2021-11-26, 12:27
Medlem
BuyardChorliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Jag sitter visserligen ganska sällan i bilkö, eftersom jag har lite udda och flexibla arbetstider och ofta cyklar dit. Kanske därför tycker jag faktiskt om att sitta i köer.

Jag har en rätt skön bil med bra stereo och som kör själv i låga farter (ingen överdådig bil dock <500k). Man får en lugn och fokuserad halvtimme för sig själv. Lyssnar på nån krim-podd eller hög blackmetal. Knäpper upp rattvärmen en extra pinne. Det kan till och med hända att jag sätter resetiden på timkortet…

När jag är irriterad och frustrerad i trafiken så är det ett bra tecken på att jag behöver ta hand om min mentala hälsa lite bättre.

Skönt att höra. 😃 Själv är jag allergisk mot bilköer och kan ibland bli mycket irriterad när det står still. Jag är en tidsoptimist och är ofta lite sen vart jag än ska.
Citera
2021-11-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Efterblivna idioter som du bäddar för skjutningar i trafiken! Om två körfält blir ett vid ex vägarbete föregås och informeras detta med en skylt (orange botten, två svarta pilar varav en pekar rakt och den andra "viker in" i den raka pilen.) I allmänhet anges att "vävningen" inträffar 700 meter efter skylten, right? Kan du läsa och ta till dig information du enligt lag är SKYLDIG att förstå och rätta dig efter begriper du att vävningen inträffar EXAKT vid den plats där körfälten går ihop, right? INTE FYRA KILOMETER INNAN!!!!!

Är det så jävla jävla in i helvete svårt att fatta ska du ta mig fan inte köra bil, fattar du inte att du gör FEEEEL när du i din imbecilla jävla övertygelse sätter dig i kön långt innan "vävningen" skall inträffa?

Fattar du inte att det är DU med ditt obildbara jävla insektshuvud SOM SKAPAR KÖERNA? IDIOT IDIOT IDIOT!

Nästa gång en efterbliven försöker hindra mig att följa lagen dvs att jag ligger kvar i det tomma körfältet TILLS VÄVNINGEN SKALL PÅBÖRJAS och vederbörande svänger ut i min tomma fil för att blocka mig skiter jag i att rädda situationen, jag kommer inte vika en enda jävla millimeter utan kör rätt in i sidan på lagbrytaren och får en ny bil via försäkringen.

Hoppas det är din bildörr jag brakar in i, och jag hoppas för nationalekonomins bästa att du INTE hamnar på sjukhus utan istället klarar dig oskadd eller dör så jag slipper sätta yxan i skallen på dig alternativt pröjsa handikappanpassningen av ditt hem!

Förbannade jävla idiotjävlar som inte bara är helt fel ute, ni ska dessutom på felaktiga grunder agera åklagare, jury och domare i er fantasi för att klämma åt mig som gör rätt!!!!!

Sancta simplicitas vilka jävla kukhuvuden det finns, JAG VARNAR DIG!!!!

"Köa som folk"? DÖ SOM EN HUND!!!!

Du är inte särskilt smart va?
Om det uppstår kö någonstans, så förstår alla med IQ över 20 att man saktar ned och ställer sig i kön för att komma fram, oavsett om skyltarna visar att du både kan köra 120 och inte behöver byta fil förrens om 300meter. Fattar man inte det så bör man åka taxi eller buss istället, med en ledsagare.

Sen bör du väl förstå att flaskhalsen inte är försten EFTER de 2 filerna gått ihop, stollar som dig som knör in från sidan (och oftast inte blir insläppta, utan då knör in igen och igen..) skapar bara mera kö.
Du kan ju prova samma koncept i köen på apoteket nästa gång, då lär du dig både något, och får kanske en pungspark så hård att vi slipper se din korkade avkomma vimla runt i köerna i framtiden.
Senast redigerad av Gullpotet 2021-11-26 kl. 12:33.
Citera
2021-11-26, 12:38
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuyardChorlik
Vilken värld lever du i?
Stockholm.
Citera
2021-11-26, 12:54
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuyardChorlik

Ett annat fenomen jag tycker är extremt fascinerande är till exempel om en tvåfilig väg delar sig två kilometer fram och det är kö till ena avfarten så ligger folk och köar heeela vägen fram tills delningen. Trots att man kan ösa på hela vägen fram till klykan i andra fältet och sedan klämma sig in. Hur fan pallar man sitta still och ödsla timmar i kö medans produktiva människor blåser förbi i högerfältet och väver in sig två kilometer fram?

