2021-11-24, 21:27
Medlem
Tryckkokarens avatar
Enligt Uppsalas tidning så har två syskon haft sex med varandra. Pappan reste bort en månad på grund av detta, medans modern fortsatte att lämna dem ensamma. Pappan ifråga förbjöd barnen att kontakta denne medans han var bortrest.

Citat:
”De båda tonåringarna har uttryckt blandade känslor kring vad som hänt och beskrivit att de ville utföra handlingarna, men att de även ångrat vad de gjort”

Detta har pågått sedan småbarnsåren enligt Unt.se

Vad föranleder att två syskon börjar ha sex med varandra?
Nationalitet på familjen?
Vilka är familjen?

https://unt.se/bli-prenumerant/artikel/jnx9nv4r
Betalvägg
Citera
2021-11-24, 21:40
Medlem
Detta är inte så ovanligt som man kan tro, förekommer speciellt bland kurder, somalier och kosovoalbaner enl en källa med insyn.
Citera
2021-11-24, 21:57
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Vad som har diskuterats tidigare är att soc ignorerar invandrare. När det kommer till svenska familjer så är de på plats innan man hinner säga inavel.
Hur vet du det?
Citera
2021-11-24, 22:02
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Detta är inte så ovanligt som man kan tro, förekommer speciellt bland kurder, somalier och kosovoalbaner enl en källa med insyn.

Du får gärna kläcka den ”källan”…
Är det en forskare som studerat incestuösa relationer i olika kulturer eller är det benke nere på grillen som en gång såg en svarting på en semester ?

Spännande iaf , får mig att tänka på de syskonen i Kalmar som låg på en fest . De verkar ju gått vidare . Tjejen har barn med en annan man idag tack och lov
Citera
2021-11-24, 22:12
Bannlyst
Citat:

Hur vet du det?
Citera
2021-11-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Du får gärna kläcka den ”källan”…
Är det en forskare som studerat incestuösa relationer i olika kulturer eller är det benke nere på grillen som en gång såg en svarting på en semester ?

Spännande iaf , får mig att tänka på de syskonen i Kalmar som låg på en fest . De verkar ju gått vidare . Tjejen har barn med en annan man idag tack och lov
En jag känner som jobbar inom socialtjänsten. Kan inte vara mer specifik än så. Det fattar du säkert.
Citera
2021-11-24, 22:24
Medlem
rrpipers avatar
Vad säger "vetenskapen"? Har för mig att barn som växer upp i samma hushåll bildar en naturlig fysisk reppelation till varandra. Dvs attraktion till syskon uteblir naturligt. Varför fungerar det inte i vissa fall? Kan de ha levt separerade från varandra under längre perioder?
Citera
2021-11-24, 22:27
Bannlyst
Citat:
En jag känner som jobbar inom socialtjänsten. Kan inte vara mer specifik än så. Det fattar du säkert.

Och hur skulle socialtjänsten vetat det? De som har sex med varandra som syskon går knappast runt och öppnar munnen om det.
Citera
2021-11-24, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Och hur skulle socialtjänsten vetat det? De som har sex med varandra som syskon går knappast runt och öppnar munnen om det.
De blir informerade om det upptäcks. Oroliga föräldrar hör av sig t ex men nä socialtjänsten har inte kameror i folks sovrum. Det har du rätt i. 🤦
Citera
2021-11-24, 22:41
Bannlyst
Citat:
De blir informerade om det upptäcks. Oroliga föräldrar hör av sig t ex men nä socialtjänsten har inte kameror i folks sovrum. Det har du rätt i. 🤦

Och om föräldrarna fick reda på det tror jag knappast att de hade vänt sig till socialtjänsten som hade riskerat att splittra familjen, så föräldrarna hade snarare motverkat att sånt hade kommit fram om det hade upptäckts inom familjen.

Så jag tror detta sjuka beteende är mycket vanligare än vad folk tror.

Att det förekommer hos 10% av befolkningen
Senast redigerad av gemenerVERSALER 2021-11-24 kl. 22:44.
Citera
2021-11-24, 22:47
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
De kanske är inavel flera generationer tillbaka i tiden. Kanske är lite autism i bilden?

Det är det garanterat!
Citera
2021-11-24, 23:00
Medlem
Vintergrisens avatar
Med tanke på att syskonen är omyndiga lär det här vara det första och sista vi får höra om detta, vilket är lite synd för man är onekligen nyfiken på vad det egentligen rör sig om för familj.

Jag tänker att "relationer" av det här slaget förmodligen är vanligare i familjer som lever relativt isolerade från resten av samhället. Ungdomar kommer väl alltid att vara nyfikna på sex och är det enbart släktingar man träffar kanske man "experimenterar" med dem istället för skolkamrater eller kompisar. Samtidigt är väl frågan hur många familjer i Uppsalatrakten som lever speciellt isolerat, så min tes kanske inte alls stämmer i det här fallet.

En annan sak som känns lite udda är att fadern fick kännedom om detta men istället för att tala förstånd med ungarna, ta dem i örat, kontakta BUP, eller liknande väljer han att resa bort en månad och förbjuda dem från att kontakta honom, eller förbjöd han ungarna från att kontakta varandra men struntade i att hålla koll på att de lydde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in