Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi
Visst är Chara bra men han verkar inte vara en kille som leder ett lag till Stanley Cup vinst.
Han har väl aldrig glänst i ett slutspel i NHL?
För det första har han gått över till Boston, vilket realistiskt sett inte är synonymt med Stanley Cup vinst. Däremot tror jag att Boston har bättre förutsättningar att prestera bättre än dom gjorde förra säsongen med honom i laget.
Nej, han har aldrig "glänst" poängmässigt (14p totalt i slutspel) i 4 slutspel. Han har haft en defensivare roll än han borde haft i Ottawa och därför inte varit någon flitig poängmaskin. Men en back kan glänsa genom att sköta det defensiva jobbet bra. Han har ex. aldrig gått minus i slutspelet dvs. han är stabil.