2021-12-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Alkoholist är man om man har ett behov av att dricka alkohol för att må bättre eller lindra något, där alkoholen ger effekten.

I teorin kan en människa dricka en flaska vin per dag och inte vara alkoholist under förutsättningen att alkoholen inte ger någon berusande effekt på kroppen.
Med samma teori kan en människa dricka ett shotglas mellanöl per dag och vara alkoholist under förutsättningen att alkoholen ger berusande effekt på kroppen.

Frågan är alltså: behöver du dricka ölen för att må bättre, eller klarar du dig lika bra utan ölen? Där har vi svaret.
Du är så jävla dum i huvudet att jag häpnar !?
En Alkis brukar skaka och spy och ha en gruvlig ångest 2-3 dagar efter sista glaset ,supen.
Sen via kontakter står en 25L dunk i hallen. Och just i den stunden så lovar hen Guld Och Gröna skogar" , och jobb för som hen har fixat.
Citera
2021-12-04, 00:15
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
En Alkis brukar skaka och spy och ha en gruvlig ångest 2-3 dagar efter sista glaset ,supen.
Sen via kontakter står en 25L dunk i hallen. Och just i den stunden så lovar hen Guld Och Gröna skogar" , och jobb för som hen har fixat.
Hej du nyregistrerade användare.
Alkoholist är man om man har ett behov av att dricka alkohol, sedan finns det självklart olika grader av alkoholism.
Du tar enbart upp det värsta exemplet.

Sedan..
När jag läser det du skrivit hitintills så verkar du riktigt jävla korkad, tänk till innan du skriver igen.
Har verkligen ingen lust att slösa min tid på att debattera med hjärndöda pundare som dig:
Citat:
Är det okej att ha en höna som husdjur ?
Citat:
Om du är en HON sug av han så lättar alla restriktioner .
Citat:
Om du är en HON sug av han så lättar alla restriktioner .
Citat:
Jo .jag har suttit på kåken men ändå fått jobba 7-16
Senast redigerad av kato85 2021-12-04 kl. 00:23.
Citera
2021-12-04, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Hej du nyregistrerade användare.
Alkoholist är man om man har ett behov av att dricka alkohol, sedan finns det självklart olika grader av alkoholism.
Du tar enbart upp det värsta exemplet.

Sedan..
När jag läser det du skrivit hitintills så verkar du riktigt jävla korkad, tänk till innan du skriver igen.
Har verkligen ingen lust att slösa min tid på att debattera med hjärndöda pundare som dig:
Och på vilket sett ser du mina inlägg som skit ?
Citera
2021-12-04, 02:07
Medlem
Pajjas . Lev ditt liv och låt verkligheten försvinna i ett ögon blink.
Jo. Jag är nykterist från det att ja född .Har sett HELVETET med egna ögon Jag HATAR Allt som kan liknas vid droger . Har bara sett elände.
Citera
2021-12-04, 10:33
Bannlyst
Citat:

Om du någon gång kommer utanför den lilla bruksort där du bor och kommer till en storstad så får du själv se att alkoholism och hur den yttrar sig ser väldigt olika ut.
Citera
2021-12-04, 10:52
Medlem
FriedrunVonSchlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
I Berlin ser man ofta gubbarna på väg till jobbet tidig morgon med en starköl i handen. I Sverige är man alkoholist om man tänker på alkohol en vardag.
Ja ofta är det byggjobbare, dras inte ett nykter andetag efter lunch på fredagar och mitt i veckan avslutar man gärna dagen med några bärs med kollegorna.
Nä har inte jobbat som byggare i Berlin men är där allt som oftast o tjänstens vägnar.
Dom gossarna har alkoholproblem men det pratas inte om det eftersom öl är kultur i Tyskland.
Finns inga som helst nackdelar med att inte dricka och väldigt få fördelar med att dricka ytterst måttligt.
Visst kan folk få supa om dom vill men börjar man dagen med öl då borde man nog se upp för en nedförsbacke börjar alltid någonstans.
Citera
2021-12-04, 12:11
Medlem
Klart du ska dricka starköl till frukost, om det är det du vill. Livet är för kort för att tänkas bort
Citera
2021-12-04, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken
Klart du ska dricka starköl till frukost, om det är det du vill. Livet är för kort för att tänkas bort

Lite så.
Börjar man dricka starkt på morgonen utvecklar man i värsta fall ett beroende ganska snabbt.
Då kan mycket riktigt livet, om det inte tas om hand, bli ganska kort.
Citera
2021-12-04, 14:53
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Och på vilket sett ser du mina inlägg som skit ?
Eftersom du har suttit på anstalt och verkar ha problem så kan jag inte ta dina inlägg som seriösa, de kan lika gärna vara utbrott av psykisk sjukdom eller missbruk.
Tänker som sagt inte lägga mer tid på någon som inte kan föra ett rationellt resonemang.
Lycka till vidare i ditt liv.
Citera
2021-12-04, 14:58
Bannlyst
Det blir snart 2 öl ..
Citera
2022-10-17, 07:18
God morgon! Inleder dagen med 2 veteöl till frukost. Passar bra till Lingongrova med rökt skinka. Rekommenderas varmt!
Citera
2022-10-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
I två veckors tid har jag vid varje frukost druckit två starköl. Det är Lindemanns suröl med smak av äpple. Tycker den passar väldigt bra ihop med mackor med salami. Alkoholhalten är på 4-5% så man blir ju inte packad direkt. Har inga problem att kuta iväg till jobbet efteråt och jobba på.

Frågan är nu, räknas man som alkis om man dricker starköl till frukost?

är det bara två är det lugnt. alkis börjar vid 6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in