Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-07, 19:00
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jo, fast om 100% hade vaccinerat sig på väldigt snabb tid så hade nya mutationer därmed inte uppkommit.

Därför har ju läkemedelsbolagen gjort allt för att även fattiga länder skulle få tillgång till vaccinet så fort som möjligt.

Citera
2021-12-07, 19:07
  #134
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Huvudpoängen med vaccinet är att skydda mot allvarlig sjukdom och död och minska smittspridningen. Det har framgått hur länge som helst. I många av dessa trådar som florerar får man det till ett underkännande när folk blir sjuka trots vaccinerning.
Det är ingen som sagt att man inte kan bli sjuk trots att man är vaccinerad, huvudpoängen med vaccinet kvarstår ändå.

Och där kom den igen. Samma ramsa som upprepats sedan det visade sig att vaccinen inte fungerar.
Citera
2021-12-07, 19:07
  #135
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Det blir ännu mer komplicerat då dom på något vis försöker förklara hur samtliga av världens länder vill vaccinera sin befolkning.
Utöver att övertala forskare och läkare så måste du övertala samtliga personer i nån form av styrande position.
Det är otäckt, besvärligt och omständligt med vaccineringar. Antivaxxare förstår inte och då är det mycket enklare att skylla allt på juden.

Du kommer att bli trött på att försöka resonera rationellt med folk som tänker irrationellt.

Ja, helt klart är det svårt att resonera och man ger ju upp efter ett tag då teorierna är så många och få är särskilt villiga att diskutera seriöst. Jag försöker ha ett öppet sinne och kikar lite på de alternativa teorierna kring covid och vaccinen men så länge den "allmänna" uppfattningen kring dessa områden är vettigare och mer trolig än alternativen ser jag ingen anledning att ändra uppfattning.

Detta med tvång som man pratar om är ju en definitionsfråga. Man inskränker kanske på människors liv men det har vi ju gjort sedan pandemin började utan att någon blivit allt för kränkt. Tvång i min värld är när man åker hem till någon, brottar ner, håller fast och trycker in sprutan. Dit är det mycket långt och än har jag inte sett några tendenser till att man med hårda tag vill tvinga någon.
Citera
2021-12-07, 19:08
  #136
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Och där kom den igen. Samma ramsa som upprepats sedan det visade sig att vaccinen inte fungerar.

Vilka studier visar detta?
Citera
2021-12-07, 19:11
  #137
Medlem
Det jag tycker är konstigt är att folk har inga problem att knapra lyckopiller. Folk har egentligen inte heller problem att knapra massa andra piller och blir man dessutom hög av dem så kan man helt skita i allt vad de faktiskt rekommendationerna och ev. biverkningar. Alldeles för många missbrukar också diverse andra olika droger, det ser man inte minst på denna sajt. Även de som tränar kan också använda diverse olika preparat som inte heller i det långa loppet är så hälsosamt.
Men denna spruta mot covid som ska tas med typ 6 månaders mellanrum tycker man är fullkomligt livsfarlig.
Den stora missen med covid sputan är garanterat att det liksom inte händer ett skit efter den. Hade de blandat i lite morfin i sprutan, så det hade blivit ett litet skönt gung i knäna när man går från doktorn, så hade det inte varit alla dessa märkliga konspirationstrådar. Kickar och bekräftelse är det som folk vill ha idag.
Citera
2021-12-07, 19:13
  #138
Medlem
AltaretRestess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Jo, fast om 100% hade vaccinerat sig på väldigt snabb tid så hade nya mutationer därmed inte uppkommit.

Fast inget vaccin hittills ger ju immunitet utan man kan i allra högsta grad såväl smittas och smitta trots vaccination. Att covid skulle försvinna bara alla vore vaccinerade är alltså en ren fantasi.

Vården påstår för övrigt inte att det skulle fungera på det sätt heller. Från vårdens sida handlar uppmaningar om vaccination i huvudsak om att minska individers risk att bli allvarligt sjuka.
Citera
2021-12-07, 19:13
  #139
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Enda sättet få bukt med skiten är ifall alla på jorden vaccinerade sig samma vecka.

Det med tanke på att vaccinet bara verkar 4-5 månader.

Så, det kommer inte hända.

Gissar på 3 år till med covid. Sedan dör skiten ut.

Då måste vi samtidigt vaccinera alla djur som också kan smittas och föra smittan vidare. Alla hundar, katter, hästar, kor, flyttfåglar m.m.
Citera
2021-12-07, 19:15
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Huvudpoängen med vaccinet är att skydda mot allvarlig sjukdom och död och minska smittspridningen. Det har framgått hur länge som helst. I många av dessa trådar som florerar får man det till ett underkännande när folk blir sjuka trots vaccinerning.
Det är ingen som sagt att man inte kan bli sjuk trots att man är vaccinerad, huvudpoängen med vaccinet kvarstår ändå.

