Citat:

Ursprungligen postat av 
emelie-r

Jag lider av panikångest och ångest i vardagen dvs saker jag har gjort eller sagt som får mig få panikångest. 
Jag har läst att xanor är bäst lämpad för ångest men hur får jag det utskrivet lätt? Kan man få det genom kry?

Nej du kommer inte att få Xanor på recept bara sådär och definitivt inte via KRY, eller någon benzo för den delen heller
Jag fick mitt Xanor recept på nåder pga grav insomnia då INGET annat funkade och då det inte finns några andra tyngre Bensodiazepiner mot sömnstörningar i Sverige  längre och jag tål inte Z analoger, så det blev Xanor som sista utväg.
Tilläggas kan att jag bara tar dem vid behov och inte varje natt.
Brorsan fick nyligen recept på Xanor men då har han lidit av dokumenterat svår psykisk ohälsa i nästan 20 år och jag blev förbluffad själv faktiskt att de skrev ut den tyngsta benzon av dem alla som förstagångsbenzo och inte typ Sobril. Han hade rejäl flax med en väldigt givmild doktor.
Förvänta dig att läkaren försöker pracka på dig SSRI/SNRI, Atarax, Lergigan, Theralen och annat skräp. 
När du har testar det och det inte fungerar så kanske du om du har tur får typ Sobril eller Stesolid utskrivet om ett par år.