Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffemedaffe
Om det är sant att sambons coverband spelar Pluton Svea men inte tycker att det är tillräckligt rasistiskt utan lägger till lite för att verkligen få till rätt rasism, då är hon såklart totalt olämplig som politiker. Det röjer bort alla rimliga tvivel om huruvida hon själv hyser sådana åsikter.
Om Federley kan antas sympatisera med pedofiler för att hans pojkvän är pedofil så kan Karkiainen antas vara rasist med hänvisning till hennes sambo.
Jag tycker att allt detta istället borde ge upphov till en annan diskussion, nämligen om hon överhuvudtaget är socialdemokrat eller om hon i själva verket är en mullvad. En person från etnonationella grupperingar med syfte att infiltrera socialdemokratin och skada densamma. I så fall kan man ju på ett sätt säga att hon lyckats. Men hon hade nog helst varit kvar för lite mer sofisitikerad påverkan ett tag till.
Ja, låt oss kartlägga vilka vi umgås med och vilken musik de spelar så kanske vi kan hitta olika typer av förrädare i gruppen. Det låter som en fantastisk idé.
Jag vill dock påpeka att det är svårt att jämföra Federlay som bor ihop med en person dömd för ett grovt brott. Vad jag vet är det inte olagligt att spela musik, även om det uppenbarligen endast är en tidsfråga innan det blir det. Man kan förvisso argumentera för att det är Federlays val, med rätta, och att det inte per automatik innebär att han avsätts.
Jag tror att vi måste släppa "hämnd" tankarna, och inte följa med ner i källaren. Att smutsa ner folk är vänstertaktik. Låt de fortsätta med det, istället för att imitera ett nedrigt beteende.