2021-12-07, 11:06
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Tack och lov att man inte behöver stå till svars för alla korkade grejer jag gjorde på fester när jag var 15 år... Vi heilade vi med, bara för det var kul att göra nåt provocerande och jätteförbjudet.

Frågan är väl var hon står idag. Tråden är så himla lång att det måste ju vara nåt mer hon har gjort?
Citera
2021-12-07, 11:07
Blir presskonferens snart. Maggan måste visa prov på ledarskap, att hon kan ta tag i situationer och vara resolut. Rensa i leden om så behövs.

Eller så agerar de som yra höns och vet inte hur de ska göra. Det blir bara hafsigt och slafsigt och oprofessionellt. Sverige har i så fall inget riktigt ledarskap från Socialdemokraternas minoritetsregering.
Citera
2021-12-07, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Så du menar att hon krökade så pass i sin ungdom att det har vållat minnesluckor som på vilken annan alkis som helst ??
Varför gick hon ut med uttalande att hon var lika ren som snövit i stället för att berätta att hon haft en minst sagt stökig ungdom med massor av fyllor som vållat amnesi ?
Skulle nog säga ändå att det är skillnad på amnesti och att inte komma ihåg saker som man vid tillfället själv tyckte var obetydliga. Kontroversen nu är ju inte att hon varit berusad som tonåring utan att hon eventuellt gjort en hitlerhälsning.

Men nu ska väl erkännas att jag inte hört/läst hur Karkiainen själv beskrivit sin ungdom. Har hon exempelvis sagt att hon var pingstvän och nykterist samt helt ointresserad av musik så rimmar det förstås väldigt illa med vad som nu har framkommit.
Citera
2021-12-07, 11:09
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Fan vad folk ska gräva i historien. Bilden är tagen runt 2005 verkar det som, människan har säkerligen ändrat sina åsikter och växt i sinnet. Nej, hon behöver inte avgå.
Men det är ju exakt det motsatta till vad vänstern vanligtvis brukar hävda. Allt är en arvssynd som förföljer den drabbade till graven. Ingen förståelse, ingen reflektion endast peka finger och döma hårt, döma hårt som fan och helst förstöra livet för den det drabbar. Det är numera aktivistvänsterns paradgren
Citera
2021-12-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
"Snövit heilade på fyllan och kommer inte ihåg ett skit av festnatten, dvärgen Mogge flinar i bakgrunden."

hon kommer inte ihåg det. men hade U.T lr sån musik spelats skulle hon gått fram och stängt av. det minns hon
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Tror gränsen går vid antalet personer som är närvarande. Juristerna får gärna rätta mig men jag tror att om publiken är fler än tre personer så kan hets mot folkgrupp bli aktuellt.

Gränsen går vid fem personer enligt HD.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Finns det någon upptagning där hon säger sig vara lika ren som Snövit???
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-provat-kokain
Citera
2021-12-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Finns det någon upptagning där hon säger sig vara lika ren som Snövit???

vit som snö så det är ju tolkningsfråga. ren är ju main word.
Citera
2021-12-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag ser det som mycket osannolikt att Magdalena Andersson vill ha denna albatross hängande runt halsen i en valrörelse. Exit Karkiainen inom kort.
Tror snarare att hon är en röstmagnet.
Krävs tuffa attityder idag. Dagens politiker är för strömlinjeformade och tråkiga.
Citera
2021-12-07, 11:12
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Tror gränsen går vid antalet personer som är närvarande. Juristerna får gärna rätta mig men jag tror att om publiken är fler än tre personer så kan hets mot folkgrupp bli aktuellt.
Det är fortfarande inte exakt specificerat, men

”…senare ledde till fällande domar efter spridning till åtminstone åtta respektive nio personer.

Sedan tidigare har HD slagit fast att fyra personer inte är tillräckligt för spridning.

Om dessa hovrättsfall anses prejudicerande kan man utröna riktlinjer för vad som räknas som spridning: möjlighet att uppfattas av fem personer är för få, medan åtta är tillräckligt.”

https://lup.lub.lu.se/luur/download?...ileOId=8910777

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Gränsen går vid fem personer enligt HD.
Det sägs så ibland, men det stämmer väl inte?
Citera
2021-12-07, 11:12
Medlem
Jag tycker det är mer problematiskt att hon är socialdemokrat än att hon heilar.
Citera
2021-12-07, 11:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Tror snarare att hon är en röstmagnet. Krävs tuffa attityder idag. Dagens politiker är för strömlinjeformade och tråkiga.

Det är möjligt, men en heilande minister skulle effektivt torpedera all brunsmetning av oppositionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in