2007-02-24, 00:27
  #2089
Medlem
stukas avatar
Aargh.. hade vunnit stora dollars om inte Montreal hade kvitterat mot Nashville i sista minuten, men hursomhelst;

Passar Forsberg verkligen i Nashville? Jag tycker det har vart fel sen dag ett..
Citera
2007-02-24, 01:09
  #2090
Medlem
Problemet med att tussa ihop stjärnor som Kariya och Forsberg är att ingen har vett att ta kommandot eller vika sig i hierarkin.

Normalt består en kedja av en som är given "chef" eller go to guy, en grovjobbare som står längst ner på stegen samt en avslutare som är lite stjärna men ändå spelar andra fiol i konstellationen.

Med den uppdelningen löser sig spelet automatiskt när det gäller pucktransport och arbetet i anfallszon.


Lika illa som Kariya fungerade i Avs för ett par år sedan, lika illa fungerar det med Forsberg i Nashville. Blir lite för mycket fjäsk mellan grabbarna.

-"Nä, ta pucken du.

-"Nä. ta den du och fördela spelet....."

Osv.

Resultatet blir ett väldigt omständigt spel där motståndarna får alla chanser att jobba hem och hitta defensiva positioner....och därmed låsa spelet.
Citera
2007-02-24, 01:33
  #2091
Medlem
Enzo F Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Jag tycker hela scenariot är precis som det ska vara. Chris Neils tackling var det inget fel på enligt mig, Stafford gjorde helt rätt i att hoppa på Neil efter tacklingen och Lindy Ruff gjorde helt rätt i att skicka ut sina tough guys i bytet efter. Det är sånt här det behövs mer av i NHL.
Nej, det är sådant här det behövs mer av i NHL. Slagsmål renderar bara ett jobbigt avbrott i matchen.
Citera
2007-02-24, 01:36
  #2092
Medlem
Ferross avatar
Tycker fortfarande att mna bordet testat Kariya och Forsberg tillsammans med Sullivan i en eller ett par matcher bara för att se hur det skulle ha fungerat. Tror den kedjan hade haft det lättare och Erat hade nog fungerat bra i med J.P och Legwand i den andra kedjan.

Angående Crosby och Ovechkin så spelar juh faktiskt Crosby i ett lag, eller snarare en kedja, som presterar bättre än vad Ovechkins gör. Hade båda spelat med lika bra spelare och på lika vilkor är jag helt övertygad av att Ovechkin gjort ett bättre resultat.

Fast nu är det inte så och Crosby går ruskigt bra, går Penguins till slutspel så vore det väldigt intressant och se hur han klarade pressen där. Är juh en helt annan stämmning i slutspelet än vad det är under grundserien.
Citera
2007-02-24, 02:33
  #2093
Medlem
Nja, jag tycker att Crosby är bättre som spelare än Ovechkin.

Om bägge haft exact samma omgiving hade ändå Crosby haft mest poäng eftersom han gör medspelarna så pass mycket bättre genom sitt passningsspel och arbete över hela banan.

Ovechkin har samma sjukdom som de flesta ryssar tenderar få sedan Bure och Berezin kom till NHL....sjukdomen kallas "Puck hog syndrome"...........

I förlängningen blir situationen ohållbar med killar som Bure eller Ovechkin, och lagkamrater hatar spela i samma kedja som dem.
Citera
2007-02-24, 02:35
  #2094
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzo F Karlsson
Nej, det är sådant här det behövs mer av i NHL. Slagsmål renderar bara ett jobbigt avbrott i matchen.
Man kan kombinera båda elementen. Håller absolut inte med om det sista.
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Nja, jag tycker att Crosby är bättre som spelare än Ovechkin.

Om bägge haft exact samma omgiving hade ändå Crosby haft mest poäng eftersom han gör medspelarna så pass mycket bättre genom sitt passningsspel och arbete över hela banan.

Ovechkin har samma sjukdom som de flesta ryssar tenderar få sedan Bure och Berezin kom till NHL....sjukdomen kallas "Puck hog syndrome"...........

I förlängningen blir situationen ohållbar med killar som Bure eller Ovechkin, och lagkamrater hatar spela i samma kedja som dem.
Tycker du har för mycket fördomar och för lite fakta i dina inlägg. De flesta Ryssar? Vad sägs om Kozlov, Fedorov, Datsyuk, Malkin, Kovalev, Yashin, Zhamnov, Samsonov? Knappast vad man kallar puck hogs.

De flesta målgörare är sådana som gillar att hålla i pucken, spelar ingen roll vilket land de kommer ifrån. Tyvärr är det något vi inte är familjära med här i Sverige då vi inte har haft så många renodlade målgörare. Ryssland har några unga sådana i Kovalchuk, Ovechkin och Semin. Har bara hört gott från lagkamraterna i Atlanta respektive Washington om dessa tre så lägg ner föromarna och skaffa dig lite fakta istället.

För övrigt så är jag säker på att Ovechkin inte skulle få lika mycket poäng som Crosby i Pittsburgh men han skulle definitivt ha mer poäng än han har nu då Pittsburgh har mycket mer talang än Washington har.
Citera
2007-02-24, 04:37
  #2095
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Anson Carter till Carolina:
http://www.cbc.ca/sports/hockey/story/2007/02/23/ansoncarter-trade.html

Inte direkt första laget han spelar för. Nåja, kan vara kul o få bo lite överallt i Amerikatt.
Citera
2007-02-24, 11:07
  #2096
Medlem
toxicitys avatar
yes boston seger 6-2 mot tampa!!
hur är det nu, är det 8a lag från varje coference som går till slutspel??
Citera
2007-02-24, 11:13
  #2097
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity
yes boston seger 6-2 mot tampa!!
hur är det nu, är det 8a lag från varje coference som går till slutspel??

Yes, precis som vanligt
Anaheim spelade kasst mot Dallas. Jag tror mer och mer på att de inte kommer gå till final.
Citera
2007-02-24, 11:28
  #2098
Medlem
toxicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Yes, precis som vanligt
Anaheim spelade kasst mot Dallas. Jag tror mer och mer på att de inte kommer gå till final.


vad tror du om bostons chanser på slutspel?? dom har en del poäng upp, men oxå några häng matcher.
Citera
2007-02-24, 11:44
  #2099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Jag tycker hela scenariot är precis som det ska vara. Chris Neils tackling var det inget fel på enligt mig, Stafford gjorde helt rätt i att hoppa på Neil efter tacklingen och Lindy Ruff gjorde helt rätt i att skicka ut sina tough guys i bytet efter. Det är sånt här det behövs mer av i NHL.
Word brother!

McGrattan sitter på pressläktaren och käkar nachos, det är inget som helst fel på honom. Hoppas Murray (eller Muckalt som SVT kallade honom i sitt pinsamma referat) fick sig en tankeställare nu: Med Neil på en major är faktiskt Emery deras överlägset vassaste fighter
Citera
2007-02-24, 12:00
  #2100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Jag tror mer och mer på att de inte kommer gå till final.
I slutspelet så kan ju vad som helst hända så jag har inga förhandsfavoriter. Titta bara på senaste finalen. Ett annat exempel är Washington Capitals, säsongen 1999-2000. Dom hade över 100 poäng och hamnade tvåa i Eastern och dom skulle möta sjundeplacerade Penguins som hade fått kämpa hela året. Vad hände? Penguins vann öppningsmatchen med 7-1 och sen hela matchserien med 4-1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in