Är man rädd att andra bilister ska bli arga och sura? Vad gör det i så fall? Rädd att polisen ska stanna en för orättvis körning?

Det är ju exakt därför det blir köer.. Dessa kiosmongon som gör så, gör ju så att kön inte flyter på. Bästa är när en lastbil lägger sig i mitten av båda filerna och blockerar.
Citera
2021-11-26, 13:51
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Hinner inte leta nu men har faktiskt för mig att även transportstyrelsen anser att man på dubbelfiliga vägar där det blir t.ex. ett vägarbete, ska ligga dubbelt ända fram. Då minskar nämligen köerna längre bak.
Du vet att Vägverket/Transportstyrelsen aldrig lyckats få in ett projekt inom budget?
Dom fattar ingenting.
Citera
2021-11-26, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youya
Det är psykopatiskt att hålla på så. Ni kan "ösa på" eftersom vi andra vet att vävning tar längre tid. Jag, jag, jag, tänker ni bara. Jag släpper inte in sådana som er i filen. Vet hut och köa som folk.

Hur man man talar om att man är gubbe med keps utan att säga att man är "gubbe med keps". Du kör Volvo eller Kia
Citera
2021-11-26, 14:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Välkommen upp till Stockholm, här är det kö oavsett tid.
Nej, inte alls, du verkar missta lilla Stockholm med en verklig storstad som t.ex. Shanghai. Vissa vägar i Stockholm är visserligen notoriskt långsamma när det är mycket trafik ute, men till och med Södra länkens uppfart mot Gullmars rullar på hyfsat om du kör en sen kväll. Jag kör själv ofta fullt blås på t.ex. Söderleden och Essingeleden, brukar inte vara några problem efter 22. Sedan har du vissa sträckor som också mitt i natten tempot sänks betänkligt pga trafikljus och rondeller t.ex. vid Alvik.
Citera
2021-11-26, 14:28
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Stockholm.
Jag har bott i Stockholm merparten av livet och har aldrig någonsin sett en etnisk svensk slåss med någon annan vid vägkanten. Den etniska svenskens "road rage" sträcker sig som längst till att tuta ihållande och ge långfingret. Invandrare däremot har man ju sett balla ur...
Citera
2021-11-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Hinner inte leta nu men har faktiskt för mig att även transportstyrelsen anser att man på dubbelfiliga vägar där det blir t.ex. ett vägarbete, ska ligga dubbelt ända fram. Då minskar nämligen köerna längre bak.
Självklart, Sickan!
Citera
2021-11-26, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Det värsta jag vet är folk som står och köar i "en" fil i flera hundra meter innan ex tvåfiligt går ihop till en fil. Vad är det för fel på folk som inte fattar att "det är där filerna går ihop" som filerna går ihop men det är väl samma idioter som tycker att man tränger sig om de öppnar en ny kassa i matbutiken när de står i kö vid en annan?

Finns ju även en del Ove Sundbergare som ligger sig och spärrar båda filerna och dessa individer förtjänar ju att bli tjärade och rullade i fjädrar i direktsänd TV.
Instämmer!
Citera
2021-11-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Alla kanske inte kan åka tidigt på morgonen. Barn som måste lämnas på dagis/skola påverkar avresetiden.
Folk är vanemänniskor. Man orkar inte kliva upp tidigare.

Det där med att blåsa förbi kön för att sedan mosa sig in längre fram borde det vara dödsstraff på.
Du stjäl tid från alla de som står i kön. Du använder deras tid för att själv komma snabbare fram.
Sluta med det innan någon slår ihjäl dig, vilket du i och för sig förtjänar.
Konstigt att Transportstyrelsen rekommenderar något som du anser det borde vara dödsstraff på.
Vem av har fel?
Citera
2021-11-26, 15:01
Medlem
BuyardChorliks avatar
Jag är egentligen inte intresserad av vad som är rätt eller fel rent regelmässigt. Undrar mest hur folk pallar sitta där när möjligheten finns att blåsa förbi… Men uppenbarligen efter att ha läst igenom den här tråden så finns det folk som njuter av att sitta i bilkö. Det är ju kanon 😃👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in