• 2
  • 3
2021-11-30, 08:58
önskar verkligen att jag hade ett badkar. har jag det hade jag nog också badat minst 3-4 gånger i veckan. är så härligt att ligga i ett varmt bad och bara slappna av. känna värmen omfamna en. tyvärr har jag inte bad hemma :/
Citera
2021-11-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Med det menar jag inte äckligt strandbad utan varmt bad hemma ooo vad mysigt.

Jag badar normalt 1 timme på morgonen och 1 timme på kvällen. Sedan på helgen blir det långbad, 3 timmars pass. Så jäkla skönt 😄

Gör även allt i badet, sover, jobbar, äter, spelar. Sen Corona har det blivit rätt galet haha. Lever typ i mitt badkar. Badet är nog det bästa jag vet, alla bekymmer bara släpper när jag kliver ner. Vet ni vad jag menar, kära badälskare på Flashback?

Inte beroende, men badar varje dag, ibland 2 ggr. Värmen och avslappningen för lederna är orsaken. Badar bastu av samma skäl. Bad, då badar jag. Jag skulle aldrig ha teknikprylar i anslutning. Sköta jobb eller äta i badkaret. Jag brukar ligga under ytan för att slippa höra ljud, brus och stim. Koppla bort det vanliga livet och bara vara stilla och reflektera.
Citera
2021-11-30, 11:25
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Någon annan som är beroende av hemmabad?
Jag är knappast beroende, men uppskattar att efter lång tid utan återigen ha badkar. Några tre timmar klarar jag inte av att nå upp till, men en timme minst en gång i veckan och gärna fler njuter jag av.

Gärna med något litet gott att äta och dricka och en god bok eller pratradio därtill.
Citera
2022-01-02, 22:33
Medlem
entangleements avatar
Ja. Med släckt lampa och tänt stearinljus.
Citera
2022-01-02, 22:34
Medlem
entangleements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är mysigt men vattnet är ju ljummet efter en timme max.
Det är ju bara att fylla på med nytt varmt vatten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in