2021-12-09, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Grejen är just det - det är samma sak för mig. Jag väljer inte sida i denna fråga, och det är det som kanske är poängen i detta. Oavsett vilket parti man företräder, blå eller röd, så är det vem man är idag som betyder något. Jo, jag vet att media jagat SD företrädare för varenda liten skitgrej man kan tänka sig, men det gör inte detta bättre. Det vore bättre om man kunde få ett stopp på stasi-mentaliteten och kanske gå vidare till viktigare saker.

så det är inte viktigt då att få bort en som bevisligen inte är lämplig?????
Citera
2021-12-09, 00:47
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Om det är sant att sambons coverband spelar Pluton Svea men inte tycker att det är tillräckligt rasistiskt utan lägger till lite för att verkligen få till rätt rasism, då är hon såklart totalt olämplig som politiker. Det röjer bort alla rimliga tvivel om huruvida hon själv hyser sådana åsikter.

Om Federley kan antas sympatisera med pedofiler för att hans pojkvän är pedofil så kan Karkiainen antas vara rasist med hänvisning till hennes sambo.

Jag tycker att allt detta istället borde ge upphov till en annan diskussion, nämligen om hon överhuvudtaget är socialdemokrat eller om hon i själva verket är en mullvad. En person från etnonationella grupperingar med syfte att infiltrera socialdemokratin och skada densamma. I så fall kan man ju på ett sätt säga att hon lyckats. Men hon hade nog helst varit kvar för lite mer sofisitikerad påverkan ett tag till.

Ja, låt oss kartlägga vilka vi umgås med och vilken musik de spelar så kanske vi kan hitta olika typer av förrädare i gruppen. Det låter som en fantastisk idé.

Jag vill dock påpeka att det är svårt att jämföra Federlay som bor ihop med en person dömd för ett grovt brott. Vad jag vet är det inte olagligt att spela musik, även om det uppenbarligen endast är en tidsfråga innan det blir det. Man kan förvisso argumentera för att det är Federlays val, med rätta, och att det inte per automatik innebär att han avsätts.

Jag tror att vi måste släppa "hämnd" tankarna, och inte följa med ner i källaren. Att smutsa ner folk är vänstertaktik. Låt de fortsätta med det, istället för att imitera ett nedrigt beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hur kan Magdalena ha "fullt förtroende för att hon inte har de här värderingarna"?
Det är en risk från början att utnämna en så pass ung person till minister. En ansvarsfull post som rimligen kräver en hel del mognad. Att därtill inte göra en ordentlig bakgrundskontroll och inse att tjejen är tillsammans med en "dödsknarkarnazist" sen flera år och därför med stor sannolikhet sympatiserar med dennes åsikter... Hur kan förhållandet med denne man annars fungera under så lång tid? Varför har hon valt att skaffa barn med honom osv?
Är Magdalena helt naiv och omdömeslös?
Trodde det var standard att köra alla ministrar genom värdegrundens pk-filter men tydligen inte...

Tjejen och hennes sambo kan vara nazister hur mycket de vill men man kan inte vara det som Sveriges civilminister och sambo till denna.
Det är fullständigt omöjligt.

.

ja. magda är så naiv, omdömeslös och bevisligen inte kapabel till sm med tanke på flertalet idiotiska val av ministrar..
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Hur kan Magdalena ha "fullt förtroende för att hon inte har de här värderingarna"?
Det är en risk från början att utnämna en så pass ung person till minister. En ansvarsfull post som rimligen kräver en hel del mognad. Att därtill inte göra en ordentlig bakgrundskontroll och inse att tjejen är tillsammans med en "dödsknarkarnazist" sen flera år och därför med stor sannolikhet sympatiserar med dennes åsikter... Hur kan förhållandet med denne man annars fungera under så lång tid? Varför har hon valt att skaffa barn med honom osv?
Är Magdalena helt naiv och omdömeslös?
Trodde det var standard att köra alla ministrar genom värdegrundens pk-filter men tydligen inte...

Tjejen och hennes sambo kan vara nazister hur mycket de vill men man kan inte vara det som Sveriges civilminister och sambo till denna.
Det är fullständigt omöjligt.
.

Hade hon varit med i SD, så hade pressarna kört fullsida på detta i veckor, tills hon blev sparkad från jobbet.
Men hon är ju bara sosse, så då finns det inga begränsningar.
Citera
2021-12-09, 00:50
Medlem
Citat:
Bättre kan du.
Ska du diskvalificera alla som växt upp ute i förorterna som jag, och kanske haft en och annan mindre genomtänkt kväll? Vill du ha ett gäng välkammade människor utan bakgrund som felfritt levererar besluten du ska leva efter för att de lärt sig innantill vad som flyger och inte. Det känns helt riskfritt.

Jag anser att alla människor förtjänar att dömas efter vilka de är idag. Det är inte speciellt komplicerat.

och skulle man döma henne bara efter de senaste dagarnas bedrövelser så är det inga problem. hon har noll trovärdighet och är verkligenn inte ett ministerämne
Citera
2021-12-09, 00:51
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Den gubben går inte!

Den stora skillnaden är:

SD:are som gör hitlerhälsning som ung får leva med skammen livet ut. Där är man också jävligt snabb med att låta snedsteget färga partiets politik för all framtid.

När en sosse gör det, så är det självklart ett misstag. Inget mer att se här, move on!

Åter igen - Två fel ger inte ett rätt. Vi vet att vänstern (enkelt uttryckt) jobbar med ohederliga metoder. Det innebär inte att vi skall göra likadant. Ingen vettig människa lyssnar på dyngan som sprids om många SD:are. Jag har själv träffat ett flertal av de som sitter i Riksdagen och det är kompetenta personer, med helt normala vettiga åsikter.

Ja - det är helt oförsvarligt att ge sig på människor för saker de gjort långt tidigare i sina liv. Oavsett vem detta är.
Citera
2021-12-09, 00:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
ja. magda är så naiv, omdömeslös och bevisligen inte kapabel till sm med tanke på flertalet idiotiska val av ministrar..
Uppenbarligen.

Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Hade hon varit med i SD, så hade pressarna kört fullsida på detta i veckor, tills hon blev sparkad från jobbet.
Men hon är ju bara sosse, så då finns det inga begränsningar.
Så är det ju. Alltid dessa dubbla måttstockar...
Citera
2021-12-09, 00:53
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du svarade inte på frågan:
Har du sagt detta någon gång tidigare när en SD-politiker har anklagats på liknande sätt?
Har du något citat?

Du får kolla min historik, men jo, jag är ganska säker på att jag protesterat mot detta beteende tidigare. Jag har varit en av de mer högljudda kritikerna mot hur ohederligt man behandlat politiker från SD.
Citera
2021-12-09, 00:55
Medlem
crawlys avatar
Citat:
så det är inte viktigt då att få bort en som bevisligen inte är lämplig?????

Nej. Det som är farligt är just att vi börjar definiera vilka som är "lämpliga" att arbeta inom politiken. Det exkluderar nämligen alla oss som har en normal bakgrund.

Om du eller jag är lämplig avgörs av väljarna, ingen annan. Jag lovar dig att det finns ett gäng skuggfigurer som gnuggar händerna över möjligheten att kunna exkludera personer baserat på något lämplighetskriterium.

Man får ta det onda med det goda. Ibland är det så.
Citera
2021-12-09, 00:56
Medlem
crawlys avatar
Citat:
och skulle man döma henne bara efter de senaste dagarnas bedrövelser så är det inga problem. hon har noll trovärdighet och är verkligenn inte ett ministerämne

Så kan det mycket väl vara. jag har verkligen noll koll på henne som person. Jag bara försvarar principen att du och jag ska kunna få representera om tillräckligt många väljer oss, oavsett vilken bakgrund vi har.
Citera
2021-12-09, 00:57
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Du får kolla min historik, men jo, jag är ganska säker på att jag protesterat mot detta beteende tidigare. Jag har varit en av de mer högljudda kritikerna mot hur ohederligt man behandlat politiker från SD.

Ska jag läsa igenom alla dina 5000 inlägg för att du inte kan ge mer konkret besked än nazist-Ida när hon inte mindes om hon hade heilat fler gånger?
Citera
2021-12-09, 00:59
Medlem
Citat:
Nej. Det som är farligt är just att vi börjar definiera vilka som är "lämpliga" att arbeta inom politiken. Det exkluderar nämligen alla oss som har en normal bakgrund.

Om du eller jag är lämplig avgörs av väljarna, ingen annan. Jag lovar dig att det finns ett gäng skuggfigurer som gnuggar händerna över möjligheten att kunna exkludera personer baserat på något lämplighetskriterium.

Man får ta det onda med det goda. Ibland är det så.

nu går jag inte efter om hon hailade lr inte när hon va ung. jag går efter det som hänt senast om man så säger med lögner, lama ursäkter och förnekanden.. är man fortsatt inte villig att ta ansvar för nåt man gjorde som ung när det bevisats så är man då fan inte kapabel att ta ansvar för viktiga saker. hon har verkligen noll trovärdighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in