2021-12-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna94
Vafan snart 250 sidor av svammel. Har någon kommit fram till något? Var hon dödsnazist eller inte?

nu handlar det ju inte så mkt om det längre utan alla dessa lögner, förnekelser och urusla ursäkter som visar att hon inte är minister material.
Citera
2021-12-08, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Tråden är inte en källa. Tråden är en diskussion.

Påståenden:

Du verkar lite splittrad.

ja. tråden är diskussion. men i tråden finns även länkar med bevis på motsats till många lögner.
Citera
2021-12-08, 23:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
ja. tråden är diskussion. men i tråden finns även länkar med bevis på motsats till många lögner.

Länka bevisen till det du påstår då.
Citera
2021-12-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det enda jag vet är att yes-flaskan fanns 2003 och att hon påstått att hon var 15-16. Övrigt är spekulationer uppbackade av källor som inte tycks finnas.

men sluta. det kan inte varit 2003, pv fick inte lgh förrän 2004.

så efterbliven så enbart att ignorera framöver då det redan är bevisat att inget av vikt kommer komma från dig.
Citera
2021-12-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Tja döm själv:
Civilminister Ida Karkiainens (S) sambo skrev en låt där Nazitysklands ledare Adolf Hitler hyllas och med en strof om att gasa ”dessa as”. Det uppmärksammar Nyheter Idag.

Ida Karkiainens bakgrund i nazistiska kretsar har rönt stor uppmärksamhet senaste dagarna. I sociala medier har Karkiainen valt att gå till motattack genom att avfärda de tidningar som uppmärksammat den som ”högerextrem media”.

Under gårdagen uppmärksammade Aftonbladet att civilministerns sambo skrivit och spelat in en coverlåt på en av nazistbandet Pluton Sveas låtar. Karkiainen förnekar i artikeln att hon har någon kännedom om coverlåten.

”Nu drar Stormavdelningen ut”
Nu avslöjar Nyheter Idag att den Pluton Svea-låt som sambon spelat in en cover på är ”Nu drar SA ut”, där SA anspelar på tyska nazistpartiets paramilitära gren Sturmabteilung.

”En man så svart i ett land så vitt, kan inte skilja på ditt eller mitt. Och våra lagar dem skiter han i, ett mångkulturellt hyckleri”, lyder en av verserna i sången.

Den avslutas med en uppmaning till våld mot flyktinginvandrare:

”En alltför kraftig flyktingström, har likviderat vår svenska dröm. Det är så synd om dom, dom har de ju så svårt, vi sätter hårt emot hårt. Med kulor och med krut, nu har vårt tålamod tagit slut, nu drar Stormavdelningen ut.”

”Adolf visste vad han skulle göra”
Men civilministerns sambo har inte nöjt sig med de uppseendeväckande formuleringar som finns i Pluton Sveas version. Tillsammans med en annan låtskrivare har han i början av coverlåten lagt till en egen strof. Den lyder:

”Adolf visste vad han skulle göra med dessa as, han byggde rum och fyllde med gas.”

https://samnytt.se/s-ministerns-samb...gasa-dessa-as/

Vilket år var detta?
Citera
2021-12-09, 00:14
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Men nu när det är känt, kan sambon då betraktas som ett säkerhetshot?

Om inte annat är det väl nu tveksamt om Karkilainen nu kan syssla med frågor som rör högerextrema organisationer.
Bara om sambon söker jobb på en säkerhetsklassad befattning. vilket är ganska många. Typ alla statliga verk, stora delar av kommuner och regioner förutom vård och omsorg. Många befattningar i näringslivet, fler ju högre upp.

Sverige är inte Kina, än åtminstone. Hemliga polisen sitter inte och sorterar folk i största allmänhet i mer eller mindre lämpade, först när man söker en tjänst så kollas man upp och då får man också ge sitt tillstånd.
Att Karkilainen inte är lämplig till något alls framgår redan av att hon är sosse och ljuger som en häst travar.
Senast redigerad av Siegfrid 2021-12-09 kl. 00:16.
Citera
2021-12-09, 00:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tror vi alla ska åka med. Sossar, SD:are m fl. Det kan bli en fin förening. En höjdarnatt. No pictures please!

