2021-11-26, 08:40
Medlem
Tjänar jag tid på lokal trafiken tar jag den istället. idag tjänar jag mellan 30min-1 timme på att köra lokal trafiken till/från jobbet. Det är MED gå tider, alltså dörr till dörr.

Att tränga sig in betyder att man är knegarsvin eller kommer från ett mena land. min bil är gammal och rostig så jag släpper aldrig in trängandes mohammed bmw. dom stannar då de inte vill repa sin "nya" bil, knegare däremot de är svårare då de verkligen skiter i firmans bil.

Man ska alltid ha en rostig bil ståendes som man inte bryr sig om, extremt roliga situationer kan uppstå med folk som hetsar och kör som galningar och ska tränga sig. eller helt enkelt bryter totalt mot lagen

De som kör mot enkel riktat brukar jag smyga mig sakta emot med en flin, när dom inser att den där rostiga gamla bilen kommer inte stanna så slår dom i backen fortare än än kvickt
Citera
2021-11-26, 09:16
Medlem
BuyardChorliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad är detta för gnäll? En timme i bilkö då och då är inget att förakta. Skön stol, bra musik alternativt något intressant och lärorikt radioprogram, eller varför inte en spännande ljudbok. På tiondels graden perfekt tempererad kupé. Dryck med tilltugg bekvämt placerat inom räckhåll, likaså snuset. Inget pladder och störande oväsen från diverse anhöriga. Med andra ord, en perfekt plats att vistas på då och då.

😄😄 Härlig inställning. Själv vill jag bara hem pronto efter jobbet och umgås med frugan och barnen ett par timmar innan det är läggdax och en ny arbetsdag.
Citera
2021-11-26, 09:21
Medlem
BuyardChorliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det där med att blåsa förbi kön för att sedan mosa sig in längre fram borde det vara dödsstraff på.
Du stjäl tid från alla de som står i kön. Du använder deras tid för att själv komma snabbare fram.
Sluta med det innan någon slår ihjäl dig, vilket du i och för sig förtjänar.

Är man så jävla kuvad att man frivilligt sitter i en en lång kö när möjligheten finns att ta det lediga körfältet bredvid lär man i värsta fall tuta halvaggressivt. 😄

Jag tycker iofs att det är kanon att folk tränger in sig i en stillastående fil i flera kilometer. Då slipper jag.
Citera
2021-11-26, 10:03
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuyardChorlik
Är man så jävla kuvad att man frivilligt sitter i en en lång kö när möjligheten finns att ta det lediga körfältet bredvid lär man i värsta fall tuta halvaggressivt. 😄

Jag tycker iofs att det är kanon att folk tränger in sig i en stillastående fil i flera kilometer. Då slipper jag.
Du är medveten att snart kommer de första misshandeln eller kanske ännu värre, av folk som tänker som dig!
Det är inte jag som är den våldsamma, jag bara känner andras ilska...
Citera
2021-11-26, 10:12
Medlem
Citat:

Ett annat fenomen jag tycker är extremt fascinerande är till exempel om en tvåfilig väg delar sig två kilometer fram och det är kö till ena avfarten så ligger folk och köar heeela vägen fram tills delningen. Trots att man kan ösa på hela vägen fram till klykan i andra fältet och sedan klämma sig in. Hur fan pallar man sitta still och ödsla timmar i kö medans produktiva människor blåser förbi i högerfältet och väver in sig två kilometer fram?

Är man rädd att andra bilister ska bli arga och sura? Vad gör det i så fall? Rädd att polisen ska stanna en för orättvis körning?

Detta gör man för att inte stoppa upp ett helt jävla körfält till. Det som händer när du kör om 200 bilar och sen ska forcera dig in längst fram men kommer inte in (det är kö, folk tycker du är ett as). Detta gör att det blir kö även i detta körfält.

Kort och gott, hade alla gjort som dig, ditt as så hade du inte kunnat göra så.
Citera
2021-11-26, 10:18
Medlem
bomhulls avatar
Är folk för bekväma för att åka kommunalt så får dom skylla sig själva.
Städerna har vuxit till sig snabbt och infrastrukturen ligger efter i vissa fall och vem vill ha vägar ,parkeringar och avgaser överallt?
Citera
2021-11-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youya
Det är psykopatiskt att hålla på så. Ni kan "ösa på" eftersom vi andra vet att vävning tar längre tid. Jag, jag, jag, tänker ni bara. Jag släpper inte in sådana som er i filen. Vet hut och köa som folk.

