2021-11-22, 12:40
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarkastiskSympati
Jag vill egentligen inte leva längre pga långdragen sjukdom och har dödsångest dagligen. Detta har jag kommunicerat med min läkare och nu är vi inne på antidepp nummer två och jag har efter att få testat Lergigan fått tantbenson Sobril utskriven. Jag har berättat att jag tar OxyContin ibland mot ångesten och smärtan, detta tyckte hon var "rimligare" än att få Xanor då den är för stark enl henne, glöm då inte att LARO finns i samma hus och hon har erfarenhet av Xanor från de som går där.

TLDR: Det är lättare att råna en butik än att få Xanor på recept.

Att du slänger dig med ord som tantbenso vittnar om att du förmodligen har missbruk i bagaget. Det hjälper ju verkligen inte någon tyvärr. 🥺
Citera
2021-11-22, 12:45
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Att du slänger dig med ord som tantbenso vittnar om att du förmodligen har missbruk i bagaget. Det hjälper ju verkligen inte någon tyvärr. 🥺

Nej det har jag inte. Tantbenso har jag sett användas tidigare och eftersom att allt är relativt och jag testat det mesta så passar det utmärkt. Det är nästan helgerån att kalla Oxazepam för en bensodiazepin.
Citera
2021-11-22, 15:14
Medlem
Tanken från landstingen och läkarna är att göra patienter till friska och välfungerande arbetare och medborgare.

För att få tunga benso måste ha en sjukdom som förstört ens liv fullständigt så att man förmodligen aldrig mer kan arbeta eller att man är ålderspensionär. Xanor kan nämligen på egen hand göra folk beroende och förstöra deras liv. Det är lite som att en läkare skulle förskriva alkohol till sina patienter. Båda droger går på gabareceptorer och är snarlika. De fungerar för stunden men sen byggs toleransen upp och drogen i sig blir problemet snarare än bara ångesten som fanns tidigare.

Jag får xanor eftersom jag är schizofren. Läkaren tänker förmodligen inte att jag får mitt liv förstört av xanor eftersom det redan är så illa som det är.

Men jag tycker inte ens om känslan man får av xanor. Gillar det inte alls. Jag förstår inte de som vill ha det till att flumma på. Är det möjligt att vara nykter och samtidigt ångestfri så är det mycket skönare än att vara påverkad av någon drog.

Hoppas du får bukt med din ångest. Försök få tag i en psykolog som hjälper dig långsiktigt med kbt. Jag förstår att det är jobbigt som du har det men det går att förändra.
Citera
2021-11-23, 09:33
Medlem
Muppetys avatar
Jag missbrukade en massa benzo o blev inlagd för avgiftning, men efter 4 dygn gick det inte, jag blev helt galen... Så jag fick ett långt nedtrappningsschema på 100 mg (25 mg x 4 ggr) Sobril om dagen till att börja med. Men då hade jag missbrukat OxyContin, Morfin, Fentanyl o sånt också som jag fick lägga av med (behövde dock aldrig lämna nått urinprov, men slutade ändå).

Sen sa nästa läkare att jag kunde få 6 mg (2 mg x 3 ggr) Xanor Depot om dagen konstant istället för att trappa ner.

Sen bytte nästa läkare ut det mot 4 mg (4 mg x 1 ggr) Iktorivil o sen gick det ca 18 år innan jag frivilligt började sätta ut den. Igår gick jag ned från 0,5 mg till 0,25 mg. Det sista är svårt, det tar flera år att sluta med det.

EDIT: Jag håller med om ovanstående inlägg också. Har inte diagnosen schizofreni, men bl.a schizoaffektivt syndrom o har haft ett helvete (har bl.a behandlats med ECT). Sjukskriven livet ut o liknande.
Senast redigerad av Muppety 2021-11-23 kl. 09:36.
Citera
2022-01-05, 07:33
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Du måste prova äta hela medicinlistan på Fass först. Om 16 år när du har prövat alla antidepressiva med 6 stycken självmordsförsök i bagaget kan du eventuellt få utskrivet 0,25mg xanor per dag om du mutar läkaren med 200 000 under bordet.

Nä, men jag önskar dig lycka till, återkom gärna hit om du lyckas på nått vis, du är inte den enda som behöver ha utskrivet xanor vid behov. Må väl.

Det där stämmer ju jävligt bra
Citera
2022-01-18, 00:53
Medlem
Gingers avatar
(FB) Hur får man lättast benso utskrivet? Tips & råd. (Samlingstråd läkarbesök)
Citera
2022-01-18, 01:00
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloppyAsHell
Du har god chans att få prova mirakelmedicinen Atarax.
Mycket nöje.

Tyvärr så måste man gå igenom massa skitmediciner först. Sedan kanske man får benso. När man tagit benso i fem år så klipper de dig och du måste testa Atarax igen och hela listan.

Tror jag blivit förskriven Nozinan och annat skräp två gånger efter Xanor. Läkare får klippa benso bara de ersätter med en skitmedicin. Skrivit ut samma som jag är allergisk mot om och om igen utan att bry sig. Tur att man själv minns vad man inte tål. Annars hade man ju dött.
Citera
2022-01-18, 01:37
Medlem
f30malmos avatar
Ja, det är svårt att få. Jag hade det på recept i ett antal år, de tog bort den och bytte till stesolid eftersom läkaren ansåg att xanor var mer narkotika än stesolid ( konstigt resonemang) efter ett stort antal byten hit och dit och att de hela tiden glömde mina recept så slutade jag frivilligt. När jag försökte få tillbaka den efter något år så var det helt omöjligt eftersom de nu var säkra på att jag skulle behöva ständigt öka dosen, fast det aldrig hänt förut.
Citera
2022-01-18, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Jag lider av panikångest och ångest i vardagen dvs saker jag har gjort eller sagt som får mig få panikångest.

Jag har läst att xanor är bäst lämpad för ångest men hur får jag det utskrivet lätt? Kan man få det genom kry?

Omöjligt, det krävs en del utredningar först. Jag förstår att det är jobbigt med besväret du beskriver men det finns andra metoder för att komma i kontroll med det du upplever. Kontakta din vc och du kanske får kbt terapi eller andra läkemedel. Avstå att ordna xanor utan en bedömning av en läkare, det kan bli sämre...
Citera
2024-11-07, 16:41
Kan man få xanor utskrivet numera mot ångest/sömn utan någon oro från doktor?
Citera
2024-11-07, 18:07
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Kan man få xanor utskrivet numera mot ångest/sömn utan någon oro från doktor?
Ångest utan oro? Vafan kan man ha det?
Citera
2024-11-07, 18:46
Medlem
DragforADHDs avatar
tror man inte får det utskrivet så lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in