2006-06-12, 17:37
Medlem
Ruskigbusss avatar
Ibland alla diskussioner så ser man då och då några inlägg av typen:

Citat:
Rösta på XXXXX-partiet!

UPP TILL KAMP!!!

eller

Citat:
Var idiot. Rösta dumt! XXXX äger snart! Vi grupperar oss!!!

eller

Citat:
In med XXX, ut med YYYY, gör Sverige till Finland igen!

(Inläggen är något förvanskade så inte någon skall känna sej utpekad.)

------------------

Är inte detta att jämställa med reklam?

Ok, vi kan säkert anta att modsen rensar detta när de ser inläggen, eftersom de med en välvillig tolkning kan anses bara som off topic.

Men, är vi verkligen betjänade av att några puckon utan egna tankar rapar upp slagord från någon politisk kampanj?

För mej är detta minst lika störande som de rubbade individer som vill sälja sin gamla nersuttna och nersölade soffa via ett inlägg på Flashback.

Vad kan göras åt detta, mer än att städa, ge tillsägelser etc.

Skall dessa dumheter vara tillräckligt för en ban? Eller i alla fall en varning?
Citera
2006-06-12, 17:54
Bannlyst
Lyssna på XXX, dom är mitt favoritband.

Borde ju tas som reklam då?
Softa ner lite istället.
Citera
2006-06-12, 17:57
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdamn
Lyssna på XXX, dom är mitt favoritband.

Borde ju tas som reklam då?
Softa ner lite istället.

Tja, om det upplevs som ett problem.

Nu är ju det väldigt osannolikt att någon medlem i t ex Rolling Stones skriver här på Flashback, men betydligt mer sannolikt att diverse underhuggare i olika partier gör det.

Och jag fruktar att vi kommer att se mer av skiten ju närmare valet vi närmar oss.
Citera
2006-06-12, 18:02
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Men, är vi verkligen betjänade av att några puckon utan egna tankar rapar upp slagord från någon politisk kampanj?

För mej är detta minst lika störande som de rubbade individer som vill sälja sin gamla nersuttna och nersölade soffa via ett inlägg på Flashback.

Vad kan göras åt detta, mer än att städa, ge tillsägelser etc.

Skall dessa dumheter vara tillräckligt för en ban? Eller i alla fall en varning?

Det beror ju lite på, vi har ju nyligen haft användare i PI som, som du kallar det, rapar upp slagord från kampanjer. Tillför man inget mer än att klippa och klistra propaganda så åker man då ut enligt 1.01.

Annars kan man ju inte göra så mycket mer än att städa och ge tillsägelser ifall man upprepade gånger håller sig under en acceptabel nivå, och där är vi ju beroende av användarna. Både för att skicka RP på sådant som inte håller måttet, samt att själva bidra med sådana bra diskussioner så att de nersuttna-soff-inläggen inte fyller någon funktion, och förhoppningsvis inte ens kommer till.

Citera
2006-06-13, 00:15
Medlem
Citat:
Tja, om det upplevs som ett problem.

Nu är ju det väldigt osannolikt att någon medlem i t ex Rolling Stones skriver här på Flashback, men betydligt mer sannolikt att diverse underhuggare i olika partier gör det.

Nej att Keith skulle sitta och skriva här kanske låter lite väl långsökt men att folk från deras skivbolag skulle kunna sitta här och spy ut reklam om diverse band tex är ju ganska sannolikt. Tror jag iaf.
Citera
2006-06-13, 04:29
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gethämnaren
Keith skulle sitta och skriva här

Han skulle onekligen ha en del att tillföra i bl.a 'Tripprapporter'....
Citera
2006-06-13, 16:09
Bannlyst
Tycker nog Ruskigbuss ska lugna ner sig lite om han tar det så hårt att folk skriver sådär, visst kan det vara aningen irriterande, men komme rinte gå att förbjuda helt enkelt då det finns så många olika syner av "smygreklam".
Citera
2006-06-13, 16:21
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giFF
Tycker nog Ruskigbuss ska lugna ner sig lite om han tar det så hårt att folk skriver sådär, visst kan det vara aningen irriterande, men komme rinte gå att förbjuda helt enkelt då det finns så många olika syner av "smygreklam".

Jag försäkrar - jag är så lugn som jag kan vara. Men kan man inte klämma ur sej ens tillstymmelse till varesig eget resonemang eller något som ens tillhör trådens topic - så slösar man defacto med min och andras tid när man lägger in den typen av orkeslösa och mentalhandikappade inlägg.

Det är ett ofog som jag anser vara minst i paritet med annan reklam.

Banna dårarna som enbart kan kräka ur sej partipropaganda, oavsett från vilket parti, anser jag.
Citera
2006-06-13, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Han skulle onekligen ha en del att tillföra i bl.a 'Tripprapporter'....

Hahaha! Jävlar va folk skulle samlas där för att se vad den killen upplevt genom sin karriär haha
Citera
2006-06-13, 18:09
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ibland alla diskussioner så ser man då och då några inlägg av typen:

Citat:
Rösta på XXXXX-partiet!

UPP TILL KAMP!!!

eller

Citat:
Var idiot. Rösta dumt! XXXX äger snart! Vi grupperar oss!!!

eller

Citat:
In med XXX, ut med YYYY, gör Sverige till Finland igen!

Nu lyckades du med konststycket att vara riktigt rolig Ruskigbuss! Det blir några pluspoäng för det!

Citat:
I och med att det var ganska roligt tycker jag ditt förslag känns väldigt hårt.

Dock i fall där det är alltför genomskinligt som i fallet "greve Malaco", som spammade ned forumet med en mängd "klippa och klistra"-reklam, då kan jag hålla med om att gränsen känns passerad.

Citera
2006-06-14, 13:32
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Banna dårarna som enbart kan kräka ur sej partipropaganda, oavsett från vilket parti, anser jag.

Jag tror att "dårarna" som enbart ägnar sig åt att promota ett parti är ganska lätträknade. Seriöst, lugna ner dej lite, eller är det någon som trampat dej på tårna igen?
Citera
2006-06-14, 13:33
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag tror att "dårarna" som enbart ägnar sig åt att promota ett parti är ganska lätträknade. Seriöst, lugna ner dej lite, eller är det någon som trampat dej på tårna igen?

Hm? Kände du dej träffad?

Du TROR det, tja, jag TROR något annat - och jag TROR att det kommer att bli värre ju närmare valet kommer. Det är vad jag TROR.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in