Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-11-29, 16:05
Medlem
SoberZealots avatar
Hej,
jag brottas med ett stort problem och det är hur jag skall benämna min största del av kroppen, alltså magen. Många tror kanske att stocken är större, men den är nog bara tyngre. Magen har onekligen en större volym.

Jag har försökt att bli av med magen och inte dricka öl, men magen är kvar. Innebär detta att det är en gubbmage eller kan det fortfarande vara en ölmage?

Då jag inte vet hur den skall benämnas så brukar jag alternera, säger någon att jag har en gubbmage så säger jag att det är en ölmage och vice versa; ingen har påpekat att jag har haft fel, så jag antar att det är många som inte vet skillnaden. Så får att reda ut detta så har jag startat tråden.

Frågeställning:
1) Vad är skillnaden på en ölmage och en gubbmage?
2) Hur blir man av med en mage?
Citera
2021-11-29, 16:07
Medlem
Antivalents avatar
Ölmagen är majestätisk och ska inte bort. Vill du ändå bli av med en gudomlig del av manligheten kan du köra beprövade metoder som träning och bättre kost. Är du 50+ kanske testosteron vore något.
Citera
2021-11-29, 16:36
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Hej,
jag brottas med ett stort problem och det är hur jag skall benämna min största del av kroppen, alltså magen. Många tror kanske att stocken är större, men den är nog bara tyngre. Magen har onekligen en större volym.

Jag har försökt att bli av med magen och inte dricka öl, men magen är kvar. Innebär detta att det är en gubbmage eller kan det fortfarande vara en ölmage?

Då jag inte vet hur den skall benämnas så brukar jag alternera, säger någon att jag har en gubbmage så säger jag att det är en ölmage och vice versa; ingen har påpekat att jag har haft fel, så jag antar att det är många som inte vet skillnaden. Så får att reda ut detta så har jag startat tråden.

Frågeställning:
1) Vad är skillnaden på en ölmage och en gubbmage?
2) Hur blir man av med en mage?

Ölmage är ju bara ett talessätt för gubbar med en stor kagge. Ser jag nån med en riktig kagge så brukar man säga " skaplig ölmage" syftar inte på att det är bara öl i kaggen
Citera
2021-11-29, 16:40
Medlem
proconsuls avatar
1. Ingen, det är samma sak.
2. Ät (drick) färre kalorier än vad du bränner. Träna dina inre magmuskler (transversus).
Citera
2021-11-29, 18:16
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Ölmagen är majestätisk och ska inte bort. Vill du ändå bli av med en gudomlig del av manligheten kan du köra beprövade metoder som träning och bättre kost. Är du 50+ kanske testosteron vore något.
Jag misstänker att jag svankar med, kan det vara någon form av utryck för vilja ha ölmage?

Tränar en hel del och åt väldigt lite under juli, magen var dock kvar ändå.
Citera
2021-11-29, 18:17
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Ölmage är ju bara ett talessätt för gubbar med en stor kagge. Ser jag nån med en riktig kagge så brukar man säga " skaplig ölmage" syftar inte på att det är bara öl i kaggen
Men har inte ölen med det hela att göra? Blir tagvis en hel del öl, främst folköl.
Citera
2021-11-29, 18:17
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
1. Ingen, det är samma sak.
2. Ät (drick) färre kalorier än vad du bränner. Träna dina inre magmuskler (transversus).
Hur tränar man dessa? Kör situps varje dag typ.
Citera
2021-11-29, 18:19
Medlem
Pondus eller Kalaskula

Bästa tipset, dra ner på alkohol
ordentligt, boven i dramat.
Mer motion, ät sallad, drick vatten, 2 månader.
Senast redigerad av salladsmix 2021-11-29 kl. 18:27.
Citera
2021-11-29, 18:23
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Innebär detta att det är en gubbmage eller kan det fortfarande vara en ölmage?
Jag skulle säga mage bara, tänk hon som fram tills nyss varit Norges statminister så fattar du.

Det du inte gör är rör på dig, äter regelbundet och långsamt (gör att man äter mindre). Dessa är mina egna knep jag talar nu. Efter en tid börjar vikten gå ner, tänk dig det är som att försöka knö en bil som fått stop. Man kämpar och kämpar och till slut kommer den långsamt i rullning, sen ökar det.

När jag kom en bit började jag tänka på VAD jag äter, inga chips, glass, godis. Enda sockret är från frukt (fruktos är en sockersort som inte lagras vid överskott).
Citera
2021-11-29, 19:16
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Hur tränar man dessa? Kör situps varje dag typ.

Kolla Youtube efter Pilatesövningar. Du måste hela tiden dra in naveln/buken mot ryggen, så att säga.
Om du kör situps så får magen aldrig boppa ut, liksom.
Citera
2021-11-29, 20:14
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Kolla Youtube efter Pilatesövningar. Du måste hela tiden dra in naveln/buken mot ryggen, så att säga.
Om du kör situps så får magen aldrig boppa ut, liksom.
När jag kör situps trycks fettet ut vid solarplexus. Har nog ölfett där inne.

Skall kolla vad pilates är för något
Citera
2021-11-29, 20:15
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Jag skulle säga mage bara, tänk hon som fram tills nyss varit Norges statminister så fattar du.

Det du inte gör är rör på dig, äter regelbundet och långsamt (gör att man äter mindre). Dessa är mina egna knep jag talar nu. Efter en tid börjar vikten gå ner, tänk dig det är som att försöka knö en bil som fått stop. Man kämpar och kämpar och till slut kommer den långsamt i rullning, sen ökar det.

När jag kom en bit började jag tänka på VAD jag äter, inga chips, glass, godis. Enda sockret är från frukt (fruktos är en sockersort som inte lagras vid överskott).
Jag går typ en mil om dagen och har 200 gymdagar detta året. Något annat är fel. Tycker väl inte att jag äter jättemocyket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in