2021-11-25, 20:26
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Kamomillte, klassisk musik och en bit mörk choklad.
Citera
2021-11-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Cannabis är faktiskt en mycket bättre lösning än benso.
Ja.
Men det beror på hur alkoholiserad man är också.
Benzo kan få en att trappa ner, men man kan få ett värre beroende än alkohol också, seriöst. 🥵 Visst cannabis är klart bättre, men en alkis riskerar att känna sug efter mer, (alkohol eller benzo) ändå.
Alkohol är tyngre än cannabis.
För att inte tala om mer lättillgängligt.

Med det sagt, så går det att minska på alkoholen om man med respekt och njuter av stunden med en joint istället. Det får mig att dricka mindre iaf. 😌
Citera
2021-11-25, 21:24
Medlem
vitalsignss avatar
Trivs du med ditt jobb? Om du gör det ser jag ingen anledning att byta ut alkoholen mot något. Några i tråden rekommenderar benzopreparat och visst, det är avslappnande i och för sig. För mig personligen har det ingen mysfaktor direkt, men det är ju individuellt. Men så ska de ju skaffas fram också och med det syftet så är du hänvisad att få det på olaglig väg. Du riskerar då åtal för narkotikabrott, bara böter för mindre mängder, men ändå. Det är kvar i blodet länge så du riskerar också körkortet.

En del gillar cannabis, men ännu fler säger att de gillar det men verkar inte helt sanningsenliga. Jag tycker det är ett skitpreparat, men som sagt, det är individuellt. Men en holk på fredagen så har du det i blodet till nästa fredag, ingen bilkörning alltså.
Opiater tar jag inte upp ens, nackdelarna och konsekvenserna gör det inte värt att komma nära ens.
Amfetamin, min personliga favorit är inget man går ner i varv på. Att jobba på däremot är perfekt, i sansade mängder blir man effektiv och produktiv. Fast två dygns jobb på amfetamin betyder lång tids återhämtning. Och som sagt, inget avslappnande alls med det.
Alkohol är ingen hälsoprodukt, men sansade mängder till helgen kan knappast ses som oroande ohälsosamt om man för övrigt lever sunt med jobb, social samvaro och äter och rör på sig.
Citera
2021-11-25, 22:18
Har du så pass jävligt arbete att du måste använda alkohol för att stå ut så ska du naturligtvis byta arbete, omedelbart! Om det är en omöjlighet att byta jobb rekommenderar jag starkt cannabis, indica specifikt, en bra sådan dödar allt som har med stress att göra och du kommer somna skönt.
Citera
2021-11-26, 05:44
Medlem
link71s avatar
Ööh äru dum eller ?? Byta ut alkohol mot något annat som är lika dåligt eller ännu sämre.
Citera
2021-11-28, 02:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
TS testa med kratom, det är dock inget att bruka på fest. Men fungerar bra som substitut för alkohol.
Citera
2021-11-28, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nallekanin
Hej!

Vad är bästa substitut för alkohol?

När man haft en tuff jobbvecka är det inte orimligt att det åker ner ett par öl eller något starkt på eftermiddagen. Dessvärre är det inte speciellt hälsosamt.

Vad skulle ni rekommendera för substitut mot den typen av alkoholintag?

Har ett ansvarsfullt arbete och det snurrar mycket i huvudet på fredagar. Spänd i kroppen och längtar varje fredag efter första drinken som jag vet får mig att slappna av.

Dricker inte i övrigt och tränar regelbundet. Vill bli av med alkoholen, men skulle behöva något substitut.

Testa Adrenokrom!

Adronokrom är enligt mig bästa substitut för alkohol och kommer dessutom att förändra ditt liv och syn på saker och ting permanent. Se till att du inte överkonsumerar dock annars finns det risken att du int kommer att fungera utan den. Ett annat alternativ är att snorta kokain till din näsa går av.
Citera
2021-11-28, 10:14
Bannlyst
Kratom!
Citera
2021-11-29, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Kratom!

Har du försökt sluta med det
Senast redigerad av mangalam 2021-11-29 kl. 21:43.
Citera
2021-11-29, 21:44
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Kratom har förstört mitt liv men omöjligt att sluta med. Är utan 2-3 mån ibland men ligger i sängen och bara glor som om jag vore häktad.

Kratom är värsta, skiten någonsin.

Är det verkligen så hemskt med kratom? Så klart vi alla är ju olika o.s.v, jag ju kan säga att jag har börjat att beställa hem kratom oftare och oftare och jag tar det alltid när jag har det hemma. Men när det tar slut så är det inget mer med det och i somras tog jag tog jag en cold turkey och höll upp kratomet i över en månad utan att jag mådde dåligt av det. Ska väl säga också att jag hållit mig fri från beroende trots att jag har tagit mesta inom droger mest opiater/opioider men jag har haft tur.

Men i alla fall så tycker jag att kratom är ett bra substitut för alkohol, sedan är alla droger som tar istället för en annan drog rätt dumt egentligen. Bäst vore att sluta helt, men det är en annan sak.
Citera
2021-11-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Är det verkligen så hemskt med kratom? Så klart vi alla är ju olika o.s.v, jag ju kan säga att jag har börjat att beställa hem kratom oftare och oftare och jag tar det alltid när jag har det hemma. Men när det tar slut så är det inget mer med det och i somras tog jag tog jag en cold turkey och höll upp kratomet i över en månad utan att jag mådde dåligt av det. Ska väl säga också att jag hållit mig fri från beroende trots att jag har tagit mesta inom droger mest opiater/opioider men jag har haft tur.

Men i alla fall så tycker jag att kratom är ett bra substitut för alkohol, sedan är alla droger som tar istället för en annan drog rätt dumt egentligen. Bäst vore att sluta helt, men det är en annan sak.

Nu kanske de lät otroligt illa är jag skriver Förstört mitt liv, men alltså det har varit otroligt tufft dom gånger jag klivit av. Och sen har jag ett blandmissbruk som heter duga utöver bara kratomet. Det är kratom, odes-tram, det är folköl, det är spice.. Säkert en salig blandning av alltihopa som gör mig till ett sängliggande kolli.
Citera
2021-11-29, 22:00
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Nu kanske de lät otroligt illa är jag skriver Förstört mitt liv, men alltså det har varit otroligt tufft dom gånger jag klivit av. Och sen har jag ett blandmissbruk som heter duga utöver bara kratomet. Det är kratom, odes-tram, det är folköl, det är spice.. Säkert en salig blandning av alltihopa som gör mig till ett sängliggande kolli.

Jag kan förstå det. Men jag tänker ändå att kratom känns mer safe än vad många andra droger gör. Men som sagt vi är alla olika och reagerar olika på olika substanser, har läst att flera har haft problem med att sluta med kratom och en del upplever värre AT än på heroin har jag läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in