Det värsta jag vet är folk som står och köar i "en" fil i flera hundra meter innan ex tvåfiligt går ihop till en fil. Vad är det för fel på folk som inte fattar att "det är där filerna går ihop" som filerna går ihop men det är väl samma idioter som tycker att man tränger sig om de öppnar en ny kassa i matbutiken när de står i kö vid en annan?

Finns ju även en del Ove Sundbergare som ligger sig och spärrar båda filerna och dessa individer förtjänar ju att bli tjärade och rullade i fjädrar i direktsänd TV.
Citera
2021-11-26, 11:04
Medlem
BuyardChorliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du är medveten att snart kommer de första misshandeln eller kanske ännu värre, av folk som tänker som dig!
Det är inte jag som är den våldsamma, jag bara känner andras ilska...

Nej det kommer inte att bryta ut några slagsmål. Skulle någon köra efter mig till jobbet för att slåss menar du? Eller försöka bryta upp bildörren mitt i bilkön?
Citera
2021-11-26, 11:44
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Nej det kommer inte att bryta ut några slagsmål. Skulle någon köra efter mig till jobbet för att slåss menar du? Eller försöka bryta upp bildörren mitt i bilkön?
Jag tror att det är nästa steg!
Och det är inte bara babbar som gör så, utan även vanliga svenska familjefäder.
Citera
2021-11-26, 12:08
Medlem
Jag sitter visserligen ganska sällan i bilkö, eftersom jag har lite udda och flexibla arbetstider och ofta cyklar dit. Kanske därför tycker jag faktiskt om att sitta i köer.

Jag har en rätt skön bil med bra stereo och som kör själv i låga farter (ingen överdådig bil dock <500k). Man får en lugn och fokuserad halvtimme för sig själv. Lyssnar på nån krim-podd eller hög blackmetal. Knäpper upp rattvärmen en extra pinne. Det kan till och med hända att jag sätter resetiden på timkortet…

När jag är irriterad och frustrerad i trafiken så är det ett bra tecken på att jag behöver ta hand om min mentala hälsa lite bättre.
Citera
2021-11-26, 12:15
Medlem
Black-lies-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youya
Det är psykopatiskt att hålla på så. Ni kan "ösa på" eftersom vi andra vet att vävning tar längre tid. Jag, jag, jag, tänker ni bara. Jag släpper inte in sådana som er i filen. Vet hut och köa som folk.

Efterblivna idioter som du bäddar för skjutningar i trafiken! Om två körfält blir ett vid ex vägarbete föregås och informeras detta med en skylt (orange botten, två svarta pilar varav en pekar rakt och den andra "viker in" i den raka pilen.) I allmänhet anges att "vävningen" inträffar 700 meter efter skylten, right? Kan du läsa och ta till dig information du enligt lag är SKYLDIG att förstå och rätta dig efter begriper du att vävningen inträffar EXAKT vid den plats där körfälten går ihop, right? INTE FYRA KILOMETER INNAN!!!!!

Är det så jävla jävla in i helvete svårt att fatta ska du ta mig fan inte köra bil, fattar du inte att du gör FEEEEL när du i din imbecilla jävla övertygelse sätter dig i kön långt innan "vävningen" skall inträffa?

Fattar du inte att det är DU med ditt obildbara jävla insektshuvud SOM SKAPAR KÖERNA? IDIOT IDIOT IDIOT!

Nästa gång en efterbliven försöker hindra mig att följa lagen dvs att jag ligger kvar i det tomma körfältet TILLS VÄVNINGEN SKALL PÅBÖRJAS och vederbörande svänger ut i min tomma fil för att blocka mig skiter jag i att rädda situationen, jag kommer inte vika en enda jävla millimeter utan kör rätt in i sidan på lagbrytaren och får en ny bil via försäkringen.

Hoppas det är din bildörr jag brakar in i, och jag hoppas för nationalekonomins bästa att du INTE hamnar på sjukhus utan istället klarar dig oskadd eller dör så jag slipper sätta yxan i skallen på dig alternativt pröjsa handikappanpassningen av ditt hem!

Förbannade jävla idiotjävlar som inte bara är helt fel ute, ni ska dessutom på felaktiga grunder agera åklagare, jury och domare i er fantasi för att klämma åt mig som gör rätt!!!!!

Sancta simplicitas vilka jävla kukhuvuden det finns, JAG VARNAR DIG!!!!

"Köa som folk"? DÖ SOM EN HUND!!!!
Citera
2021-11-26, 12:24
Medlem
BuyardChorliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag tror att det är nästa steg!
Och det är inte bara babbar som gör så, utan även vanliga svenska familjefäder.

Vilken värld lever du i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in