Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-05, 16:21
  #1
Medlem
Spermadonatorns avatar
Jag känner en grek som har ett apotek. Det är i stort sett samma mediciner där som här i Fass. Han skickar mig saker då och då som blir över.
Vilka mediciner är dom bästa om man vill hålla hälsan så länge som möjligt. Jag vill lägga dom sundaste och mest hälsosamma medicinerna i min dosett tillsammans med vitaminer.

Bantningsmedel, kolesterolsänkare, antidepressiva med mera. Ej i syfte att bli hög, utan långvarig investering i hälsa. Vilka mediciner hade ni lagt i dosetten?
Citera
2021-12-05, 16:31
  #2
Medlem
Jordgubbes avatar
Man investerar inte i hälsa med vitaminer etc, lika lite som att sova 16 timmar i natt för att hoppa över natten därefter.
Citera
2021-12-05, 16:37
  #3
Medlem
Spermadonatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Man investerar inte i hälsa med vitaminer etc, lika lite som att sova 16 timmar i natt för att hoppa över natten därefter.
Det kan man absolut göra. Exempelvis Donald Trump äter dagligen finasterid för att bevara prostatan och håret.

Finns många exempel på rika och kända personer som medicinerar i förebyggande syfte mot en rad åkommor, ibland bara mot sådant banalt som rynkor eller som sagt t.ex. fetma och övervikt.
Citera
2021-12-05, 16:40
  #4
Medlem
Anti-WOGs avatar
Motion, välbalanserad och nyttig mat, måste väl vara den bästa hälsokuren?
Citera
2021-12-05, 16:41
  #5
Medlem
lågdos litium för hjärnan
Citera
2021-12-05, 17:21
  #6
Medlem
Spermadonatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
lågdos litium för hjärnan
Ja kanske. Litium har han. Jag har dock provat det förut. Köpte en hel burk vid Medelhavet. Kommer inte ihåg styrkan men det var rejäla runda vita tabletter. Tog nog 10 st. Skakade som fan. Men kanske bara som ett tillskott, ungefär som selen och zink.
__________________
Senast redigerad av Spermadonatorn 2021-12-05 kl. 17:46.
Citera
2021-12-05, 17:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spermadonatorn
Ja kanske. Litium har han. Jag har dock provat det förut. Köpte en hel burk vid Medelhavet. Kommer inte ihåg styrkan men det var rejäla runda vita tabletter. Tog typ 10 st. Skakade som fan.
10 st är en överdos. Bipolära tar max 4 per dag. Skakningar är en vanlig biverkning om man tar för mycket.
Citera
2021-12-05, 17:49
  #8
Medlem
Spermadonatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
10 st är en överdos. Bipolära tar max 4 per dag. Skakningar är en vanlig biverkning om man tar för mycket.
Jo men jag tog tramadol samtidigt och det var före min brukarkarriär.
Jag kände att jag mådde bra och ville bara ha mer och mer. På den tiden visste jag inte vilket som var vilket så tog båda medicinerna.

Har för mig att det var 300 mg stycket.
Citera
2021-12-05, 18:29
  #9
Medlem
kaffekoppens avatar
Jag skulle nog satsa på pre- och probiotika. Det ska vara bra för tarmfloran och även den mentala hälsan.
Citera
2021-12-05, 22:58
  #10
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
lågdos litium för hjärnan

Citat:
Ursprungligen postat av Spermadonatorn
Ja kanske. Litium har han. Jag har dock provat det förut. Köpte en hel burk vid Medelhavet. Kommer inte ihåg styrkan men det var rejäla runda vita tabletter. Tog nog 10 st. Skakade som fan. Men kanske bara som ett tillskott, ungefär som selen och zink.

Citat:
Ursprungligen postat av epadator
10 st är en överdos. Bipolära tar max 4 per dag. Skakningar är en vanlig biverkning om man tar för mycket.

Litiuminnehållande salter utgör idag förstahandsval vid behandling av bipolär sjukdom av typ 1 med återkommande depression och är ännu det bäst dokumenterade och effektivaste läkemedlet för att förebygga självmord. Trots omfattande forskning är verkningsmekanismen för hur Litium verkar förebyggande mot mani, depression ännu inte helt klarlagd, en trolig teori är att metabolismen av inositolfosfater i hjärnan påverkas av Litium.

Dosen av Litium är alltid individuell, vid höga koncentrationer kan allvarliga och livshotande förgiftningar uppstå. Även biverkningar i små doser är förekommande om man doserar med försiktighet som tremor, diarré, hyperteros, hyperparathyroidism, acne, psoriasis och viktuppgång.
Citera
2021-12-05, 23:11
  #11
Medlem
Selegilin
Testo Cypionat
HCG
Clomid
HGH

För bruk när jag är 45+ för att vara som en 20 åring tills man blir 75.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback