2021-12-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Det är någon i hennes närhet som förstört hennes liv.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men om det stämmer att hon fortfarande är med samma snubbe då är det ju illa nog.....

Hur hon lyckades komma till toppen är för mig en gåta.
Kanske borde man granska S så där inte finns terrorister inom partiet med?

Hon har förstört sitt liv själv. Så jävla korkad. Ju högre upp i makten du kommer desto mer kommer du granskas och synas.
Citera
2021-12-07, 01:19
Medlem
Underbart citat ur Expressens hyllningsartikel:
” – Jag känner till Pluton Svea men kan inte nämna nån låt på rak arm. ”
😂😂😂😂

https://www.expressen.se/nyheter/nya...anda-bakgrund/
Citera
2021-12-07, 01:19
Medlem
Ograsts avatar
Okej, nu är det ganska hög sannolikhet på att det kommer fram mer saker. Ida har varit under kvällen varit i kontakt med expressen och försökt krishantera. I hennes tidigare liv var hon tydligen något slags groupie/hangaround till nationalistrockbandet Raubtier. Under 2011 följde hon med vederbörande i deras minibuss på deras turné. Hon är med här från och med 4.28 - https://www.youtube.com/watch?v=AArx2AIVKxw

https://www.expressen.se/nyheter/nya...anda-bakgrund/
Citera
2021-12-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Var någonstans finns löpsedlarna på vad högerpolitiker gjorde på en fjortisfest?

finns ju bilder på sdtjej som städar med armbindel efter ett klä ut sig party lr va det va.

satans liv från s med krav på avgång.

då ska man göra sig av med eget oxå. hon påstår hon hade fel umgänge. men hon är ju för fan tillsammans med samma kille än...men surprice, samma kille än som spelar i samma band med samma musikinställning. så händer ff
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej.
Det är lika förkastligt att syssla med nazism som kommunism.
Svastika o hammaren o skäran är likvärdiga.

Problemet är att så stora grupper tycker Marx, Mao o Che är poppiga. De vill liksom förtränga folkmorden o förföljelsen.

Hade hon hyllat Che när hon var 15 hade det ej blivit något drev. Media tillämpar dubbla måttstockar.
Citera
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Jag håller med dig hur har hon lyckats komma så högt i topp?
Skrämmande.

Är det inte rätt självklart hur hon har kommit så långt? Hon har ju heilat sig fram! Och dragit en massa nazistfördelar.
Citera
2021-12-07, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Får väl se om det kommer mera. En bild går nog som sagt att bortförklara som "fyllebild". Dyker det upp fler, många fler eller annat (kanske har hon spelat in lite musik osv) blir det ju som sagt mer eller mycket mer problematiskt. Då har hon ju som sagt ljugit om det hela flera gånger. Vi får se vad Chang har kvar att erbjuda.

men surprice, samma kille än som spelar i samma band med samma musikinställning. så händer ff
Citera
2021-12-07, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
finns ju bilder på sdtjej som städar med armbindel efter ett klä ut sig party lr va det va.

satans liv från s med krav på avgång.

då ska man göra sig av med eget oxå. hon påstår hon hade fel umgänge. men hon är ju för fan tillsammans med samma kille än...men surprice, samma kille än som spelar i samma band med samma musikinställning. så händer ff
Den händelsen med SD var väl inte någon från riksdagen ens?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Så, varför existerar artikeln på skräpposten nyheter idag?

Antagligen för att Expressen o Aftonbladet tackat nej.
Eller för att tipsaren vet att Chang og Co kommer hugga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Kan ni föreställa er reaktionerna från S-lägret om det här hade varit någon från M, KD eller SD? De hade inte varit nådiga.

Så eftersom många inom S ägnat sig åt att paria-stämpla nationalister så bör högern göra samma sak?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Från SVT:

Hon har alltså inte några direkta minnen av bilden, men hon minns i alla fall att hon gått och stängt av musiken när det spelats Ultima Thule.

Jag tycker förvisso att hela den här grejen är rätt töntig, men nu gör hon det ännu töntigare.

Länk

bästa ändå är att hon skyller på fel umgänge. men surprice, samma kille än som spelar i samma band med samma musikinställning. så händer ff så hur stor risk för annat umgänge
Citera
2021-12-07, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Min teori är att hon minns tiden generellt, men inte denna enskilda händelsen. Herregud, hon var 15. Jag minns knappt vad jag gjorde för ett par år sedan. För ungdomar flyter sånt här förbi som om det inte är någonting. Inget man direkt ser som ett fint minne, bara en del av tonårsdimman. För jävligt att hon ska ställas till svars, och hon har väl inget annat väl än att ge väldigt generiska svar som "Jag minns inte", "om jag gjorde det var det på grund av X", "jag tror på människors lika värde", etc.

Ja ingen kan begära att hon skall minnas exakt den kvällen/tillfället/festen som just den bilden togs. Men som du själv anger, nog minns hon den tiden generellt.
Vilka hon umgicks med, på vilka premisser det festades och vilken musik som spelades?

Och självklart måste hon säga nåt överslätande nu i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det fetade. Värt att citera igen. Vad betyder det ens?! Jo, det kan ha spelats musik. Men om det gjordes det - vilket hon alltså inte kommer ihåg - ja, vet hon att hon genast var framme som en duktig flicka och stängde av det, och sa - wait for it - "det är inte okej"! Priceless!

Var ett fall nyligen med en kille som kommit in på Harvard, men fick antagningen tillbakadragen för att han skrivit "nigger" på ett forum. Skämt eller inte spelade ingen roll. Var väl 17 när han blev antagen och kanske 15 eller så när han skrev det. Bara som jämförelse. Högre standard på en tonåring för att gå på Harvard än för en svensk minister?

Anmärkningsvärt att MSM tog upp det så snabbt. En lokalnyhetsbyrå, typiskt. Tror det kommer på Expressen och resten nu rätt snart.

Tror hon ryker. Annars är det öppet mål för twitter och Åkesson och alla andra att jämnt köra med detta.

Ja hennes resonemang om å ena sidan total ovetskap och samtidigt en absolut förvissning om vad hon de facto gjort om det hon inte vet nåt om inträffat borde anges i läroböckerna i logik.
Som avskräckande exempel.

Har inte följt så noga. Men tydligen ”ute” i all media nu. Och tydligen har hon ”nyanserat” sina minnesbilder, tex nåt om att hon kanske varit berusad..

Ja nog ryker hon snart. Som ett tomtebloss på julafton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in