2006-06-14, 15:04
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Jag tror ingenting. Eller om jag ska tvingas spekulera så kan jag tänka mig att det kommer bli lite vanligare med den typen av användare, men inte ett problem av den magnituden att vi behöver ta till några special-åtgärder.

Det jag reagerade över var ditt sätt att argumentera mot johnny vicious, att angripa honom pga. hans relativt korta tid som moderator och använda en allmänt nedlåtande attityd.

Gnugga på du bara.

Aha! Lite kollegialt försvar så där. Jojo, det har man ju också sett förut.

Jag kräver inga specialåtgärder. Jag hade en åsikt om att det borde likställas vid spam och annan reklam. Och där är vi ju jävligt snabba på att rensa och varna.

Mitt nedlåtande sätt kom EFTER att det lilla puckot på ett nedlåtande sätt hävdade att mitt engagemang berodde på att någon trampat mej på tårna. Något som inte bara är jävligt förolämpande men också totalt off topic.

Som du ser av senare inlägg så klarar han inte ens av att läsa tråden och begripa ämnet, så jag tror nog att jag varit för snäll mot honom.
Citera
2006-06-14, 15:10
Medlem
Ruskigbusss avatar
För att slippa att tråden går mer off topic - så kan vi diskutera hurvida modsen vill ha hjälp i den här tråden:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=337893

Sedan kan vi återgå till frågan om hurvida slagordsropande megafoner för diverse partier är eller kommer att bli ett problem, och ev åtgärder.

/Trådskapare
Citera
2006-06-14, 16:13
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Jasså du? Du har mage att påstå att jag vill rensa ur folk som har annan åsikt?
Korrekt.
Citat:
Jag börjar nog bli allvarligt bekymrad över hur du kan sköta ditt uppdrag om din läsförståelse är så jävla dålig.
När ska du förstå att jag struntar i vad du bekymrar dej om vad det gäller mej? Du kan få slita ditt hår över hur dålig mod/användare jag är, jag kunde inte bry mej mindre.
Citat:
Börja nu snällt om igen på första inlägg och LÄS VAD DET STÅR. Sen kanske du klarar av att tänka så långt att din åsikt börjar bli intressant.
Jag ha läst vad som står, uppenbarligen tycker du att mina åsikter är av yttersta vikt då du ivrigt svarar på dem hela tiden.

Jaja, jag såg att du slängt ihop ett nytt mastodontinlägg i en annan tråd nu (det tydligaste tecknet på att du har blivit "kränkt") så jag hoppar väl över dit.
Citera
2006-06-14, 16:25
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Korrekt.

När ska du förstå att jag struntar i vad du bekymrar dej om vad det gäller mej? Du kan få slita ditt hår över hur dålig mod/användare jag är, jag kunde inte bry mej mindre.

Jag ha läst vad som står, uppenbarligen tycker du att mina åsikter är av yttersta vikt då du ivrigt svarar på dem hela tiden.

Jaja, jag såg att du slängt ihop ett nytt mastodontinlägg i en annan tråd nu (det tydligaste tecknet på att du har blivit "kränkt") så jag hoppar väl över dit.

Mmm. Jag förstår att du fylld av lyckoruset över att få blivit utvald till Olympens höjder, tycker att du numera är över alla såna petitesser som vad användare tycker om dej.

Dina åsikter om ämnet har jag inte sett. Inga relevanta åsikter eftersom du enligt egen åsago inte ens brukar hållas i politikforumen.

Dina gliringar mot mej bemöter jag gärna, eftersom du har väldigt dåligt på fötterna.

Gå gärna till den andra tråden i stället för att skräpa ner tråden med ditt OT-ande trams, och läs vad kloka mods och admin skriver om den sortens attityd som du nu uppvisar.
Citera
2006-06-14, 16:50
Medlem
sås på slipsens avatar
Klart att det är reklam. Vad fan är det annars?
Och det är ju dessutom självklart att diverse små suspekta partier - och större etablerade - utnyttjar internetforum som t.ex. Flashback. Det är ju en gratishora. Villig dessutom, som det verkar.
Säger man en sak tillräckligt många gånger blir den ju sann. Det har man ju sett förr.

Så, johnny, hala ur partimanifestet ur arslet nu och se det för vad det är.
För du är väl inte här för att göra reklam?

För övrigt skäms jag över idioten Capones eviga moderatorrunkande.
Citera
2006-06-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ibland alla diskussioner så ser man då och då några inlägg av typen:
<...>
Skall dessa dumheter vara tillräckligt för en ban? Eller i alla fall en varning?
Inläggen du exemplifierar med kan ses som kondenserade och effektiva sammanfattningar av längre inlägg.
Sällan blir det mer kvar än så, när de kokas ner.
Citera
2006-06-14, 17:19
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Hm? Kände du dej träffad?

Du TROR det, tja, jag TROR något annat - och jag TROR att det kommer att bli värre ju närmare valet kommer. Det är vad jag TROR.
Aha! Så du vill försöka stoppa "hotet" SD inför valet?

Smart busen! Jobba hårt på alla fronter så SD i alla fall förlorar några röster...

