2022-10-18, 06:48
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Ja, om det inte är en enstaka gång. Jag dricker aldrig alkohol till frukost, eftersom jag är så ordentlig av mig.
Citera
2022-11-03, 02:44
Medlem
Absolut!
Citera
2022-11-03, 02:55
Medlem
FredrikMajsfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cat-mind-jedi
alkoholmissbrukare är nog mer passande, alkoholist är väl lite mer avancerat.
Haha exakt vad jag tänkte. Inte alkoholist, men rättså olämpliga/märkliga alkoholvanor.
Citera
2022-11-03, 03:04
Medlem
FredrikMajsfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Du hade hoppats att det skulle räcka med ynka 2 öl till frukost för att du skulle få den respekt och aktning som bara en redig alkoholist åtnjuter?
Glöm det!
Kan skriva under på detta.
För när jag var 23 så var det under några månader som jag festade hårt och drog i mig cirka 2 sjuttisar i veckan, trodde då att jag var alkoholist men blev rätt fort informerad om att det bara var nybörjarmängder, att jag var en liten bebis, färsking, en jävla bög, fjolla, PK-hora, asiat, fjortis osv.
Fattade då att ”alkoholist” är inget man ba kan kalla sig hur som helst, utan det är en titel man gör sig förtjänt av.
Citera
2022-11-03, 06:19
Medlem
Dricker du ur glas eller direkt från burken?
Citera
2022-11-04, 16:36
Medlem
Förmodligen eftersom du frågar!
Citera
2025-10-19, 21:28
Medlem
Nja, om det sker på en arbetsdag skulle jag säga att det lutar åt alkoholisthållet. Om det däremot är ledig dag är det fritt fram. Jag tar mig alltid ett rejält glas brännvin till frukost på lördag och söndag, ibland även på fredag om jag jobbar hemifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in