• 1
  • 2
2021-11-25, 19:33
Medlem
Hej!

Vad är bästa substitut för alkohol?

När man haft en tuff jobbvecka är det inte orimligt att det åker ner ett par öl eller något starkt på eftermiddagen. Dessvärre är det inte speciellt hälsosamt.

Vad skulle ni rekommendera för substitut mot den typen av alkoholintag?

Har ett ansvarsfullt arbete och det snurrar mycket i huvudet på fredagar. Spänd i kroppen och längtar varje fredag efter första drinken som jag vet får mig att slappna av.

Dricker inte i övrigt och tränar regelbundet. Vill bli av med alkoholen, men skulle behöva något substitut.
Citera
2021-11-25, 19:35
Medlem
Hirugataris avatar
Alprazolam. 1-2mg bör räcka för en ickevan.

Ganska svårt att rekommendera dock, då folk har noll impulskontroll och tenderar till att äta benzo som pimpim.
Citera
2021-11-25, 19:39
Medlem
Stesolid tycker jag lugnar bra, 10mg. Räckte för mig. Dock funkar reagerar man ju olika på läkemedel.

Om du vill ha något som inte är narkotikaklassat skulle jag rekommendera atarax eller theralen. Men många tycker de är värdelösa. För mig funkar de jätte bra. Äter det dagligen för att minska stress och sova bättre.
Citera
2021-11-25, 19:40
Medlem
Niggwards avatar
Cannabis.

Alkohol är djävulen personligen, så att alltid röka en istället för att ta till glaset brukar alltid fungera för mig. Du slipper även att bli bakfull, utorkad och må piss dagen efter. Ifall Cannabis inte fungerar bra för dig, då det kan slå olika så är väl låg dos benso att föredra kanske
Citera
2021-11-25, 19:41
Medlem
Hirugataris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Cannabis.

Alkohol är djävulen personligen, så att alltid röka en istället för att ta till glaset brukar alltid fungera för mig. Du slipper även att bli bakfull, utorkad och må piss dagen efter. Ifall Cannabis inte fungerar bra för dig, då det kan slå olika så är väl låg dos benso att föredra kanske

Cannabis är faktiskt en mycket bättre lösning än benso.
Citera
2021-11-25, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nallekanin
Dricker inte i övrigt och tränar regelbundet. Vill bli av med alkoholen, men skulle behöva något substitut.

Lustgas är lagligt .
inga drogtester blir bekymmer.
ingen abstinens bara en flykt.
Citera
2021-11-25, 19:47
Medlem
Säger också solklart cannabis!
Citera
2021-11-25, 19:49
Medlem
Fettsugnings avatar
Byt jobb.
Citera
2021-11-25, 19:56
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Byt jobb.

Kan bara hålla med.

Annars som tidigare nämnt 1-2mg alprazolam. Man behöver dock en hiskelig disciplin ifall man har det lättåtkomligt hemma. Väldigt lätt att någon mg slinker ner vid andra tillfällen som är något jobbigare och vips så snittar man ett intag på tre dagar i veckan.
Citera
2021-11-25, 20:01
Medlem
Hirugataris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Kan bara hålla med.

Annars som tidigare nämnt 1-2mg alprazolam. Man behöver dock en hiskelig disciplin ifall man har det lättåtkomligt hemma. Väldigt lätt att någon mg slinker ner vid andra tillfällen som är något jobbigare och vips så snittar man ett intag på tre dagar i veckan.

För att inte nämna att en del tar en, inte känner något, tar en till, känner av lite men inte är där än, trots att man är börjar bli riktigt flöddrad, man tar en till, glömmer bort att man tagit tre, tar en till, går några timmar, sedan glömt bort helt hur många man tagit, repeat. Dagen efter vaknar man upp, har antingen gömt dem på ett ställe man inte kan hitta eller så har man ätit upp alla och börjat messa sinnesrubbade saker till folk i sin kontaktlista och får skämmas.
Citera
2021-11-25, 20:04
Medlem
bralesss avatar
Lyrica, påverkar samma receptorer i hjärnan (GABA).
Citera
2021-11-25, 20:09
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar, då svaren inte bara kan handla om benso.

Bensodiazepiner --> Övriga droger
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här