Citat:
Ursprungligen postat av
MomsPlusSkatt
Haha nä. De var duktiga på det redan för länge sedan, du behöver bara undersöka saken genom en enkel googling. De har hållt det svenska rekordet sedan urminnes tider. Varför det alltid är nordmaling som toppat listan vet jag inte. Kanske tokiga kristna eller något.
Jag skulle vilja se den listan, inte för att jag misstror dig, Nordmaling är misär, och har på senare tid blivit en dumpningsplats för ännu mera misär.
Dom hade väl en hel gata som kallades "Fyllestigen" i folkmun?
Numera har jag hört den kallas "Missbrukargränd"
Anledningen till att Nordmaling möjligen har Svenskt rekord i inavel kan bero på att det är en gammal bruksort, relativt isolerad (det var för lång att cykla in till Umeå allt för ofta) så man knullade på ort och ställe.
Dessutom brukar det finnas en del barn som avlats genom vänsterprassel/utanför förhållanden som inte vet vem deras riktiga pappa är, och således är ovetande om att dom avlar vidare med sin riktiga pappas andra barn.
En bekant till mig fick några nya syskon när hans pappa dog, och det dök upp för honom okända människor på begravningen, en av dom kände han dock igen, dom hade haft ett förhållande i tonåren (Ewww).
Mamman till dom barnen hade talat om det i vuxen ålder för dom eftersom deras styvpappa (som dom trodde var deras riktiga pappa hela uppväxten) dog tidigt av en ärftlig sjukdom.
Lite "Tomten är far till alla barnen" på den...