2007-05-01, 20:00
Medlem
Finalisterna utsedda:

CALDER MEMORIAL TROPHY (outstanding rookie): Evgeni Malkin, Pittsburgh Penguins; Jordan Staal, Pittsburgh Penguins; Paul Stastny, Colorado Avalanche.

FRANK J. SELKE TROPHY (outstanding defensive forward): Rod Brind'Amour, Carolina Hurricanes; Samuel Pahlsson, Anaheim Ducks; Jay Pandolfo, New Jersey Devils.

HART MEMORIAL TROPHY (most valuable player to his team)
: Martin Brodeur, New Jersey Devils; Sidney Crosby, Pittsburgh Penguins; Roberto Luongo, Vancouver Canucks.

JACK ADAMS AWARD (outstanding coach): Lindy Ruff, Buffalo Sabres; Michel Therrien, Pittsburgh Penguins; Alain Vigneault, Vancouver Canucks.

JAMES NORRIS MEMORIAL TROPHY (outstanding defenseman)
: Nicklas Lidstrom, Detroit Red Wings; Scott Niedermayer, Anaheim Ducks; Chris Pronger, Anaheim Ducks.

LADY BYNG MEMORIAL TROPHY (sportsmanship and gentlemanly conduct): Pavel Datsyuk, Detroit Red Wings; Joe Sakic, Colorado Avalanche; Martin St. Louis, Tampa Bay Lightning.

LESTER B. PEARSON AWARD (most outstanding player as voted by fellow members of the NHLPA): Sidney Crosby, Pittsburgh Penguins; Vincent Lecavalier, Tampa Bay Lightning; Roberto Luongo, Vancouver Canucks.

VEZINA TROPHY (outstanding goaltender): Martin Brodeur, New Jersey Devils; Miikka Kiprusoff, Calgary Flames; Henrik Lundqvist, New York Rangers; Roberto Luongo, Vancouver Canucks.
Citera
2007-05-01, 20:49
Medlem
Punchlines avatar
CALDER MEMORIAL TROPHY (outstanding rookie): Evgeni Malkin med Stasny som runner-up.

FRANK J. SELKE TROPHY (outstanding defensive forward): Jay Pandolfo, New Jersey Devils. Med Pålsson(!) som runner-up.

: Martin Brodeur, New Jersey Devils eller Luongo. För svårt. Säger inget.

JACK ADAMS AWARD (outstanding coach): Michel Therrien, Pittsburgh Penguins

: Tycker att ingen av de nominerade ska vara med här om jag ska vara ärlig. Med drar till med Niedermayer.

LADY BYNG MEMORIAL TROPHY (sportsmanship and gentlemanly conduct): Joe Sakic, Colorado Avalanche

LESTER B. PEARSON AWARD (most outstanding player as voted by fellow members of the NHLPA):Roberto Luongo, Vancouver Canucks. Skulle jag vara i NHLPA så skulle jag rösta på Luongo.

VEZINA TROPHY (outstanding goaltender): Martin Brodeur, New Jersey Devils. Luongo som solklar runner-up.
Citera
2007-05-01, 22:19
Medlem
Håller med om Punchlines vinnare. Tycker dock det är sjukt att inte Sakic nominerades till Hart då han bar hela Avalanche på sina axlar och gjorde 100 poäng. Utan honom hade vi fått slåss om att inte hamna sist istället för slutspelet som nu var fallet.

Sedan tycker jag att Kopitar ska nomineras till Calder istället för Staal.
Citera
2007-05-01, 22:32
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
JAMES NORRIS MEMORIAL TROPHY (outstanding defenseman): Tycker att ingen av de nominerade ska vara med här om jag ska vara ärlig. Med drar till med Niedermayer.
Varför? I mina ögon finns det absolut inga andra än dessa tre som har något att säga till om.

Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Tycker dock det är sjukt att inte Sakic nominerades till Hart då han bar hela Avalanche på sina axlar och gjorde 100 poäng.
Håller inte med, är nöjd med nomineringarna för Hart. I mina ögon är Thornton fyra och Lecavalier femma.

Sedan tycker jag inte du ska underskatta spelarna i Colorado. Svatos, Hejduk, Brunette, Liles, Wolski och inte minst Stastny är inte något att fnysa åt.

Citat:
Ursprungligen postat av Skoula
Sedan tycker jag att Kopitar ska nomineras till Calder istället för Staal.
Absolut, pinsam miss där.
Citera
2007-05-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Håller inte med, är nöjd med nomineringarna för Hart. I mina ögon är Thornton fyra och Lecavalier femma.

Sedan tycker jag inte du ska underskatta spelarna i Colorado. Svatos, Hejduk, Brunette, Liles, Wolski och inte minst Stastny är inte något att fnysa åt.

Nej, men Svatos drabbades av "sophomore slump" och var ganska värdelös, Wolski var lat och ojämn, Liles var visserligen riktigt bra i början men mattades rejält efter benbrottet, Hejduk var inte bra förrän mot slutet och Stastny hade inte varit så bra utan att ha fått så många råd av Sakic och se och lära av honom (som Stastny själv har sagt att han gjort).

Dessutom matchades Sakic mot motståndarnas förstakedja i varje byte, han tog alltså ett enormt ansvar.
Citera
2007-05-02, 02:29
Medlem
Rocky69s avatar
Nyllet fortsätter att producera poäng. Ass till Rangers 1-0 för några min sedan. Jag är nöjd om laget håller undan och vinner med detta enda mål.
Då tror jag faktiskt på att de kan vända kvartsfinalserien.
Forza Rangers, ge mig en ultimat kväll/natt
Citera
2007-05-02, 03:49
Medlem
Rocky69s avatar
Sådär ja, då har Rangers utjämnat till 2-2 och matchserien lever i allra högsta grad.
2-1 blev det till slut och Lundqvist svarade för 29 räddningar.
Skall laget kunna trassla sig ända till final?
Citera
2007-05-02, 08:08
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Sådär ja, då har Rangers utjämnat till 2-2 och matchserien lever i allra högsta grad.
2-1 blev det till slut och Lundqvist svarade för 29 räddningar.
Skall laget kunna trassla sig ända till final?

Finns det någon rättvisa i denna värld går Rangers vidare Kommer bli en kamp ända in i det sista, absolut den intressantaste matchserien i detta slutspel.

Vore så skönt om Samuel Pålsson tog hem Frank J. Award, han har haft en fin säsong och vore nice för honom att få en liten kuk-förlängare.
Citera
2007-05-02, 09:07
Medlem
Ferross avatar
Känns svårt att inte beundra Rangers för deras kämparinsats, dock tycker jag att Sabres fortfarande är favoriter då de egentligen har ett bättre lag samt att Rangers lär få det svårt i Buffalo.

Men ändå trevligt att de bjuder upp till kamp
Citera
2007-05-02, 15:53
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Känns svårt att inte beundra Rangers för deras kämparinsats, dock tycker jag att Sabres fortfarande är favoriter då de egentligen har ett bättre lag samt att Rangers lär få det svårt i Buffalo.

Men ändå trevligt att de bjuder upp till kamp

Absolut har Sabres bredare trupp men större skrällar har väl hänt kan jag tro
Citera
2007-05-02, 21:39
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
CALDER MEMORIAL TROPHY (outstanding rookie): Evgeni Malkin med Stasny som runner-up.

FRANK J. SELKE TROPHY (outstanding defensive forward): Jay Pandolfo, New Jersey Devils. Med Pålsson(!) som runner-up.

: Martin Brodeur, New Jersey Devils eller Luongo. För svårt. Säger inget.

JACK ADAMS AWARD (outstanding coach): Michel Therrien, Pittsburgh Penguins

: Tycker att ingen av de nominerade ska vara med här om jag ska vara ärlig. Med drar till med Niedermayer.

LADY BYNG MEMORIAL TROPHY (sportsmanship and gentlemanly conduct): Joe Sakic, Colorado Avalanche

LESTER B. PEARSON AWARD (most outstanding player as voted by fellow members of the NHLPA):Roberto Luongo, Vancouver Canucks. Skulle jag vara i NHLPA så skulle jag rösta på Luongo.

VEZINA TROPHY (outstanding goaltender): Martin Brodeur, New Jersey Devils. Luongo som solklar runner-up.

Hur kan man som målvakt vara ligans "most outstanding player", men ändå inte vinna Vezina?

Logik?
Citera
2007-05-03, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Hur kan man som målvakt vara ligans "most outstanding player", men ändå inte vinna Vezina?

Logik?

Det ena priset är mest outstandig spelare enligt spelarna i NHLPA.
Det andra priset är väl nån jury eller nåt som utsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in