Blåbruna och Rödbruna i en riktig heil-fest.
Citera
2021-12-09, 00:29
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Har du sagt detta någon gång tidigare när en SD-politiker har anklagats på liknande sätt?

Grejen är just det - det är samma sak för mig. Jag väljer inte sida i denna fråga, och det är det som kanske är poängen i detta. Oavsett vilket parti man företräder, blå eller röd, så är det vem man är idag som betyder något. Jo, jag vet att media jagat SD företrädare för varenda liten skitgrej man kan tänka sig, men det gör inte detta bättre. Det vore bättre om man kunde få ett stopp på stasi-mentaliteten och kanske gå vidare till viktigare saker.
Citera
2021-12-09, 00:33
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Man är inte sambo med en nazist och är helt ovetande om det, det händer bara inte, det är bara en lögn i så fall. OM man är ovetande om det, så är det för att man är gravt utvecklingsstörd, och jag tror inte hon är gravt utvecklingsstörd.

Och om hon verkligen är emot den ideologin så är hon ju inte sambo med den personen. Inget snack om saken.

Hon sympatiserar med det där, så är det. Antingen får folk helt enkelt svälja det, och godta att hon sympatiserar med nazismen, eller sparka henne från sin tjänst.
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Magdalena bör dumpa henne, hon kommer bli ett sänke. Hennes sambo hyser med all önskvärd tydlighet nazistsympatier och det går helt enkelt inte ihop med hennes roll som minister. Hon har ljugit och försökt låtsas som om hon inget vet. Att vara kommunalråd eller riksdagsledamot är en sak, då kan såna här saker glida under radarn. Men för en minister är det omöjligt. Synd att partiledningen själva inte kollade upp hennes bakgrund ordentligt innan hon utsågs.

Hur kan Magdalena ha "fullt förtroende för att hon inte har de här värderingarna"?
Det är en risk från början att utnämna en så pass ung person till minister. En ansvarsfull post som rimligen kräver en hel del mognad. Att därtill inte göra en ordentlig bakgrundskontroll och inse att tjejen är tillsammans med en "dödsknarkarnazist" sen flera år och därför med stor sannolikhet sympatiserar med dennes åsikter... Hur kan förhållandet med denne man annars fungera under så lång tid? Varför har hon valt att skaffa barn med honom osv?
Är Magdalena helt naiv och omdömeslös?
Trodde det var standard att köra alla ministrar genom värdegrundens pk-filter men tydligen inte...

Tjejen och hennes sambo kan vara nazister hur mycket de vill men man kan inte vara det som Sveriges civilminister och sambo till denna.
Det är fullständigt omöjligt.

.
Citera
2021-12-09, 00:37
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Grejen är just det - det är samma sak för mig. Jag väljer inte sida i denna fråga, och det är det som kanske är poängen i detta. Oavsett vilket parti man företräder, blå eller röd, så är det vem man är idag som betyder något. Jo, jag vet att media jagat SD företrädare för varenda liten skitgrej man kan tänka sig, men det gör inte detta bättre. Det vore bättre om man kunde få ett stopp på stasi-mentaliteten och kanske gå vidare till viktigare saker.

Hon e ju fortfarande en ond person som vill gasa handikappade

Väldigt ovanligt med kvinnor i riksdagen som vill gasa folk å skrika på balkongen om krig å vit power .

Detta e ingen vanlig tjej

Eller hatar din tjej handikappade och färgade ?
Vill du din tjej ska stå å gorma på balkongen om vita som tar över efter gasat färgade och rullstolsburna barn ???
Citera
2021-12-09, 00:37
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
De flesta jag känner springer inte omkring och heilar. Vi har kanske olika umgänge?

Bättre kan du.
Ska du diskvalificera alla som växt upp ute i förorterna som jag, och kanske haft en och annan mindre genomtänkt kväll? Vill du ha ett gäng välkammade människor utan bakgrund som felfritt levererar besluten du ska leva efter för att de lärt sig innantill vad som flyger och inte. Det känns helt riskfritt.

Jag anser att alla människor förtjänar att dömas efter vilka de är idag. Det är inte speciellt komplicerat.
Citera
2021-12-09, 00:38
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly

Du svarade inte på frågan:
Har du sagt detta någon gång tidigare när en SD-politiker har anklagats på liknande sätt?
Har du något citat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in