2021-12-08, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulasylum89
Ja, vi får se hur det blir. Jag tycker inte heller att hon ska avgå men blir inte förvånad om hon gör det.
Med tanke på att hon är sosse och vart det hela sin politiska kärriär så är jag övertygad om att hon inte har en nazist agenda eller tänker driva en nazistiskt politik, får då hade hon nog valt ett annat parti isåfall.

S är väl det mest nazistiska partiet med Aftonbladet med öppet nazistiska rötter. Permittenttraffiken, Narvik, steriliseringarna.

En del kommunism också med Gulag, katyn.

Nmr värre men de är inte ett riksdagsparti.
Citera
2021-12-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
hade jag haft råd hade jag oxå supit konstant för att slippa se eländet alla naiva och korkade skapar

simple as that

Sieg Magda Andersson heil till det.

Lite komik i det hela åtminstone.
Citera
2021-12-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulasylum89
Här i ditt citat står det "Personen ska ha lämnat en oriktig uppgift till grund för ett beslut om folkbokföring eller underlåtit att fullgöra sin anmälningsskyldighet enligt 25-27 §§ FOL".

och har hon då bott hos sin pojkvän men haft adress hos föräldrar.

du anser inte det oriktig uppgift?
Citera
2021-12-08, 19:10
Medlem
Giant Squids avatar
Man måste skilja på konstverket och konstnären har jag lärt mig.
Citera
2021-12-08, 19:11
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Alla har vi varit unga och gjort dumheter. Om vi spelar med i det här spelet har vi snart en styrande fläckfri klass av elitmänniskor vars åsikter endast samlas kring uppfattningen att alla andra är orena och lägre stående. Ironiskt nog är det alltså (i vanlig ordning) så att kritikerna egentligen banar vägen för det de kritiserar. Jag för min del uppskattar att vi har politiker som faktiskt varit/är vanliga människor (på gott och ont). Vi har väl knappast problem med före detta gängkriminella som tar plats i offentligheten eller liknande? Det enda som betyder något är vem du är idag. Vad får vi annars för samhälle?

Jag har ingen aning om vem den här kvinnan är, men att tvinga henne att ta avstånd från sin sambos coverband är fan riktigt lågt. Det är bara fel oavsett hur man vinklar det.
Att överhuvudtaget klassa musik eller litteratur är helt sinnessjukt. Det är väl rätt enkelt att inte lyssna, eller inte läsa om man störs av innehållet?

Den gubben går inte!

Den stora skillnaden är:

SD:are som gör hitlerhälsning som ung får leva med skammen livet ut. Där är man också jävligt snabb med att låta snedsteget färga partiets politik för all framtid.

När en sosse gör det, så är det självklart ett misstag. Inget mer att se här, move on!
Citera
2021-12-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babbeunge
Vilket hon inte gjort i sådana fall om hon nu bara skulle varit 15, men då hon själv säger att hon var sambo var hon 18. Hej Nazi-Ida's kompis du gräver bara djupare grop för varje inlägg

hon kan inte varit 15 och sambo. han fick lgh 2004. alltså 16
Citera
2021-12-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Ida verkar hamnat i samma situation som Federey. Han var ju inte pedofil själv, men visste om att han levde tillsammans med en dömd pedofil.

Här har vi kanske att Ida är inte nationalist/nazist själv, men vet om att hennes pojkvän som hon lever med är det?

Frågan är dock om han är det. Den saken får man nog gräva lite mer i.

Iallafall hur det än går i den här historien så vore det bra om Ida får sitta kvar och därmed göra det svårare för S att brunsmeta sina motståndare.

grejen är ju han försökte dölja. och dessutom haussa ner dennes grova brott att låta mindrre allvarligt och försöka få hono att framstå som oskyldig
Citera
2021-12-08, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babbeunge
Jasså? Berätta mer....

finns tråd
Citera
2021-12-08, 19:14
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej SD har aldrig varit så extrema som S varit och det sent som ända in i 70-talet då Löfven gick med i partiet. Varför valde Löfven ett parti som sysslade med rashygien om han inte var nazist som sin morfar?

Du får väl se nästa år när du kommer få ha Sverigeflagga på alla dina jackor/tröjor, hur extrema SD är.

Citera
2021-12-08, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Hon är fortfarande sambo med nazisten och umgås i dessa kretsar än idag, det upphörde alltså inte i 20-årsåldern.

Det är ju exakt vad jag skrev
Citera
2021-12-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Jajamän det har de.
Bofors tillverkade fältartilleri åt Krupp för Wehrmacht redan på 20-talet. Bläcket från Versailles var inte ens torrt.
Axel Wennergren var bulvan och mellanhand.

Läs gärna "The art of cloaking ownership" av Gerard Alders och Cees Wiebes.
Där klargörs att Wallenbergs ägde stora delar av IG Farben. IG Farben styrde och finansierade Hitlerprojektet. IG ägde och drev Auschwitz.
Där fick krigsfångar och andra misshagliga grupper arbeta sig till döds I Familjen Wallenbergs slavfabrik.
Märkligt tyst om det. Med tanke på att Saab bildades 1937 och deras första plan var B17 så undrar jag när och hur många de byggt åt luftwaffe.
Att Sverige tjänat på tyskarna är nog känt, men inte flygplan.
Citera
2021-12-08, 19:18
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
hon kan flyttat innan. och varit mkt hos pojkvän som införskaffade lgh 2004. då va hon 16. men hon reggade sig först på lgh 2006. då 18.

men vad som är givet är en lögn. hon ursäktade sig med att hon va 15 och full med sambo. helt omöjlig då han inte hade lgh det hänt i förrän 2004 och då 16 år. alltså, man kan bevisligen gång på gång inte ta henne seriöst och hon har förlorat all trovärdighet och är INTE lämplig minister. ytterliggare en olämplig till mängden

Visst kan hon gjort det. Men enl folkbokföringen var hon 18. Många i tråden har redan visat att det är ett brott att inte ange korrekt uppgifter till dem, men det är förstås möjligt att hon gjort det ändå. Vilket ju heller inte talar för henne.

Ytterligare en sak som visar på att hon inte kunde varit 15 när bilden togs är Yes-flaskan som fick det utseendet först när hon var 17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in