Med det menar jag inte äckligt strandbad utan varmt bad hemma ooo vad mysigt.
Jag badar normalt 1 timme på morgonen och 1 timme på kvällen. Sedan på helgen blir det långbad, 3 timmars pass. Så jäkla skönt 😄
Gör även allt i badet, sover, jobbar, äter, spelar. Sen Corona har det blivit rätt galet haha. Lever typ i mitt badkar. Badet är nog det bästa jag vet, alla bekymmer bara släpper när jag kliver ner. Vet ni vad jag menar, kära badälskare på Flashback?
Senast redigerad av solstrålar 2021-11-29 kl. 17:50.
Med det menar jag inte äckligt strandbad utan varmt bad hemma ooo vad mysigt.
Jag badar normalt 1 timme på morgonen och 1 timme på kvällen. Sedan på helgen blir det långbad, 3 timmars pass. Så jäkla skönt 😄
Gör även allt i badet, sover, jobbar, äter, spelar. Sen Corona hat det blivit rätt galet haha. Lever typ i mitt badkar. Badet är nog det bästa jag vet, alla bekymmer bara släpper när jag kliver ner. Vet ni vad jag menar, kära badälskare på Flashback?
Det är ju inte speciellt klimatvänligt och det verkar ju vara den nya religionen nu. Jag tycker du gör rätt, bada på medan du kan..
Jag var nästan likadan när jag hade badkar. Saknar det som fan. Meditation. När jag grubblade på något gick jag och la mig i badet och vips så kom jag på en lösning på problemet.
Något som 'påminner' om bada är att gå ut i skogen och slå upp tältet och sova en natt. Sover aldrig så bra som då.
Det är ju inte speciellt klimatvänligt och det verkar ju vara den nya religionen nu. Jag tycker du gör rätt, bada på medan du kan..
Bryr mig inte ett skit om klimatet så har inte riktigt det problemet. Och exakt varför och när skulle mitt badande ha ett slut? Säg inte att du tror på det där tramset om att jorden håller på o gå under pga vattenytan minskar med 1 mm per hundra år
Senast redigerad av solstrålar 2021-11-29 kl. 17:50.
Är det vinter är det ofta det blir bad, även en längre stund det gör gott för mina leder.
På tvättmaskin ligger telefon, snus, något att dricka även i bland en smörgås. Har hälen i avloppet så det släpps ut lite när vattnet kallnar bakom ryggen är dusch handtaget som ger nytt varmvatten det kan bli några timmar, husdjur...tjejen kan knöka ner sej i andra änden i badkaret men det blir så trångt. Sture brukar sitta på handfatet och titta ja det är en katt alltså han undrar nog vad det vi håller på med
Saknar definitivt att ha badkar. När jag var yngre hade min dåvarande lägenhet badkar.
En favorit då var när jag hade några nya album att lyssna på, då ställde jag några iskalla folköl bredvid och låg i badkaret med min Mp3-spelare och bara hade det gött med ett varmt bad, musik och kall öl. Ljuvligt
Senast redigerad av TheJacket 2021-11-29 kl. 18:00.
Är det vinter är det ofta det blir bad, även en längre stund det gör gott för mina leder.
På tvättmaskin ligger telefon, snus, något att dricka även i bland en smörgås. Har hälen i avloppet så det släpps ut lite när vattnet kallnar bakom ryggen är dusch handtaget som ger nytt varmvatten det kan bli några timmar, husdjur...tjejen kan knöka ner sej i andra änden i badkaret men det blir så trångt. Sture brukar sitta på handfatet och titta ja det är en katt alltså han undrar nog vad det vi håller på med
Det är mysigt men vattnet är ju ljummet efter en timme max. Har gärna salt i då det är hälsosamt sen kan man ju köpa lite naturliga örtblandningar utan tillsatser. Sök på "ekologiskt ayurvediskt spa" då.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!