• 2
  • 3
2021-12-02, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
På typ... Två-tre ställen i hela Sverige...
För mig är det mer principen, är iof inte sprutpundare.
Citera
2021-12-02, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunny222
Tjena,

Det är viktigt för mig att mina barn har ett hälsosamt syn på droger, och en del av det (för mig) innebär förståelse för att om man är drogberoende betyder det att man har en sjukdom, och inte att man är hemsk eller brottslig. Vi pratar om det hemma, men det finns ju såklart fortfarande en distans.

Tänkte kanske vi kunde hitta på något snällt, ge barnen lite att reflektera över, men vill såklart att det inte bara skall vara symboliskt.

Fattar att vi inte bor i USA och det kanske inte är möjligt att hoppa in som frivillig för en dag i Sverige, men om det gör det; hur gör man det, samt är det ett faktiskt bidrag som gör någon skillnad?

Annars kan man tex baka pepparkakor och skriva kort, eller packa in sockar eller ficklampor etc. och dela ut?

Frågan är egentligen, om du är/har varit eller känner någon som är drogberoende, har ni några tips om hur en främling kunde gjord din dag lite bättre?

Kolla upp med kyrkor och hjälporganisationer. Kanske ordnar någon soppkök i vinter och ni kan stå där och håva soppa? Något lokalt homeless shelter ? Fråga de vad som kan behövas och hur ni kan hjälpa.

Tycker fint initiativ för både barnet och de som får hjälp
Citera
2021-12-02, 08:21
Medlem
gigantiskmegakuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunny222
Tjena,

Det är viktigt för mig att mina barn har ett hälsosamt syn på droger, och en del av det (för mig) innebär förståelse för att om man är drogberoende betyder det att man har en sjukdom, och inte att man är hemsk eller brottslig. Vi pratar om det hemma, men det finns ju såklart fortfarande en distans.

Tänkte kanske vi kunde hitta på något snällt, ge barnen lite att reflektera över, men vill såklart att det inte bara skall vara symboliskt.

Fattar att vi inte bor i USA och det kanske inte är möjligt att hoppa in som frivillig för en dag i Sverige, men om det gör det; hur gör man det, samt är det ett faktiskt bidrag som gör någon skillnad?

Annars kan man tex baka pepparkakor och skriva kort, eller packa in sockar eller ficklampor etc. och dela ut?

Frågan är egentligen, om du är/har varit eller känner någon som är drogberoende, har ni några tips om hur en främling kunde gjord din dag lite bättre?

Är det verkligen nödvändigt att du som förälder försöker introducerar dina barn till livet på gatan?
Risken är att det inte har den effekt du önskar.

Det aldra bästa du kan göra för att skydda dina barn ifrån narkotika och illegitimt psykologiskt lidande är att ge dem en trygg uppväxt som förbereder dem för ett liv ute i samhället.

Att försöka hjälpa samhällets mest utsatta människor är inte nödvändigtvis en del av det här.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in