2006-09-23, 01:50
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Crosby gjorde ett sånt där "bakommålburenviftauppdenikrysset"-mål, i antingen farmarligan eller i ngn collagematch.
Jo, men inte fan var det en straff. Målet du pratar om visas förövrigt i videon som det andra målet, efter Mike Legg's konstverk.
Citera
2006-09-23, 10:04
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Jo, men inte fan var det en straff. Målet du pratar om visas förövrigt i videon som det andra målet, efter Mike Legg's konstverk.

Haha... vet inte varför jag skrev straff, måste ha varit trött..
Citera
2006-09-23, 14:49
Medlem
dyngapas avatar
Citat:
Jo det är rätt uppenbart att han är det självklara valet i nuläget. Själv tycker jag, säkert inte helt överraskande, att Kasparaitis ska ha C:t på bröstet. Han är urtypen av en lagspelare, en som verkligen kämpar och offrar sig i både med och motvind, grabben spelade flera matcher med bruten tå förra säsongen och drog sig ändå inte för att smälla på eller gå ner och täcka skott som om han vore en målvakt. Dessutom är han en riktigt härlig figur utanför planen. Älskad av media, fans och lagkamrater. Han är alltid på gott humör och har glimten i ögat. Dessutom lägger han ner mycket tid på att vara med och hjälpa de unga grabbarna i systemet.

Jagr är en lagspelare när han är på gott humör. Får väl hoppas att han fortsätter att vara det ett bra tag till i alla fall om/när han nu blir kapten, men jag tycker att hans persona inte alls är lika älskvärd (eller kaptensvärd) som Kaspar's är.
Jag(r) e egoist. Det är därför (och hans handledsskott som gör att han gör många poäng. Han är stark som f_n också.
Kasparaitis tror jag också på att han skulle fungera mkt bättre än Jagr. Jagr är faktiskt överskattad, han e kanonbra offensivt, men inte riktigt så bra. jag beundrar allroundförmågor mest, allround är allround. Jagr e ingen favvo. Han skulle inte ens vara Assisterande i mitt lag.
Citera
2006-09-23, 14:58
Medlem
dyngapas avatar
Citat:
Crosby gjorde ett sånt där "bakommålburenviftauppdenikrysset"-mål, i antingen farmarligan eller i ngn collagematch.
Ja men Crosby's grej är gammal, många har gjort det, jag gjorde det typ 87 när jag lirade, men detta var hockeykonst, Jag har ialla fall aldrig sett det.KOOOLT! Så koolt. Crosby blows hehehehe
Citera
2006-09-23, 16:05
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyngapa
Ja men Crosby's grej är gammal, många har gjort det, jag gjorde det typ 87 när jag lirade, men detta var hockeykonst, Jag har ialla fall aldrig sett det.KOOOLT! Så koolt. Crosby blows hehehehe

I en match??

Foppa ska troligtvis vara med i matchen mot Ottawa inatt, synd bara att man inte kan se eller höra den någonstans..
Citera
2006-09-23, 23:32
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyngapa
Jag(r) e egoist. Det är därför (och hans handledsskott som gör att han gör många poäng. Han är stark som f_n också.
Kasparaitis tror jag också på att han skulle fungera mkt bättre än Jagr. Jagr är faktiskt överskattad, han e kanonbra offensivt, men inte riktigt så bra. jag beundrar allroundförmågor mest, allround är allround. Jagr e ingen favvo. Han skulle inte ens vara Assisterande i mitt lag.
Kan inte säga att jag håller med mycket. Jagr är inte särskilt egoistisk i sitt spel, han öppnar upp ytor och är en riktigt bra playmaker samtidigt som han är otroligt målfarlig. Helt klart en av de bästa (om inte den bästa) offensiva kvaliteterna i ligan. Han har gjort sig känd för att ha ett halvtaskigt temperament och kan verka grinig emellanåt men egoist är han nog inte, iallafall inte på isen. Däremot så tycker jag att en kapten inte ska vara grinig eller ha ett halvtaskigt temperament, det är därför jag vill ha Kaspar som kapten, han är nog alltid på bra humör.
Citera
2006-09-24, 00:15
Medlem
Citat:
Kan inte säga att jag håller med mycket. Jagr är inte särskilt egoistisk i sitt spel, han öppnar upp ytor och är en riktigt bra playmaker samtidigt som han är otroligt målfarlig. Helt klart en av de bästa (om inte den bästa) offensiva kvaliteterna i ligan. Han har gjort sig känd för att ha ett halvtaskigt temperament och kan verka grinig emellanåt men egoist är han nog inte, iallafall inte på isen. Däremot så tycker jag att en kapten inte ska vara grinig eller ha ett halvtaskigt temperament, det är därför jag vill ha Kaspar som kapten, han är nog alltid på bra humör.

inte när Lundqvist har blockerat pucken och någon motspelare börjar närma sig
Citera
2006-09-24, 00:18
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KateH
inte när Lundqvist har blockerat pucken och någon motspelare börjar närma sig
Nä motståndare ger han inte mycket för, åtminstone inte på isen.
Citera
2006-09-24, 00:48
Medlem
Resolutions avatar
Det som är lite lustigt med Jagr är att det verkar bara som att han kan spela bra när det finns många tjecker omkring honom ( Pittsburgh kryllade ju av tjecker och det gör ju Rangers också ), I Washington var det ju inte så och han hade inte sina bästa år där ( visserligen så var han ju skadad också ). Det sägs ju att ett lag med för många europeer kan inte vinna Stanley Cup, om det är sant eller inte vet jag ej men det börjar faktiskt kännas så.
Citera
2006-09-24, 01:04
Medlem
Anledningen till att jag inte tycker Jagr passar som lagkapten är för det första att han aldrig backcheckar och aldrig kommer göra det heller. För det andra så tar det väldigt lång tid när han åker och byter, han sänker tempot i bytena. Det är inte bra för laget.
Sen var han väl inte alltför populär hos lagkamraterna i Washington, Calle Johansson sa ju att han är så långt från en lagspelare man kan komma.
Citera
2006-09-24, 01:42
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
I en match??

Foppa ska troligtvis vara med i matchen mot Ottawa inatt, synd bara att man inte kan se eller höra den någonstans..
Ottawas radio sänder matchen direkt. Gå in på den här sidan och klicka på listen live: http://www.team1200.com/home/index.asp
Citera
2006-09-24, 11:01
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resolution
Det sägs ju att ett lag med för många europeer kan inte vinna Stanley Cup, om det är sant eller inte vet jag ej men det börjar faktiskt kännas så.
Ren och skär Don Cherry bullshit. Kolla vad Ryssarna gjorde för Detroit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in