Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-11-27, 16:17
  #1
Medlem
Hej.

Jag har ett otroligt påfrestande problem som jag inte verkar kunna komma ifrån och det är att mitt utseende provocerar folk något fruktansvärt, män framförallt. (Är själv man).

7/10 gånger jag stöter på en man så skall personen mäta sig emot mig genom att "låtsasboxas", köra armbrytning eller brottas och det är så jävla påfrestande helt enkelt. Allt detta beror på är att jag är något större än gemene man och detta verkar helt enkelt provocera andra.

Jag är en väldigt lugn och stabil person nu för tiden och jag tror knappast att detta provocerar utan det verkar främst vara utseendet som är kruxet. Jag är inte heller tatuerad utan som sagt endast mer muskulöst kompakt än andra människor. Det är det enda som "står ut" om man jämför med andra.

Varför beter sig folk så här? Är det så jävla jobbigt att en annan människa har större muskelmassa än en själv? Måste man försöka visa sig bättre för att ens ego skadas annars eller vad är problemet?

Hade jag vetat om hur osäkra de flesta män är hade jag aldrig börjat träna som ung. Fan vad irriterande detta beteende är och det spelar fan ingen roll vart jag än går denna typ av snubbe finns verkligen överallt.

Kan någon här snälla förklara för mig vad som triggar dessa personer till att bete sig såhär, det hade verkligen hjälpt mig om jag på något sätt kunde få någon slags förståelse för dessa människor för jag kan verkligen inte sätta mig in i deras situation eller förstå hur man kan bete sig på det viset eftersom jag själv aldrig skulle få för mig att bete mig så.
Citera
2021-11-27, 16:19
  #2
Medlem
Captinheros avatar
klä dig i klänning så lär det nog gå över .

nej men för att vara seriös vissa utseenden verkar ju ”trigga” folk. är du lång så vill ju vissa ta kort med dig. har du långt skägg vill folk ”klappa” eller kanske dra i det. människor är riktigt primitiva ibland.
Citera
2021-11-27, 16:22
  #3
Medlem
De vill ju knulla dig förstår du väl.

Det är ett välkänt fenomen, när man blir tillräckligt vältränad vill endast andra snubbar köra dig i röven.
Citera
2021-11-27, 16:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
De vill ju knulla dig förstår du väl.

Det är ett välkänt fenomen, när man blir tillräckligt vältränad vill endast andra snubbar köra dig i röven.

Skönt att man är åtråvärd i någons ögon i varje fall.
Citera
2021-11-27, 16:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
klä dig i klänning så lär det nog gå över .

nej men för att vara seriös vissa utseenden verkar ju ”trigga” folk. är du lång så vill ju vissa ta kort med dig. har du långt skägg vill folk ”klappa” eller kanske dra i det. människor är riktigt primitiva ibland.

Vore intressant att höra om andra som har liknande problem med att deras utseende triggar folk och hur de upplever det hela.
Citera
2021-11-27, 16:26
  #6
Avstängd
tjenaresveriges avatar
jag brukar försöka se det som att (de som snackar skit om ens utseende) faktiskt tänker så om sig själva.

t-ex idag var jag på systemet. någon 20-åring som stod framför mig i kön, sade till den som står bakom, att han måste raka sig för annars ser han ut som en pedofil. och jag står mellan dem med ett skägg som jag inte ens ansat på säkert ett halvår iaf. jag har roligare saker för mig än att dra ned folk på backen.

egentligen borde man väl inte le, men tungan är ju påtänd från helvetet står det i bibeln.
och jag kan tänka mig att vad jag än skulle sagt i den situationen skulle kunna ses som ett hot från min sida. inte minst för att personen uppenbarligen har svårt att tygla besten i sitt munhål.


Citat:
7/10 gånger jag stöter på en man så skall personen mäta sig emot mig genom att "låtsasboxas", köra armbrytning eller brottas och det är så jävla påfrestande helt enkelt. Allt detta beror på är att jag är något större än gemene man och detta verkar helt enkelt provocera andra.
du kanske skulle pröva byta umgängeskrets?
__________________
Senast redigerad av tjenaresverige 2021-11-27 kl. 16:32.
Citera
2021-11-27, 16:26
  #7
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
Hej.

Jag har ett otroligt påfrestande problem som jag inte verkar kunna komma ifrån och det är att mitt utseende provocerar folk något fruktansvärt, män framförallt. (Är själv man).

7/10 gånger jag stöter på en man så skall personen mäta sig emot mig genom att "låtsasboxas", köra armbrytning eller brottas och det är så jävla påfrestande helt enkelt. Allt detta beror på är att jag är något större än gemene man och detta verkar helt enkelt provocera andra.

Jag är en väldigt lugn och stabil person nu för tiden och jag tror knappast att detta provocerar utan det verkar främst vara utseendet som är kruxet. Jag är inte heller tatuerad utan som sagt endast mer muskulöst kompakt än andra människor. Det är det enda som "står ut" om man jämför med andra.

Varför beter sig folk så här? Är det så jävla jobbigt att en annan människa har större muskelmassa än en själv? Måste man försöka visa sig bättre för att ens ego skadas annars eller vad är problemet?

Hade jag vetat om hur osäkra de flesta män är hade jag aldrig börjat träna som ung. Fan vad irriterande detta beteende är och det spelar fan ingen roll vart jag än går denna typ av snubbe finns verkligen överallt.

Kan någon här snälla förklara för mig vad som triggar dessa personer till att bete sig såhär, det hade verkligen hjälpt mig om jag på något sätt kunde få någon slags förståelse för dessa människor för jag kan verkligen inte sätta mig in i deras situation eller förstå hur man kan bete sig på det viset eftersom jag själv aldrig skulle få för mig att bete mig så.

Jag hade för många år sedan en älskarinna som var fysiskt mycket större. Hon ville bryta arm men förlorade stort, fast jag inte ens hade tränat själv.
Citera
2021-11-27, 16:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
Hej.

Jag har ett otroligt påfrestande problem som jag inte verkar kunna komma ifrån och det är att mitt utseende provocerar folk något fruktansvärt, män framförallt. (Är själv man).

7/10 gånger jag stöter på en man så skall personen mäta sig emot mig genom att "låtsasboxas", köra armbrytning eller brottas och det är så jävla påfrestande helt enkelt. Allt detta beror på är att jag är något större än gemene man och detta verkar helt enkelt provocera andra.

Jag är en väldigt lugn och stabil person nu för tiden och jag tror knappast att detta provocerar utan det verkar främst vara utseendet som är kruxet. Jag är inte heller tatuerad utan som sagt endast mer muskulöst kompakt än andra människor. Det är det enda som "står ut" om man jämför med andra.

Varför beter sig folk så här? Är det så jävla jobbigt att en annan människa har större muskelmassa än en själv? Måste man försöka visa sig bättre för att ens ego skadas annars eller vad är problemet?

Hade jag vetat om hur osäkra de flesta män är hade jag aldrig börjat träna som ung. Fan vad irriterande detta beteende är och det spelar fan ingen roll vart jag än går denna typ av snubbe finns verkligen överallt.

Kan någon här snälla förklara för mig vad som triggar dessa personer till att bete sig såhär, det hade verkligen hjälpt mig om jag på något sätt kunde få någon slags förståelse för dessa människor för jag kan verkligen inte sätta mig in i deras situation eller förstå hur man kan bete sig på det viset eftersom jag själv aldrig skulle få för mig att bete mig så.

De tror att du är typen som gillar sånt här. De försöker vara vänskapliga.
Citera
2021-11-27, 16:31
  #9
Medlem
Gorelkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
klä dig i klänning så lär det nog gå över .

nej men för att vara seriös vissa utseenden verkar ju ”trigga” folk. är du lång så vill ju vissa ta kort med dig. har du långt skägg vill folk ”klappa” eller kanske dra i det. människor är riktigt primitiva ibland.

Du gjorde ju typ en tråd om detta för ett tag sedan (FB) Punchable face vad/varför/Vilka?
Citera
2021-11-27, 16:37
  #10
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det behöver inte vara så att folk är avundsjuka. Om folk går förbi Arnold Schwarzenegger eller liknande bodybuilders så blir de imponerade och tycker det är häftigt även om de ofta inte själva vill vara riktigt lika uppumpade hellre mer normalt deffade som en elitsoldat som även har kondition och snabbhet.
Citera
2021-11-27, 16:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaresverige
jag brukar försöka se det som att (de som snackar skit om ens utseende) faktiskt tänker så om sig själva.

t-ex idag var jag på systemet. någon 20-åring som stod framför mig i kön, sade till den som står bakom, att han måste raka sig för annars ser han ut som en pedofil. och jag står mellan dem med ett skägg som jag inte ens ansat på säkert ett halvår iaf. jag har roligare saker för mig än att dra ned folk på backen.

egentligen borde man väl inte le, men tungan är ju påtänd från helvetet står det i bibeln.
och jag kan tänka mig att vad jag än skulle sagt i den situationen skulle kunna ses som ett hot från min sida. inte minst för att personen uppenbarligen har svårt att tygla besten i sitt munhål.



du kanske skulle pröva byta umgängeskrets?

Vissa vill gärna provocera.

Har begränsat min umgängeskrets betydligt.
Citera
2021-11-27, 16:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
De tror att du är typen som gillar sånt här. De försöker vara vänskapliga.

Det är faktiskt en trevlig tanke, om det verkligen är på det viset så är det helt klart betryggande.

Lite tråkigt dock om alla de gånger man varit tvungen att använde hela sin viljestyrka för att inte skada någon allvarligt missförståtts från min sida och personen egentligen ville vara trevlig...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback