Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi
Rätta mig gärna om jag har fel men Chara känns inte som någon fältherre att luta sig tillbaka emot under slutspelet?
Aldrig bäst när det gäller.
Jag vet inte om du menar under hans NHL karriär eller det året han var i Färjestad?
Men om vi tar NHL karriären tycker jag att han har presterat, han spelar i snitt ca: 27 minuter per match räknat under hela 05/06 säsongen och det är bara 4 andra backar som spelar mer. Han har lite för mycket utvisningar men det är oftast "tack vare" hans storlek. Tycker han användes lite fel i Ottowa där jag tycker han fick en för defensiv plats. Visst, han är bra defensivt, men han har en sån spelförståelse och ett sådant skott att man borde använda honom mer offensivt.
Ifall vi pratar det året han spelade i Färjestad så tycker jag att han focuserade på fel saker i slutspelet, i seriespelet var han kung och visade verkligen att han är en av världens bästa backar. Sen i kvarten mot Modo hamnade han snett när man matchade Hinote mot honom och som sagt, tappade focus. Jag blev också ganska förvånad att han lät publiken i Göteborg få honom såpass ur balans som han var i finalerna.
Men att Chara är en av årets bästa nyförvärv står inget tvivel.