2021-11-29, 18:08
Medlem
rtyuios avatar
Ja. Investerat mycket att göra badrummet mysigt att kunna slappna av i. Mat i badkaret är sällan, men händer ibland att jag chillar med en öl eller nåt.
Citera
2021-11-29, 18:11
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är mysigt men vattnet är ju ljummet efter en timme max. Har gärna salt i då det är hälsosamt sen kan man ju köpa lite naturliga örtblandningar utan tillsatser. Sök på "ekologiskt ayurvediskt spa" då.
Som jag skrev, ha hälen i avloppet och släpp ut lite i bland och ha dusch handtaget bakom ryggen som släpper på lite varmvatten då klarar man många timmar i baljan, med en smörgås och något att dricka gör gött.
Citera
2021-11-29, 18:27
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är mysigt men vattnet är ju ljummet efter en timme max. Har gärna salt i då det är hälsosamt sen kan man ju köpa lite naturliga örtblandningar utan tillsatser. Sök på "ekologiskt ayurvediskt spa" då.

Sjyst tips, tackar!
Citera
2021-11-29, 19:13
Medlem
Jag gillar att bada, och nu har jag även börjat kombinera varma bad med kallbad. Jag gillar värme, och jag blev lite väl pigg av bara kallbad😬.

Först doppar jag mig i poolen (värmen är avstängd sen en månad tillbaka), och sen lägger jag mig antingen i utespabadet eller i badkaret inne och njuter av värmen.

Inne brukar jag alltid använda nån badbomb med fuktgivande olja, huden mår bra av det, men det blir halkigt.
Citera
2021-11-29, 20:35
Bannlyst
Vad är det för fel på strandbad TS? Jag gillar strandbad (och sedan dusch när jag kommer hem).
Citera
2021-11-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Med det menar jag inte äckligt strandbad utan varmt bad hemma ooo vad mysigt.

Jag badar normalt 1 timme på morgonen och 1 timme på kvällen. Sedan på helgen blir det långbad, 3 timmars pass. Så jäkla skönt 😄

Gör även allt i badet, sover, jobbar, äter, spelar. Sen Corona har det blivit rätt galet haha. Lever typ i mitt badkar. Badet är nog det bästa jag vet, alla bekymmer bara släpper när jag kliver ner. Vet ni vad jag menar, kära badälskare på Flashback?
Fy fan gosse jag håller helt med dig älskar mitt badkar att sänka mig själv eller med tösen i så varmt vatten är suveränt
Citera
2021-11-30, 04:04
Medlem
Riddarhusets avatar
Badar två gånger i veckan i snitt.
Långbad på helger.
Blir riktigt ren och är avkopplande.
Citera
2021-11-30, 04:35
Medlem
Mullrets avatar
Alla är vi olika. Har inte badat i badkar de senaste 50 åren. Däremot i havet.

Sitta i ett badkar känns som helt onödigt, en dusch på morgonen räcker.
Citera
2021-11-30, 05:11
Medlem
röker min nattis nästan varje kväll i ett bad, finns inget bättre
Citera
2021-11-30, 08:47
Medlem
Badat ungefär 1,5 timme per dygn i snitt de senaste 12 åren.
Förstår dock inte hur du spelar i badet, menar du mobilspel då?
Citera
2021-11-30, 08:51
Medlem
En ljummen öl & en jättepåse ostbågar som blir sådär härligt mjuka & goda när man tappat dem i badskummet.
Citera
2021-11-30, 08:54
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Med det menar jag inte äckligt strandbad utan varmt bad hemma ooo vad mysigt.

Jag badar normalt 1 timme på morgonen och 1 timme på kvällen. Sedan på helgen blir det långbad, 3 timmars pass. Så jäkla skönt 😄

Gör även allt i badet, sover, jobbar, äter, spelar. Sen Corona har det blivit rätt galet haha. Lever typ i mitt badkar. Badet är nog det bästa jag vet, alla bekymmer bara släpper när jag kliver ner. Vet ni vad jag menar, kära badälskare på Flashback?

Bor man i villa (där man betalar för vattnet direkt) så blir det en svindyr historia att ha dina badvanor! Annars tycker jag helt klart du verkar ha bra badrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in