Sä är det. Jag fattar inte hur man kan vara så urbota korkad så man efter att alla fakta ligger på bordet FORTFARANDE inte fattar grejen med vaccination. Det säger en hel del om hur människor är funtade. Kan vaccin orsaka biverkningar? Absolut. Vacciner kan orsaka biverkningar i samband med sprutan, ont i skallen, feber, ömhet i armen. Men också inom några veckor (immunreaktion). Men inte efter flera år. Då finns bara antikroppar och minnesceller som glider runt inuti kroppen. Är biverkningar en rimlig orsak till att inte vaccinera sig? Definitivt inte. Covid riskerar att drabba dig, nära och kära 1000 gånger värre.
Citera
2021-12-07, 19:15
  #141
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det jag tycker är konstigt är att folk har inga problem att knapra lyckopiller. Folk har egentligen inte heller problem att knapra massa andra piller och blir man dessutom hög av dem så kan man helt skita i allt vad de faktiskt rekommendationerna och ev. biverkningar är. Alldeles för många missbrukar också diverse andra olika droger, det ser man inte minst på denna sajt. Även de som tränar kan också använda diverse olika preparat som inte heller i det långa loppet är så hälsosamt.
Men denna spruta mot covid som ska tas med typ 6 månaders mellanrum tycker man är fullkomligt livsfarlig.
Den stora missen med covid sputan är garanterat att det liksom inte händer ett skit efter den. Hade de blandat i lite morfin i sprutan, så det hade blivit ett litet skönt gung i knäna när man går från doktorn, så hade det inte varit alla dessa märkliga konspirationstrådar. Kickar och bekräftelse är det som folk vill ha idag.

Många verkar känna sig lurade och har fått en felaktig bild om hur ett vaccin fungerar. Detta är något som jag sett i flera olika länder, så jag vet inte vart det kommer ifrån. Att ett vaccin på något vis skulle vara ett mirakel som löser alla våra problem. Nu är det givetvis inte så ett vaccin skyddar, men jag kan förstå att man är arg om det är det man förväntar sig.
Citera
2021-12-07, 19:16
  #142
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Och där kom den igen. Samma ramsa som upprepats sedan det visade sig att vaccinen inte fungerar.

Vilken data är det du menar som säger att vaccinen inte fungerar?

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulat...ights/vaccines

Här är lite aktuella siffror från Storbritannien. Eftersom jag tippar på att oavsett länk jag ger dig så blir den inte godkänd så vill jag att du ger mig en länk som visat mig det motsatta.
__________________
Senast redigerad av Snubchurp 2021-12-07 kl. 19:21.
Citera
2021-12-07, 19:17
  #143
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
Det blir ännu mer komplicerat då dom på något vis försöker förklara hur samtliga av världens länder vill vaccinera sin befolkning.
Utöver att övertala forskare och läkare så måste du övertala samtliga personer i nån form av styrande position.
Det är otäckt, besvärligt och omständligt med vaccineringar. Antivaxxare förstår inte och då är det mycket enklare att skylla allt på juden.

Du kommer att bli trött på att försöka resonera rationellt med folk som tänker irrationellt.

OMG. Aldrig hört om FN och WHO? Det är WHO + Gates + GAVI (vaccineorganisation), i huvudsak, som har övertygat alla dom länder att bli med i vaccinationsprogrammen. Du måste också forska i allt som hela "Rockefeller-komplexet" har gjort inom medicin och folkhälsa nästan helt sedan 1900talets start, för att ens börja fatta vad som händer inom medicinska sektorn i världen.

Du fattar ju inte hur LÄTT det du säger är svårt, är? FN har 193 medlemsländer, hur faaaaaan klarte dom att få så många med sig? Det skulle ju vara omöjligt enligt hur du tänker. 193 medlemsländer som i många fall följer FNs planer och förordningar utan frågor. Nästan samma, men kanske även hårdare (att medlemsländer måste följa Brüssel), gäller EU.

Det är så enkelt som att "överorganisationer" som FN eller WHO - eller t.ex. amerikanska CDC och FDA - godkänner vaccinet och så följer alla eller nästan alla andre länder på. Senare blir det typ "grupptryck" på dom sista länder som inte gör det, precis som pro-vaxxare forsöker att trycka anti-vaxxare till att sluta tänka själva med grupptryck. Det är ju nästan så enkelt som helst. Lokala forskare och läkare i dom mindre länder setter sin lit till bl.a. amerikanska CDC och FDA. Dom gör som oftast inte särskilt noga egna tester.

Och bl.a. Pfizer tillåter inte folk att granska vaccineinnehåll ens, det är ju "patenthämligheter" vet du.
Citera
2021-12-07, 19:18
  #144
Medlem
AltaretRestess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det jag tycker är konstigt är att folk har inga problem att knapra lyckopiller. Folk har egentligen inte heller problem att knapra massa andra piller och blir man dessutom hög av dem så kan man helt skita i allt vad de faktiskt rekommendationerna och ev. biverkningar. Alldeles för många missbrukar också diverse andra olika droger, det ser man inte minst på denna sajt. Även de som tränar kan också använda diverse olika preparat som inte heller i det långa loppet är så hälsosamt.
Men denna spruta mot covid som ska tas med typ 6 månaders mellanrum tycker man är fullkomligt livsfarlig.
Den stora missen med covid sputan är garanterat att det liksom inte händer ett skit efter den. Hade de blandat i lite morfin i sprutan, så det hade blivit ett litet skönt gung i knäna när man går från doktorn, så hade det inte varit alla dessa märkliga konspirationstrådar. Kickar och bekräftelse är det som folk vill ha idag.

Skillnaden är väl att dessa substansers effekt är väl dokumenterade då de funnits i alltifrån tusentals år till åtminstone flertalet decennier. Vi har en god förståelse av vad de gör, hur de fungerar och vilka biverkningar de kan medföra. Dessa mRNA-vacciner är snarare jämförbara med badsalter, spice och dylikt, och det är inte direkt lika populärt. Tvärtom är det en minoritet t.o.m. av droganvändare som är villiga att vara försökskaniner på det sättet. Även när det gäller den minoritet av minoriteten som är ok med att konsumera sådant, så är det ju ingen som försöker tvinga i dem det. Det finns alltså inget att bli misstänksam kring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback