Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-16, 19:40
  #733
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Om CDC hävdar att ovaccinerade kan sprida smitta trots genomgången infektion och naturlig immunitet så får de inte vara överraskade om någon ber om ett konkret fall av det, 24 månader in på pandemin. Det är knappast några sluga frågor.

Visa gärna det konkreta fallet som CDC producerat.

Jag har de inte men de skriver själv att de har dokumenterat återinfektion. Du menar att återinfektion måste sprida vidare och det har de aldrig sagt, speciellt inte med de 3 kriterierna som ställdes upp.
Citera
2021-12-16, 20:43
  #734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Jag har de inte men de skriver själv att de har dokumenterat återinfektion. Du menar att återinfektion måste sprida vidare och det har de aldrig sagt, speciellt inte med de 3 kriterierna som ställdes upp.

De har inget dokumenterat fall. Det har dom erkänt. Jag förstår ärligt talat inte varför du stångar dig blodigt här. Det finns inget o hämta.
Citera
2021-12-16, 21:28
  #735
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
De har inget dokumenterat fall. Det har dom erkänt. Jag förstår ärligt talat inte varför du stångar dig blodigt här. Det finns inget o hämta.

Det de sa, som du också vet är att det inte fanns ett dokumenterat fall som föll inom de 3 kriterierna. Att de har dokumenterade fall där en patient haft Covid-19, blivit frisk och åter blivit sjuk kvarstår.

Så blodig stångar jag mig inte, du menar då att CDC ljuger om de dokumenterade fallen men inte ljuger när de säger att de inte har dokumenterat återinfekterade patienter?
Citera
2021-12-16, 21:30
  #736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
De har inget dokumenterat fall. Det har dom erkänt. Jag förstår ärligt talat inte varför du stångar dig blodigt här. Det finns inget o hämta.

Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Det de sa, som du också vet är att det inte fanns ett dokumenterat fall som föll inom de 3 kriterierna. Att de har dokumenterade fall där en patient haft Covid-19, blivit frisk och åter blivit sjuk kvarstår.

Så blodig stångar jag mig inte, du menar då att CDC ljuger om de dokumenterade fallen men inte ljuger när de säger att de inte har dokumenterat återinfekterade patienter?

Om de dokumenterar fallen så är de skyldiga att dela med sig dessa enligt freedom of information act. Det har dom inte gjort eftersom dom erkänt att de inte har det.

De där tre kriterierna är mycket lämpliga kriterier. Hur hade du annars formulerat det?
Citera
2021-12-16, 23:09
  #737
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Om de dokumenterar fallen så är de skyldiga att dela med sig dessa enligt freedom of information act. Det har dom inte gjort eftersom dom erkänt att de inte har det.

De där tre kriterierna är mycket lämpliga kriterier. Hur hade du annars formulerat det?

Tar du bort punkt 3 där de vill se en återinfekterad som smittar vilket är i princip omöjligt att bevisa om man inte stänger in folk i ett labb så skulle du kunna få ut dokument.

Hur tänker du att du skulle bevisa punkt 3 själv? Enda säkra är att låsa in folk i ett labb och där återinfektera dem och göra studier.

Du menar alltså på fullt allvar att återinfektion av en tidigare Covid-19 sjuk inte existerar om de inte kan smitta 3:e person?

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2108120

Citat:
Of 1304 identified reinfections, 413 (31.7%) were caused by the B.1.351 variant, 57 (4.4%) by the B.1.1.7 variant, 213 (16.3%) by “wild-type” virus, and 621 (47.6%) were of unknown status (Section S1 in the Supplementary Appendix).

Men ja, återinfektion förekommer ju INTE och det har absolut inte gjorts studier på detta
Citera
2021-12-18, 09:49
  #738
Medlem
Citerat:
"Cases of reinfection with COVID-19 have been reported"

Vad det egentligen stod:
"Cases of reinfection with COVID-19 have been reported, but remain rare​.​"

Jag hittade info som visar risken att dö av Covid om man är man, 40 och saknar riskfaktorer. Risken är 0.0006%. Ännu lägre om du är yngre och kvinna. Det finns ingen anledning att vaccinera dessa till priset av totalitära tvångsåtgärder för hela befolkningen. Kostnaden överstiger den risk du eliminerar.

Här en presentation om risk vägd mot kostnaden associerad med undvikande av risk.
https://youtu.be/43J7hD9I0jY
Citera
2021-12-31, 10:57
  #739
Medlem
Dom pratade att om 60% vaccinerar sig så skulle flockimmunitet uppstå, men det funkade ju inte, då höjde dom till 70%,75%80% osv. Ännu ingen flockimmunitet och smittan skenar .
Varför? Jo det beror på flera saker.
1, vaccinet fungerar inte
2, dom vaccinerade lever i en falsk trygghet och tror dom kan göra vad dom vill = dessa sprider smittan mest. Eftersom dom ovaccinerade får massa löjliga restriktioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback