2007-06-03, 09:59
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorre
Verkar som ni ser det här på svensk TV, vilken kanal är det som visar? Jag kollar på nån stream från nätet.. halvsumpig kvalité minst sagt.

Kul att se NHL igen. Riktigt kul, dem får ju t.o.m tacklas! Och folk åker inte på 5+20 för att dem brottas/boxas lite. Var ett tag sen jag såg NHL. Tidsskillnaden förstör.

Fortsatt skön match. Skulle vara kul om ducks reducerar så det blir lite nerv i slutet.

Canal+ sänder på svensk TV.
Citera
2007-06-03, 11:32
Medlem
VicVocs avatar
Inget fel på målet. Man får styra in pucken så mycket man vill. Sålänge man inte sparkar.

Igår va Ottawa mycket bättre än de 2 tidigare matcherna. Nu vänder denna finalserie. Jag tror fortfarande att Alfie lyfter bucklan efter totalt 6 matcher.
Citera
2007-06-03, 11:57
Medlem
Officiellt Pronger är en tattare.
Va fan han kan ju tacklas rätt varför använder han jämt sina armbågar för att försöka skada motståndare.
Citera
2007-06-03, 12:16
Medlem
edlunns avatar
Haha, kommer knappt ihåg mina inlägg. Blev lite förvånad att dom fanns när jag kom nu :P

Men alltså. Vad jag inte har fått riktigt klart för mig är:

Du får alltså vinkla in pucken hur du vill så länge du har skridskon i isen.
Det borde väl gå under "styrning" ?

Låt säga om Alfie hade dragit tillbaka skridskon 2-3dm för att sen styra in pucken? Är det lika giltigt? Det jag irriterade mig på var den lilla rörelsen precis innan. Men jag förstår att du får "styra" in pucken.

Det är en jävla definitionsfråga det där. Svårtolkad och det är domaren som ska bedöma precis då och nu.

Sen är Chris Neils tackling som han delar ut innan Alfies mål så emot reglerna så det skriker om det. Jag försöker inte hitta en massa anledningar till att det inte skulle blivit mål. Dom vann ändå med 5-3 så spelar ingen roll.

Men om ni ser på nhl.com på highlights från matchen så kör han armarna eller rättare sagt armågarna rakt i ansiktet på Andy. Kan ställa till stora problem dom där.
Citera
2007-06-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edlunn

Låt säga om Alfie hade dragit tillbaka skridskon 2-3dm för att sen styra in pucken? Är det lika giltigt? Det jag irriterade mig på var den lilla rörelsen precis innan. Men jag förstår att du får "styra" in pucken.

Det är en jävla definitionsfråga det där. Svårtolkad och det är domaren som ska bedöma precis då och nu.

Vad är det du inte fattar med att man får röra hur mycket man vill på skridskon för att styra in pucken medvetet. Det som inte är tillåtet är att sparka in pucken men det gör inte Alfie då han bara bromsar.
Citera
2007-06-03, 13:05
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edlunn
Haha, kommer knappt ihåg mina inlägg. Blev lite förvånad att dom fanns när jag kom nu :P

Man får göra precis hur som helst för att styra in pucken. Dra tillbaka skridskon, vinkla den, både i luften och på isen, i fart och stillastående. Det som krävs för att det ska bli bortdömt är att du sparkar in den med en uppenbar sparkrörelse.

Edit: nu var jag lite sen...
Citera
2007-06-03, 14:17
Medlem
edlunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iffan
Vad är det du inte fattar med att man får röra hur mycket man vill på skridskon för att styra in pucken medvetet. Det som inte är tillåtet är att sparka in pucken men det gör inte Alfie då han bara bromsar.

Jag fattar regeln hur bra som helst men jag ville ändå klargöra lite så jag som nu, kan den ännu bättre.

Citera
2007-06-03, 15:43
Medlem
Det har börjat dyka upp massa videor av prongers fina armbåge.
http://www.youtube.com/watch?v=1hzlI1TqL6w

Det ser riktigt illa ut i slow-motion så jag tror det blir minst 2 matchers avständning för Pronger.

Pronger själv kör den vanliga ursäkten:
Citat:
"I was just trying to finish my check," Pronger said, shrugging his shoulders before adding that he didn't know whether he would be disciplined. "I don't know what happened after that."
Citera
2007-06-03, 16:42
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag

Det ser riktigt illa ut i slow-motion så jag tror det blir minst 2 matchers avständning för Pronger.

Jäkligt fult av Pronger tycker jag, det är inte direkt en tackling utan mer ett slag med armbågen mot huvudet.
Citera
2007-06-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Jäkligt fult av Pronger tycker jag, det är inte direkt en tackling utan mer ett slag med armbågen mot huvudet.
Pronger är en relik från det forna nhl, han hänger inte med längre.
Citera
2007-06-03, 16:50
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag

Ottawaspelaren får ju verkligen Pronger att framstå som den kona han är, klart han skäms för att han inte hänger med och sätter ut armbågen

Visst, ful armbåge, men tycker att 1 match borde räcka om det ska bli avstängning överhuvudtaget.
Citera
2007-06-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Pronger är en relik från det forna nhl, han hänger inte med längre.

Pronger har aldrig hängt med. Men förrut så kunde han haka och hålla fast motståndarna utan att åka på utvisning. Nu märker man vilket retard han egentigen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in