2021-12-01, 18:02
I två veckors tid har jag vid varje frukost druckit två starköl. Det är Lindemanns suröl med smak av äpple. Tycker den passar väldigt bra ihop med mackor med salami. Alkoholhalten är på 4-5% så man blir ju inte packad direkt. Har inga problem att kuta iväg till jobbet efteråt och jobba på.

Frågan är nu, räknas man som alkis om man dricker starköl till frukost?
Citera
2021-12-01, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
I två veckors tid har jag vid varje frukost druckit två starköl. Det är Lindemanns suröl med smak av äpple. Tycker den passar väldigt bra ihop med mackor med salami. Alkoholhalten är på 4-5% så man blir ju inte packad direkt. Har inga problem att kuta iväg till jobbet efteråt och jobba på.

alkoholmissbrukare är nog mer passande, alkoholist är väl lite mer avancerat.
Citera
2021-12-01, 18:08
Medlem
holmiums avatar
Citat:

Jag tror det är lugnt !
Ibland behöver man två starköl till frukost.
Citera
2021-12-01, 18:09
Bannlyst
Citat:

Hur mår du om du INTE dricker två starköl innan jobbet?
Citera
2021-12-01, 18:09
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Du hade hoppats att det skulle räcka med ynka 2 öl till frukost för att du skulle få den respekt och aktning som bara en redig alkoholist åtnjuter?
Glöm det!
Citera
2021-12-01, 18:10
Medlem
Krocketklubbas avatar
Inte om du äter kokt ägg och kaviar till.
Citera
2021-12-01, 18:12
Medlem
Det verkar lite konstigt att vara sugen på starköl till frukost. Alkoholist för mig är den som är fysiskt beroende av alkohol, dvs du blir fyllesjuk utan dina öl till frukost.

Skulle säga att du definitivt har ett alkoholproblem, om du är alkis kan du ta reda på genom att prova utan starköl till frulle.
Citera
2021-12-01, 18:18
Medlem
grungewhores avatar
I Berlin ser man ofta gubbarna på väg till jobbet tidig morgon med en starköl i handen. I Sverige är man alkoholist om man tänker på alkohol en vardag.
Citera
2021-12-01, 18:21
Medlem
preben1969s avatar
Citat:

Är det de enda du dricker om dagen? Efter jobbet då?
Citera
2021-12-01, 18:22
Medlem
maxatdunders avatar
Jag hade nog placerat dig i det facket.
Citera
2021-12-01, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
I Berlin ser man ofta gubbarna på väg till jobbet tidig morgon med en starköl i handen. I Sverige är man alkoholist om man tänker på alkohol en vardag.

Vad menar du?
Om man regelbundet dricker starköl påväg till jobbet så är man med största sannolikhet alkoholist.
Det spelar ingen roll vilken stad man bor i.
Citera
2021-12-01, 18:33
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Vad menar du?
Om man regelbundet dricker starköl påväg till jobbet så är man med största sannolikhet alkoholist.
Det spelar ingen roll vilken stad man bor i.
sverige har ingen alkoholkultur. vi har moralpanik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in