2006-07-19, 23:58
Medlem
Snoppzors avatar
xploddan: Är du ett Rangers-fan månne?
Citera
2006-07-20, 00:46
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Ja, jag vet. Försvinner var menat som att han är försvunnen :P
My bad.

Citat:
xploddan: Är du ett Rangers-fan månne?
Självklart. Vilka håller du på?
Citera
2006-07-20, 08:58
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
My bad.

Självklart. Vilka håller du på?

Boston, ett av de klassiska NHL-lagen. Så jag ser ljust på kommande säsong. HAr säkert skrivit det förut men är lite besviken på att dom tradade bort Hal Gill nu när Chara kommer

Sen gillar jag inte att "ni" tog Colton från Boston

För att bolla en annan fråga: Vilken är bästa värvningen?
Helt opartiskt säger jag då Zdeno Chara..

Todd Bertuzzi kan också komma att betyda mycket för Florida.
Citera
2006-07-20, 12:14
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Vi snackar också om tyngd, något som Detroit saknat dom senaste åren sedan McCarty försvann. Precis som föregående talare säger så är 6 fighter alldeles för skrattretande. Plus att försvinner Shanahan så får dom snart förlita sig på att Lidas ska kasta handskarna

Jag hade bara älskat att se Colton Orr eller Darcy Hordichuk i Red Wings.

Bingo!!

Vad jag menar behövs är en fast helst två forwards som är fjärde kedja killar, elaka, tunga och som inte finns i laget för att producera utan att ge laget energi. Snoppzor har helt rätt i att sen Darren lämnade Red Wings så har den typen av spelare helt saknats och man har istället bundit spelare som är mer tekniskt skickliga och hållt fast för länge vid ett åldrande lag.
Citera
2006-07-20, 22:18
Medlem
Citat:
Boston, ett av de klassiska NHL-lagen. Så jag ser ljust på kommande säsong. HAr säkert skrivit det förut men är lite besviken på att dom tradade bort Hal Gill nu när Chara kommer

Sen gillar jag inte att "ni" tog Colton från Boston

Chris Pronger
Citera
2006-07-20, 23:22
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Tror att Luongo var en riktigt bra trade för Canucks, sen tror jag också att Chara kommer att bli guld värd för Boston.
Citera
2006-07-20, 23:37
Medlem
Meanmachines avatar
Alla som gått till Rangers tror jag är de bästa värvningarna
Citera
2006-07-20, 23:46
Medlem
Snoppzors avatar
En av klubbarna som gjort en smart värvning är Washington då dom signade Donald Brashear. Synd dock för Donald att deras stjärna Ovechkin oftast klarar att stå upp för sig själv

George Laraque lär bli nyttig för Phoenix likaså.

Sen får vi se om Mike Peca får ordning på Toronto som varit minst sagt sargat förra säsongen. Hoppas han slipper mardrömsstarten han fick i Oilers bara då han inte producerade alls till en början.
Citera
2006-07-21, 06:53
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Tror att Luongo var en riktigt bra trade för Canucks, sen tror jag också att Chara kommer att bli guld värd för Boston.

Rätta mig gärna om jag har fel men Chara känns inte som någon fältherre att luta sig tillbaka emot under slutspelet?
Aldrig bäst när det gäller.
Citera
2006-07-21, 10:48
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi
Rätta mig gärna om jag har fel men Chara känns inte som någon fältherre att luta sig tillbaka emot under slutspelet?

Jag vet inte om du menar under hans NHL karriär eller det året han var i Färjestad?

Men om vi tar NHL karriären tycker jag att han har presterat, han spelar i snitt ca: 27 minuter per match räknat under hela 05/06 säsongen och det är bara 4 andra backar som spelar mer. Han har lite för mycket utvisningar men det är oftast "tack vare" hans storlek. Tycker han användes lite fel i Ottowa där jag tycker han fick en för defensiv plats. Visst, han är bra defensivt, men han har en sån spelförståelse och ett sådant skott att man borde använda honom mer offensivt.

Ifall vi pratar det året han spelade i Färjestad så tycker jag att han focuserade på fel saker i slutspelet, i seriespelet var han kung och visade verkligen att han är en av världens bästa backar. Sen i kvarten mot Modo hamnade han snett när man matchade Hinote mot honom och som sagt, tappade focus. Jag blev också ganska förvånad att han lät publiken i Göteborg få honom såpass ur balans som han var i finalerna.

Men att Chara är en av årets bästa nyförvärv står inget tvivel.
Citera
2006-07-21, 12:04
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwi

Jag antar att du syftar på tiden i Ottawa nu, eftersom detta är en NHL-tråd. Jag förstår din tanke, men i Ottawa fanns det fler spelare av hög klass som klev fram under matcherna, Alfie, Heatley, Spezza, Redden osv. Tror han kommer bli enormt viktig för Boston, och skulle dom sedan ta sig till slutspel blir Chara defenitivt en fältherre att luta sig tillbaks mot. Han har varit långt i slutspelen förr och har en enorm pondus vilket många i Boston saknar.

Han är helt klart en fältherre framför mål och en sådan man till varje pris vill ha i sitt lag. Sen om han är jobbig att möta kan du ju fråga Bryan McCabe, Vincent Lecavalier och Hal Gill
Citera
2006-07-21, 14:20
Medlem
offe_mans avatar
Nisse Ekman, Från San José till Pittsburgh Penguins
även tyske målvakten Patrick Ehelechner följer med.
För detta får de ett val i andrarundan av nästa års draft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in