2006-07-03, 02:53
  #97
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Snyggt drag där av St. Louis. Då de bland annat fick en 1st roundpick och en 4th roundpick för honom innan han kom tillbaka. Weight lär inte heller vara missnöjd då han kommer tillbaka efter en stanleycup-seger. Ibland har man hört om att spelare har avtal med deras GM om att signa för dem igen och inte de andra laget efter säsongen, innan de skickas iväg i en trade.
Tror fan mer och mer på St. Louis i framtiden. Weight är en perfekt mentor för unga spelare också. JD kommer vända turen för dem.

Hinote till St. Louis.
Citera
2006-07-03, 10:42
  #98
Medlem
Punchlines avatar
Jag förstår inte vad Detroit håller på med. Resignar Osgood för två år till. Varför inte värva en bättre målvakt...
Citera
2006-07-03, 11:25
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Hinote till St. Louis.

Först Rob Blake och nu Dan Hinote. Detta är inte bra.
Citera
2006-07-03, 11:42
  #100
Medlem
xploddans avatar
Verkar som att Yzerman kommer att kungöra sin pensionering idag.

http://www.mlive.com/redwings/weblog/index.ssf?/mtlogs/mlive_redwings/archives/2006_07.html
Citera
2006-07-03, 11:55
  #101
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Jag förstår inte vad Detroit håller på med. Resignar Osgood för två år till. Varför inte värva en bättre målvakt...

Jag håller med, dom hade lysande tillfällen att ta både Luongo och Gerber men lät andra hinna före, jag blir så trött.
Citera
2006-07-03, 11:56
  #102
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Verkar som att Yzerman kommer att kungöra sin pensionering idag.

http://www.mlive.com/redwings/weblog/index.ssf?/mtlogs/mlive_redwings/archives/2006_07.html

Kan nog bli känt vem som blir Red Wings nye kapten också.. Tipset är på Lidas med Shanny och Zäta som bubblare.
Citera
2006-07-03, 15:38
  #103
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icecube
Snyggt drag där av St. Louis. Då de bland annat fick en 1st roundpick och en 4th roundpick för honom innan han kom tillbaka. Weight lär inte heller vara missnöjd då han kommer tillbaka efter en stanleycup-seger. Ibland har man hört om att spelare har avtal med deras GM om att signa för dem igen och inte de andra laget efter säsongen, innan de skickas iväg i en trade.

Det händer då och då att rentals går tillbaka. Jag tror att Carolina mer eller mindre förväntade sig det. Men dom vann cupen så detta är en win/win-trade.
Citera
2006-07-03, 16:04
  #104
Medlem
Punchlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag håller med, dom hade lysande tillfällen att ta både Luongo och Gerber men lät andra hinna före, jag blir så trött.

Jag har inte kollat in silly season så mycket än, men vad jag förstått så försöker inte Detroit ens. Har de värvat nått nytt? Att inte värva en ny målvakt är bara patetiskt och att försöka fortsätta leva på "gubbarna" i laget håller max två år till. Sedan är nästan alla slut och då finns ingenting kvar. Man kan inte fortsätta leva på gamla meriter och hoppas på att gubbarna ska fixa allt. Herregud...
Citera
2006-07-03, 16:32
  #105
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punchline
Jag har inte kollat in silly season så mycket än, men vad jag förstått så försöker inte Detroit ens. Har de värvat nått nytt? Att inte värva en ny målvakt är bara patetiskt och att försöka fortsätta leva på "gubbarna" i laget håller max två år till. Sedan är nästan alla slut och då finns ingenting kvar. Man kan inte fortsätta leva på gamla meriter och hoppas på att gubbarna ska fixa allt. Herregud...
Det förväntar sig de nog knappast. Shanny och Stevie Y drar ju nu och de var de väl förberedda på. Nu kommer de satsa på Zäta och Datsyuk framförallt och förmodligen försöka få upp lite unga spelare från AHL osv.
Citera
2006-07-03, 18:04
  #106
Medlem
xploddans avatar
Pronger tradad till Anaheim för Lupul, Ladislav Smid (top prospect), Anaheims draftval i första rundan 2007, ett villkorligt draftval i första rundan 2008 och ett draftval i andra rundan 2008.

Grier till San Jose, 3 år $1,775 miljoner per år.
Ward till Rangers, hade hellre sett Witt men detta är bra det med.

Fint tal av Yzerman förresten. Finns nog fan inget dåligt att säga om den mannen. Han och Joe Sakic är nog de mest respekterade kaptenerna på senare tid. Messier fanns det folk som inte gillade men hur mycket man än hatar Detroit eller Colorado så går det inte att tycka illa om Yzerman och Sakic.

Finns nog få som har haft en finare karriär än honom: http://www.nhl.com/players/8452578.html

22 säsonger med samma lag, varav 19 som kapten.
Citera
2006-07-04, 00:16
  #107
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Pronger tradad till Anaheim för Lupul, Ladislav Smid (top prospect), Anaheims draftval i första rundan 2007, ett villkorligt draftval i första rundan 2008 och ett draftval i andra rundan 2008.

En till spelare att addera till hatlistan. Jag har starkt ogillat Pronger under St. Louis tiden då han var betydligt hetare och gjorde dummare saker. Crosscheckingen i ryggen på Kariya fick mig att starkt ogilla honom. Vinden vänder då han signerar för Edmonton och är lagets absolut viktigaste spelare och bland de mest omtyckta av fansen, redan efter första säsongen. Men så pissar han på hela organisationen och vill iväg. Hoppas att han själv inte ville till Anaheim och att han blir långskadad tidigt under säsongen. Buvisslingarna kommer då oavsett att hagla i Rexall nästa säsong så fort han är nära pucken.
Citera
2006-07-04, 00:45
  #108
Medlem
xploddans avatar
Rucchin till Atlanta.
Spezza re-signar med Ottawa, $9 miljoner fördelat över 2 år.
Guerin till St. Louis.
Witt till NY Islanders, 3 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in