Citat:
Ursprungligen postat av Enzo F Karlsson
Nej, det är
sådant här det behövs mer av i NHL. Slagsmål renderar bara ett jobbigt avbrott i matchen.
Man kan kombinera båda elementen. Håller absolut inte med om det sista.
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Nja, jag tycker att Crosby är bättre som spelare än Ovechkin.
Om bägge haft exact samma omgiving hade ändå Crosby haft mest poäng eftersom han gör medspelarna så pass mycket bättre genom sitt passningsspel och arbete över hela banan.
Ovechkin har samma sjukdom som de flesta ryssar tenderar få sedan Bure och Berezin kom till NHL....sjukdomen kallas "Puck hog syndrome"...........
I förlängningen blir situationen ohållbar med killar som Bure eller Ovechkin, och lagkamrater hatar spela i samma kedja som dem.
Tycker du har för mycket fördomar och för lite fakta i dina inlägg. De flesta Ryssar? Vad sägs om Kozlov, Fedorov, Datsyuk, Malkin, Kovalev, Yashin, Zhamnov, Samsonov? Knappast vad man kallar puck hogs.
De flesta målgörare är sådana som gillar att hålla i pucken, spelar ingen roll vilket land de kommer ifrån. Tyvärr är det något vi inte är familjära med här i Sverige då vi inte har haft så många renodlade målgörare. Ryssland har några unga sådana i Kovalchuk, Ovechkin och Semin. Har bara hört gott från lagkamraterna i Atlanta respektive Washington om dessa tre så lägg ner föromarna och skaffa dig lite fakta istället.
För övrigt så är jag säker på att Ovechkin inte skulle få lika mycket poäng som Crosby i Pittsburgh men han skulle definitivt ha mer poäng än han har nu då Pittsburgh har mycket mer talang än Washington har.