot riktigt bra. Förutom när nätet plötsligt går helt i botten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Ja wifi kan vara ett djävla aber, när jag använde wifi via modemet från comhem så räckte det att gå in i badrummet 4 meter bort för det skulle kuka ur fullständigt, nu kör jag med en 300kr router och det funkar rätt bra med mobiltelefoner i hela lägenheten, datorn kör jag trådat just för att hastighet o låg ping är prioriterad och det är med denna jag uppmätt varierande hastigheter.
Vad jag kan se har ts inte skrivt nåt om vare sig wifi eller trådlöst.
Jag kör med en dyrare router som nu lite prissänkt ändå kostar strax över tusenlappen. Ansåg det rimligt pga just dålig täckning och med ändrade DSN har jag nu fått den väldigt täckande.
Men jag upptäckte även att min virutal box inte fungerade (jag har haft en del problem och routern exempelvis var helt ur satt spel och gav en del huvudvärk att få ordning på innan jag ändrade DNS osv efter att ha fått igång den igen och då ominstallerat/konfigurerat den).
Kan skolan jag pluggar på på något vis nå min dator eller göra de program som används via dem obrukbara? Admin dvs. De försöker sabotera i andra system men det känns osannolikt att de når min dator. Däremot har jag plockat bort deras officer. Bör jag återställa min dator? Jag föreställer mig att de inte alls kan nå min dator hur som helst. Uppfattar dem inte heller som särskilt begåvade.