2006-07-21, 15:57
  #217
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Jag antar att du syftar på tiden i Ottawa nu, eftersom detta är en NHL-tråd. Jag förstår din tanke, men i Ottawa fanns det fler spelare av hög klass som klev fram under matcherna, Alfie, Heatley, Spezza, Redden osv. Tror han kommer bli enormt viktig för Boston, och skulle dom sedan ta sig till slutspel blir Chara defenitivt en fältherre att luta sig tillbaks mot. Han har varit långt i slutspelen förr och har en enorm pondus vilket många i Boston saknar.

Han är helt klart en fältherre framför mål och en sådan man till varje pris vill ha i sitt lag. Sen om han är jobbig att möta kan du ju fråga Bryan McCabe, Vincent Lecavalier och Hal Gill

Visst är Chara bra men han verkar inte vara en kille som leder ett lag till Stanley Cup vinst.
Han har väl aldrig glänst i ett slutspel i NHL?
Citera
2006-07-21, 16:05
  #218
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Nisse Ekman, Från San José till Pittsburgh Penguins
även tyske målvakten Patrick Ehelechner följer med.
För detta får de ett val i andrarundan av nästa års draft.

Nisse Ekman måste vara den svenske spelare som jag hatar mest av alla, fulare spelstil och mer gnällig än någon annan jag sett. Hoppas han hamnar långt ut på Penguins bänk.
Citera
2006-07-21, 17:27
  #219
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi
Visst är Chara bra men han verkar inte vara en kille som leder ett lag till Stanley Cup vinst.
Han har väl aldrig glänst i ett slutspel i NHL?


För det första har han gått över till Boston, vilket realistiskt sett inte är synonymt med Stanley Cup vinst. Däremot tror jag att Boston har bättre förutsättningar att prestera bättre än dom gjorde förra säsongen med honom i laget.

Nej, han har aldrig "glänst" poängmässigt (14p totalt i slutspel) i 4 slutspel. Han har haft en defensivare roll än han borde haft i Ottawa och därför inte varit någon flitig poängmaskin. Men en back kan glänsa genom att sköta det defensiva jobbet bra. Han har ex. aldrig gått minus i slutspelet dvs. han är stabil.
Citera
2006-07-21, 17:59
  #220
Medlem
Icecubes avatar
Nils Ekman på uppsving? Hoppas han får mycket speltid och kan börja tas på riktigt allvar, för han är en underskattad spelare.
Citera
2006-07-21, 21:48
  #221
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
För det första har han gått över till Boston, vilket realistiskt sett inte är synonymt med Stanley Cup vinst. Däremot tror jag att Boston har bättre förutsättningar att prestera bättre än dom gjorde förra säsongen med honom i laget.

Nej, han har aldrig "glänst" poängmässigt (14p totalt i slutspel) i 4 slutspel. Han har haft en defensivare roll än han borde haft i Ottawa och därför inte varit någon flitig poängmaskin. Men en back kan glänsa genom att sköta det defensiva jobbet bra. Han har ex. aldrig gått minus i slutspelet dvs. han är stabil.

Jag hade hellre haft Chris Pronger i ett slutspel är Chara iaf.
Helt klart är att Chara kommer att höja Boston flera placeringar i grundserien men jag tvivlar på att Chara är mannen som ska/kan leda Boston till Stanley Cup seger.
Citera
2006-07-21, 21:52
  #222
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi
Jag hade hellre haft Chris Pronger i ett slutspel är Chara iaf.
Helt klart är att Chara kommer att höja Boston flera placeringar i grundserien men jag tvivlar på att Chara är mannen som ska/kan leda Boston till Stanley Cup seger.

Jag tvivlar på att dom kommer att vinna Stanley Cup på många år, och det ska ju då till mer än Chara för att dom ska vinna.

Och nån slutseger tack vare honom har jag aldrig påtalat. Men jag ser fortfarande honom som årets trade.
Citera
2006-07-21, 22:12
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag vet inte om du menar under hans NHL karriär eller det året han var i Färjestad?

Men om vi tar NHL karriären tycker jag att han har presterat, han spelar i snitt ca: 27 minuter per match räknat under hela 05/06 säsongen och det är bara 4 andra backar som spelar mer. Han har lite för mycket utvisningar men det är oftast "tack vare" hans storlek. Tycker han användes lite fel i Ottowa där jag tycker han fick en för defensiv plats. Visst, han är bra defensivt, men han har en sån spelförståelse och ett sådant skott att man borde använda honom mer offensivt.

Ifall vi pratar det året han spelade i Färjestad så tycker jag att han focuserade på fel saker i slutspelet, i seriespelet var han kung och visade verkligen att han är en av världens bästa backar. Sen i kvarten mot Modo hamnade han snett när man matchade Hinote mot honom och som sagt, tappade focus. Jag blev också ganska förvånad att han lät publiken i Göteborg få honom såpass ur balans som han var i finalerna.

Men att Chara är en av årets bästa nyförvärv står inget tvivel.
hej nu följde jag inte slutspelet i elitserien 2005/2006.men var gjorde publiken som chara?
Citera
2006-07-21, 22:25
  #224
Awaiting Email Confirmation
Inget snack om att Chara är ett kanonnyförvärv, dock håller jag fortfarande Pronger till Anaheim som lite vassare.
Savard till Boston är ochså en mycket bra värvning, iom Bostons idiottrade där man skickade iväg Thornton så behövs en center av grym klass även om Bergeron och Boyes(Om dom spelar C) kommer att vara nyttiga många år framåt.
Citera
2006-07-22, 10:12
  #225
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
hej nu följde jag inte slutspelet i elitserien 2005/2006.men var gjorde publiken som chara?

Det var slutspelet 04/05, publiken buade ut honom så fort han rörde pucken, något som verkade störa honom otroligt mycket.
Citera
2006-07-22, 19:35
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det var slutspelet 04/05, publiken buade ut honom så fort han rörde pucken, något som verkade störa honom otroligt mycket.

typ som dom gjorde med ledin i år då
vad hade chara gjort?
Citera
2006-07-23, 22:24
  #227
Medlem
Chara till boston, helt klart en kanon värving. Ska bli kul att se om Boston klarar att knipa en plats bland dom 8 bästa i sin conferance. Gör dom det så kan allt hända. Synd att dom släppte iväg Andy Raycroft till Toronto bara. Hade en riktigt bra målvakt i honom, inte av världklass men kan Cam Ward och Roloson kliva in i slutspelet som dom gjorde så kan han det. Hoppas Tim Thomas eller vem de nu bli i kassen gör en bra säsong. Med Bergeron, Chara, Boyes, Murray, Savard, Kessel så kan det gå vägen. Kessel förövrigt tror jag är en av tre som kan bli utsedd till rookie of the year, tillsammans med Jordan Staal och Teows.
Citera
2006-07-24, 11:11
  #228
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchez
typ som dom gjorde med ledin i år då
vad hade chara gjort?

lite OT iofs eftersom detta inte var NHL men jag måste ju svara på din fråga.

Ja precis så, kan inte komma på att Chara gjorde något speciellt förutom att vara bra, Jag tror nog att det var ett sätt att försöka störa honom som lyckades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in