2021-12-08, 15:10
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Salutera till låttexter att folk som av olyckliga skäl hamnat i rullstol skall dödas är sjukt, Ida är uppenbarligen en mycket sjuk person eller jävligt korkad. Folk tror säkert Pluton Sveas Mongoloids är ett "skämt" men det är det inte. Bolunds patetiska brunsmetning av SD kan han behålla i en stommipåse och trycka i Civilminister Idas ansikte när de träffas i riksdagen.

Fast detta skedde i ett slutet sällskap på en privat fest.

Varför är du inte lika indignerad över Sveriges Radios musikval, over TV-framträdanden av rapartister och inte minst valet av grammisvinnare...Propaganda för övergrepp och vitt folkmord i skattefinansierade kanaler torde vara värre.
Citera
2021-12-08, 15:13
Medlem
holmiums avatar
I tråden märker man det undertryckta behovet att klämma till med en Hitlerhälsning som en ringa frihetsyttring från folkdjupet.
Citera
2021-12-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulasylum89
Media styr röster? om du tror att folk låter sig styras av nyhetsartiklar måste du utgå ifrån att de är lika korkade som dig själv.

när det kommer till folk så är ju 80% ca av befolkningen korkade då de gnäller som fan men fortsätter rösta likadant i sin villfarelse att det ska bli bättre när det bevisligen gått åt fel håll gång efter gång.

och detta för dom tror det blir bra eftersom de läser det i media som bevisat tom kan hylla våldtäktsmän och berserkar helge i vetlanda.

så 80% är korkade.. enkel matematik
Citera
2021-12-08, 15:16
Medlem
Rätt snällt ändå av sossarna att ge ett frikort till alla nazzar som fångats på bild och riskerar åtal för hmf.

"Jag heilade bara ironiskt" är alltså ett godkänt försvar numera.
Citera
2021-12-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Att hon har heilat har hon väl redan sagt? Att hon sen ljugit och nämnt att det varit ironiskt osv. osv. visar mer på att hon vet exakt när detta skett men hon vill helst inte berätta det för i första intervjun var det 10år, eller 10-15år sedan.. Så tolkar jag det.
Men jag följer det bara utifrån och njuter.. En redig soppa för S att fixa.

Nej har inte läst en enda artikel där hon uppger att hon faktiskt heilat. Däremot har hon sagt att hon inte minns det här foto tillfället och om det är så att hon faktiskt heilat så har det varit av annan orsak än den att hon skulle vara nazist, t.ex. av ironi. Varför visar det på att hon vet när fotot är taget? eller varför skulle det skada henne att uppge när den är tagen?
Citera
2021-12-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nej inte vad jag kan minnas. Men till mitt försvar kan jag säga att jag trodde hon var SD:are när jag skrev mitt inlägg.

trodde?? civilminister va sd ?? hmmmm s har ren regering. egna ministrar.

VAD fick dig att tro att hon va sd. va det just minister som gav dig den tanken.

grattis, du ligger med i toppen på dem som skulle fråntas rösträtt
Citera
2021-12-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jo, jag håller helt med om att hennes förklaringar gjorde saken betydligt värre än om hon bara sagt att det var ungdomligt oförstånd. Men fortfarande tycker jag det är fel av media att gräva fram och använda saker man gjorde när man var barn/ungdom

men s har ju själva organisationer som gör samma sak. och det är väl bra om det kommer fram om man är lämplig lr inte vilket hon bevisat sig INTE vara.
Citera
2021-12-08, 15:30
Medlem
Hela debatten kan läggas ned nu: Statsradion/ P3 med Thomas Nordegren i spetsen reder ut begreppen:

”.. och vi kan inte veta om hon bara vinkade efter mera öl”.
Citera
2021-12-08, 15:31
Medlem
isgibtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Hon är fortfarande sambo med nazisten som sjunger om hur bra det är att gasa judar, är hon fortfarande full menar du?

Nej. Det menar jag så klart inte.
Jag tvivlar bara starkt på att hon har extrem-höger åsikter.
Visste int att hon hade en sambo, eller att han var med i ett cringe-metal band.
Om han är nazist har jag inte heller någon aning om, men tja...Even Hitler had a girlfriend ¯\_(ツ)_/¯ .

Min reaktion var iallafall "äh, vem bryr sig" och tyckte att det luktar lite för mycket cancel culture bara.
Pressen luktar ju blod i vattnet så klart, men jag kan väl inte vara ensam om att tycka att det känns lite överdrivet?
Ok, om bilden var från midsommar firande i år eller nåt, men bilden skriker ju töntig idiot tonåring. Gör det inte det?
Citera
2021-12-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babbeunge
Samtidigt har hon sagt att den togs på 90-talet, hon har sagt så mycket. "kan ha varit heil" till "nej det är inte heil", "jag minns inte". Det är bara att avgå och bekänna färg Nazi-Ida.

Hon kanske har sagt olika saker eftersom hon själv är osäker på svaret och samtidigt är hon nervös över vad hon ska säga för att hon vet att allt hon säger kommer användas emot henne oavsett vad som är sant.
Citera
2021-12-08, 15:33
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isgibty
Nej. Det menar jag så klart inte.
Jag tvivlar bara starkt på att hon har extrem-höger åsikter.
Visste int att hon hade en sambo, eller att han var med i ett cringe-metal band.
Om han är nazist har jag inte heller någon aning om, men tja...Even Hitler had a girlfriend ¯\_(ツ)_/¯ .

Min reaktion var iallafall "äh, vem bryr sig" och tyckte att det luktar lite för mycket cancel culture bara.
Pressen luktar ju blod i vattnet så klart, men jag kan väl inte vara ensam om att tycka att det känns lite överdrivet?
Ok, om bilden var från midsommar firande i år eller nåt, men bilden skriker ju töntig idiot tonåring. Gör det inte det?

Skulle du vara sambo med en nazist som sjunger om hur rätt det är att gasa judar om du inte var extremist?
Citera
2021-12-08, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
För mig är är Ida grön, att göra tokiga saker i tonåren är ett friskhetstecken. Men å andra sidan kan jag förstå media då vi haft en ganska hetsk debatt om SD:s bruna rötter där Sossarna, Mp och C haft en väldigt hög svansföring nu när det visar sig att sossarna bitit sig i svansen hugger media direkt. Tror faktiskt att drevet varit mindre om hon varit SD politiker då såna här situationer är vardagsmat för Jimmie och han vet exakt hur man krishanterar sig ur dessa situationer.

drevat mindre?

hur fan kan man va så jävla dum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in