Nej jag tycker det är dumt att hindra folk från att uttrycka sig, det kommer alltid vara en bedömningsfråga, och då är det verkligen inte bra om vi hela tiden ska "flyta fram gränserna"!

Då hamnar vi till slut i det där dilemmat med de frihetsälskande rebellerna som tog tillbaka makten från den onde diktatorn, och i slutändan blev ännu mer frihetsinskränkande och diktatoriska än den forne dikatorn någonsin var.
Citera
2006-06-14, 17:24
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Aha! Så du vill försöka stoppa "hotet" SD inför valet?

Smart busen! Jobba hårt på alla fronter så SD i alla fall förlorar några röster...

Nej jag tycker det är dumt att hindra folk från att uttrycka sig, det kommer alltid vara en bedömningsfråga, och då är det verkligen inte bra om vi hela tiden ska "flyta fram gränserna"!

Då hamnar vi till slut i det där dilemmat med de frihetsälskande rebellerna som tog tillbaka makten från den onde diktatorn, och i slutändan blev ännu mer frihetsinskränkande och diktatoriska än den forne dikatorn någonsin var.

Jamen, det var då själve fan vad svårt det verkar vara det här.

Nu råkade SD-propagandan vara exemplet som var närmast till hands - eftersom tydligen flest idioter dras dit så här i början, men inte fan är det bättre med om nån imbecill rapar upp kommunistiska, socialdemokratiska eller folkpartistiska slagord!

Och ni som nu är SD-anhängare - och faktiskt bemödar er om att skriva flera sammanhängande meningar i era inlägg - känns det inte jävligt pinsamt att se såna puckons alster?

Eller har Kickan2 rätt i sitt förmodande?

Alltså. För de som har svårt med långa meningar.

Likställ inlägg med enbart slagord med reklam.
Citera
2006-06-15, 00:56
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Vad kan göras åt detta, mer än att städa, ge tillsägelser etc.

Skall dessa dumheter vara tillräckligt för en ban? Eller i alla fall en varning?
Vad det gäller Patrioten75 har han redan fått en varning för spam. Vi har inte glömt honom. Han vet vad som gäller.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=316117
Citera
2006-06-15, 01:00
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Vad det gäller Patrioten75 har han redan fått en varning för spam. Vi har inte glömt honom. Han vet vad som gäller.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=316117

Nu var iofs de exempel jag angav skrivna i juni dvs två månader efter hans varning.

Men, jag ville egentligen inte diskutera enstaka fall. Jag har RP:at och är väl förvissad om att detta så småningom leder till något.

Det var tendensen som jag ser - och den potentiella faran när fler dårar av det slaget börjar med liknande trams.

Är det så allvarligt som jag tycker - dvs likvärdigt med spam, eller tycker de flesta att det är harmlöst - mer att likställa vid off topic?
Citera
2006-06-15, 01:01
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Jamen, det var då själve fan vad svårt det verkar vara det här.

Nu råkade SD-propagandan vara exemplet som var närmast till hands - eftersom tydligen flest idioter dras dit så här i början, men inte fan är det bättre med om nån imbecill rapar upp kommunistiska, socialdemokratiska eller folkpartistiska slagord!

Och ni som nu är SD-anhängare - och faktiskt bemödar er om att skriva flera sammanhängande meningar i era inlägg - känns det inte jävligt pinsamt att se såna puckons alster?

Eller har Kickan2 rätt i sitt förmodande?

Alltså. För de som har svårt med långa meningar.

Likställ inlägg med enbart slagord med reklam.
Om ditt förslag införs kommer MASSOR av inlägg hamna i "gråzonen", och då är vi tillbaka till bedömningar som kan bli olika från gång till annan... Låter inte som ett steg i rätt riktning precis!

ETT (1) sådant inlägg som du refererar till behöver inte alls vara "fel"!

Snarare är det väl så att det är "sammanhanget" som avgör?

Utifrån sammanhanget kan man säga om det är fel eller inte, om någon spammar runt med dylika budskap kan det tyckas fel, ja!

Om personen skriver det 1-2 gånger så ser jag inget problem i det hela.
Citera
2006-06-15, 01:36
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Om ditt förslag införs kommer MASSOR av inlägg hamna i "gråzonen", och då är vi tillbaka till bedömningar som kan bli olika från gång till annan... Låter inte som ett steg i rätt riktning precis!

ETT (1) sådant inlägg som du refererar till behöver inte alls vara "fel"!

Snarare är det väl så att det är "sammanhanget" som avgör?

Utifrån sammanhanget kan man säga om det är fel eller inte, om någon spammar runt med dylika budskap kan det tyckas fel, ja!

Om personen skriver det 1-2 gånger så ser jag inget problem i det hela.

Gråzon? Alltså - om någon har en längre utredning, eller listar lite egna argument - så är det väl inte fel att man slutar sitt inlägg med att konstatera att de som håller med bör rösta på ett visst parti.

Men, är inlägget i sin helhet bestående av slagord hittade på partiets hemsida, utan någon koppling till andra inlägg och avslutas med en "eldande" uppmaning till alla att rösta på partiet, så är det i mina ögon ganska tydligt att det inte var tänkt att föra diskussionen framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in