Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-01, 15:06
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunny222
Shit, så sjukt. Jag är norsk och där är det gratis utdelning, utgår från att det beror på HIV och andra sjukdomar dem började med det. Alltid utgått från att det var sån typ överallt. Vad hemskt

Man får inte ens köpa kanyler här i Sverige. Beställa från Danmark eller åka till Norge och köpa på apoteket är det som gäller. Eller använda gamla utslitna alternativt låna av någon "kompis".

Vacker narkotikapolitik.
Citera
2021-12-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Man får inte ens köpa kanyler här i Sverige. Beställa från Danmark eller åka till Norge och köpa på apoteket är det som gäller. Eller använda gamla utslitna alternativt låna av någon "kompis".

Vacker narkotikapolitik.

Eller hur. Optimisten som jag är hoppas på avkriminalisering eller legalisering inom närmsta 10 åren.
Citera
2021-12-01, 15:13
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Folk är folk tycker jag. Jag har inget intresse av att skärma barnen från det faktum att dem har ett privilegierat liv, eller att det finns plenty av människor i samhället som ej har det bra.
Ja, är man hemlös och drogberoende så är man antagligen en brottsling. Men det är ju inte allt man är. Kanske jag som uttryckte mig dåligt, men vi kan väl alla vara eniga om att en missbrukare inte är någon underklass människa, och det kunde liksåväl varit mig eller dig. Samt det brottsliga beteendet som kommer med drogberoende av såpass starka saker anser jag inte som något som beror på personen, utan beroendet.

Jag jobbar frivilligt när jag kan, men har ingen erfarenhet av hemlöshet eller missbrukare, så min insikt om det livet är precis som du säger noll. Men det betyder ju inte att man inte kan eller borde försöka ändra på det.

Vi köper in filtar och raggsockar. Är kaffe/värm chocklad något?

Klart alla vill skilja på person och drogmissbruk, men drogerna dominerar över personligheten så länge dom finns med i bilden. Alla deras inkomster kommer till sist från brottslighet när det gått så långt att du kan hjälpa till, bostadslösa har de blivit pga. fängelsevistelser eller obetalda hyror och tufft leverne, hyrespengarna har gått till droger.

Se några avsnitt om Originalen på stan, du kan även kontakta den youtubern och få tips om hur man kan hjälpa till på ett förståndigt sätt som underlättar deras liv. Att bli medberoende hjälper ingen part.
https://www.youtube.com/c/Originalenp%C3%A5stan
Citera
2021-12-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Klart alla vill skilja på person och drogmissbruk, men drogerna dominerar över personligheten så länge dom finns med i bilden. Alla deras inkomster kommer till sist från brottslighet när det gått så långt att du kan hjälpa till, bostadslösa har de blivit pga. fängelsevistelser eller obetalda hyror och tufft leverne, hyrespengarna har gått till droger.

Se några avsnitt om Originalen på stan, du kan även kontakta den youtubern och få tips om hur man kan hjälpa till på ett förståndigt sätt som underlättar deras liv. Att bli medberoende hjälper ingen part.
https://www.youtube.com/c/Originalenp%C3%A5stan

Gott poäng, och tack för tips!
Citera
2021-12-01, 16:38
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Vacker narkotikapolitik.
Det får man visst. Sedan nästan tio år. Alla säljer inte så klart, men alla får köpa.
Citera
2021-12-01, 16:40
Medlem
Citat:
Wtf? Får man inte det gratis på apotek i Sverige?

Citat:

Vacker narkotikapolitik.

Citat:
Inte under min tid som sprutis åtminstone. Några år sedan nu, men har mycket svårt att tro att något skulle ha förändrats...

Vi har sprututbyte i Sverige.

https://www.beroendecentrum.se/vard-...s/sprututbyte/
Citera
2021-12-01, 16:45
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Tjena,

Det är viktigt för mig att mina barn har ett hälsosamt syn på droger, och en del av det (för mig) innebär förståelse för att om man är drogberoende betyder det att man har en sjukdom, och inte att man är hemsk eller brottslig. Vi pratar om det hemma, men det finns ju såklart fortfarande en distans.

Tänkte kanske vi kunde hitta på något snällt, ge barnen lite att reflektera över, men vill såklart att det inte bara skall vara symboliskt.

Fattar att vi inte bor i USA och det kanske inte är möjligt att hoppa in som frivillig för en dag i Sverige, men om det gör det; hur gör man det, samt är det ett faktiskt bidrag som gör någon skillnad?

Annars kan man tex baka pepparkakor och skriva kort, eller packa in sockar eller ficklampor etc. och dela ut?

Frågan är egentligen, om du är/har varit eller känner någon som är drogberoende, har ni några tips om hur en främling kunde gjord din dag lite bättre?

Sluta hamna i en tröstrunkar cykel och kör Ibogaine - det skulle vara min rekommendation.

Det är alldeles för mycket "tycka-syndare" som gillar cirkeln av gemenskap av andra narkomaner än att bara köra rent neurobiologiskt och utrota skiten med rötterna.

Jag som studerat neurobiologi blir tamefan häpen över hur många idioter som sitter och ältar alla dessa bögsosse möten med 12 steg etc.

Ibogaine, Agmatine, ja hur mycket som helst finns..
Citera
2021-12-01, 16:53
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Vi har sprututbyte i Sverige.

https://www.beroendecentrum.se/vard-...s/sprututbyte/

På typ... Två-tre ställen i hela Sverige...
Citera
2021-12-01, 16:55
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det får man visst. Sedan nästan tio år. Alla säljer inte så klart, men alla får köpa.

De vägrar ju sälja vid misstanke om att det ska användas till narkotika/doping. Handlar inte tråden om det?
Citera
2021-12-01, 17:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
De vägrar ju sälja vid misstanke om att det ska användas till narkotika/doping. Handlar inte tråden om det?
Nej, inte riktigt.
Citera
2021-12-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Sluta hamna i en tröstrunkar cykel och kör Ibogaine - det skulle vara min rekommendation.

Det är alldeles för mycket "tycka-syndare" som gillar cirkeln av gemenskap av andra narkomaner än att bara köra rent neurobiologiskt och utrota skiten med rötterna.

Jag som studerat neurobiologi blir tamefan häpen över hur många idioter som sitter och ältar alla dessa bögsosse möten med 12 steg etc.

Ibogaine, Agmatine, ja hur mycket som helst finns..

Ja det låter jättespännande faktiskt, har läst lite om det. Vart är din underskriftskampanj? Jag skriver gärna på.

Jag har inte så mycket att dela ut dock, så under tiden kör vi sockar.
Citera
2021-12-01, 20:30
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ja det låter jättespännande faktiskt, har läst lite om det. Vart är din underskriftskampanj? Jag skriver gärna på.

Jag har inte så mycket att dela ut dock, så under tiden kör vi sockar.

Det pågår faktiskt kliniska studier i USA faktiskt kring Ibogaine's effekter mot opiat-missbruk.

https://www.atai.life/2021/09/21/dem...-use-disorder/

Sen användes Ibogaine friskt som CNS-stimulant av idrottsmän i Frankrike under tidiga 1900-talet.

Jag har faktiskt kört 200mg Ibogaine i psykoterapeutiska syften.. Kör mikrodoseringkapslar.
Herrejävlar vad nice det är.

Är som att se hela ditt liv utspela sig en på bio.

Sen metaboliseras det till Noribogaine också som lagras i fettvävnaderna och släpps ut sakta men säkert

Noribogaine är en potent serotonin-återupphämningstagare samt en potent k-opioid agonist.
Intressant nog kan den stimulera k-opioid receptorerna utan att orsaka obehag genom att b-arrestin vägen influeras.

Jag har dock tillgång till privata laboratorier där jag gör regelbundna EKGs, leverprover, njurprover, syreupptagningsförmåga.. En rolig hobby

Vad säger ni om det små bögsossar hemma i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in