Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-03, 04:45
  #1
Medlem
Hej! Jag kan inte förstå varför ingen lagt upp avsnittet från Veckans Brott där Peter Springare möter Leif GW Persson på youtube, det tycks finnas en kolossal mängd avsnitt men inte detta, som kanske är det absolut bästa dom gjorde?!

Någon som sitter på klippet och kan ladda upp? Finns det på någon annan site eller genom torrent?!


Övrig fråga: När SVT producerar något själva, varför låter de inte programmet ligga kvar längre i något arkiv för medborgare att titta på? Jag förstår att produktionsbolag kan äga rättigheter men i vissa fall (som i detta) sköts ju allt av SVT inhouse och isåfall borde de finnas tillgängligt utan någon preskriptionstid anser jag, vet någon varför man inte gör detta? Resurser för bandbredd kanske?


Tacksam för svar!
Citera
2021-12-03, 04:53
  #2
Avstängd
Kanske för att vad Springaren/Fittspringan bubblar om bara är gammal uråldrig populistisk skåpmat. Han är en snömostomte så kanske till jul..
__________________
Senast redigerad av PedoPatrick 2021-12-03 kl. 04:57.
Citera
2021-12-03, 04:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoPatrick
Kanske för vad Springaren säger bara är uråldrig populistisk skåpmat. Han är en snömostomte så kanske till jul..
Det behövs mycket mer populism om du med det menar sund förnuft. Sverige är ju helt eländigt förfärligt, jag fattar inte hur människor klarar av att leva i skiten ens!
Citera
2021-12-03, 04:56
  #4
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Hej! Jag kan inte förstå varför ingen lagt upp avsnittet från Veckans Brott där Peter Springare möter Leif GW Persson på youtube, det tycks finnas en kolossal mängd avsnitt men inte detta, som kanske är det absolut bästa dom gjorde?!

Någon som sitter på klippet och kan ladda upp? Finns det på någon annan site eller genom torrent?!


Övrig fråga: När SVT producerar något själva, varför låter de inte programmet ligga kvar längre i något arkiv för medborgare att titta på? Jag förstår att produktionsbolag kan äga rättigheter men i vissa fall (som i detta) sköts ju allt av SVT inhouse och isåfall borde de finnas tillgängligt utan någon preskriptionstid anser jag, vet någon varför man inte gör detta? Resurser för bandbredd kanske?


Tacksam för svar!
SVTs grejer finns offentliga för alla svenska medborgare, vad menar du? Du kan plocka fram nyhetsinslag/vädersändning ifrån 80talet om du så vill.
Citera
2021-12-03, 05:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Det behövs mycket mer populism om du med det menar sund förnuft. Sverige är ju helt eländigt förfärligt, jag fattar inte hur människor klarar av att leva i skiten ens!

Det är ju uppenbarligen ett troll. Peter Springare är den enda polisen under 2000 talet som gått ut och kritiserat myndigheten för tandlösa åtgärder och liknande. Om fler var som Springare i alla delar av samhället skulle vi haft ett bättre land.
Citera
2021-12-03, 05:14
  #6
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Då har du nu en chans att vinna en swishning. Ta fram avsnittet från Veckans Brott där Peter Springare medverkar. I double dare you!
När sändes avsnittet, vilken episod/säsong tordes det vara?
Citera
2021-12-03, 05:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
När sändes avsnittet, vilken episod/säsong tordes det vara?

https://www.svtplay.se/video/1250596...tt-7?info=visa

Den här länken fungerar inte längre men det är avsnitt 7 säsong 14.
Citera
2021-12-03, 05:41
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Det behövs mycket mer populism om du med det menar sund förnuft. Sverige är ju helt eländigt förfärligt, jag fattar inte hur människor klarar av att leva i skiten ens!
Sunt förnuft är raka motsatsen till populism. Populism är fårflockstänkande, oavsett vilken fråga saken gäller.
Citera
2021-12-03, 05:47
  #9
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
https://www.svtplay.se/video/1250596...tt-7?info=visa

Den här länken fungerar inte längre men det är avsnitt 7 säsong 14.
Bara att maila SVT-öppet arkiv och be om att den återpubliceras, som sagt.

Fast å andra sidan vet jag inte varför SVTs pengaslukande verksamhet finns, så jag kan givetvis inte lova varken bu eller bä.

repris (a) 5vt.se
oppetarkiv (a) 5vt.se
Citera
2021-12-03, 06:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoPatrick
Sunt förnuft är raka motsatsen till populism. Populism är fårflockstänkande, oavsett vilken fråga saken gäller.
Jag tror inte ens att du vet vad populism betyder så du gör dig själv bara till åtlöje som den vänsterdåre till pedofil du är. Hoppas någon kommer på dig så att du blir ihjälslagen.
Citera
2021-12-03, 14:06
  #11
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
När sändes avsnittet, vilken episod/säsong tordes det vara?

Det torde vara det avsnitt som refereras här: https://www.youtube.com/watch?v=RatzQ_5tR-Y

Men, jag tror inte det framgår explicit säsong och avsnitt. Men, det är säkert möjligt att få fram.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback