2021-11-28, 22:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Men fattar du inte .. något i relationen har gått snett och det beror inte på att hon hetsäter, det är ett symtom på att relationen ej fungerar (eller något annat i personens omgivning). Frågan är vad. TS ser sig blind på symtomet och har en kärlekslös attityd.

Nej det behöver inte alls bero på att relationen inte fungerar eller tror du inte det finns feta singelkvinnor?

Oavsett vad hennes fetma beror på är det TS ansvar att säga att han inte tänder på en flodhäst och att relationen tar slut om hon inte gör något åt detta. Som min video visade kommer dock hon lämna honom om hon går ned i vikt.
Citera
2021-11-28, 23:05
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det är inte fördomar att de flesta män inte tänder på feta kvinnor. Att vara en mes och inte säga ifrån led inte till något bra här, endast att relationen dör.

Att "säga ifrån" är kontraproduktivt, skambelägger. Elementär psykologi.
Citera
2021-11-28, 23:10
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Att "säga ifrån" är kontraproduktivt, skambelägger. Elementär psykologi.

Så din lösning är att hålla tyst och gilla läget?
Det leder garanterat att relationen dör.

Som videon jag länkade till beskriver är det dock kört för TS vad han än gör. I hennes ögon är han en low value man eftersom han accepterar en fet kvinna så om hon går ned i vikt och ökar sitt marknadsvärde kommer hon lämna denna low value man. TS har bekräftat just detta också att han inte har något val annat än att acceptera henne eftersom han inte är attraktiv för andra kvinnor och heller inte har vänner.
Citera
2021-11-28, 23:30
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Så din lösning är att hålla tyst och gilla läget?
Det leder garanterat att relationen dör.

Som videon jag länkade till beskriver är det dock kört för TS vad han än gör. I hennes ögon är han en low value man eftersom han accepterar en fet kvinna så om hon går ned i vikt och ökar sitt marknadsvärde kommer hon lämna denna low value man. TS har bekräftat just detta också att han inte har något val annat än att acceptera henne eftersom han inte är attraktiv för andra kvinnor och heller inte har vänner.

Förstår inte var du har fått din underliga manual ifrån. Ditt resonemang är erbarmligt enkelspårigt. Det gäller att finna ut orsaken, inte se till symtomen. På TS beskrivning verkar hetsätandet vara känslomässigt grundat. Om det förhåller sig så är inte lösningen att pressa frun, utan att finna ut orsaken. Att han ser ner på henne som en sorts "förbrukningsvara" gör bara saken värre.

https://fitnessfia.com/matberoende-matmissbruk/
Citera
2021-11-28, 23:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Förstår inte var du har fått din underliga manual ifrån. Ditt resonemang är erbarmligt enkelspårigt. Det gäller att finna ut orsaken, inte se till symtomen. På TS beskrivning verkar hetsätandet vara känslomässigt grundat. Om det förhåller sig så är inte lösningen att pressa frun, utan att finna ut orsaken. Att han ser ner på henne som en sorts "förbrukningsvara" gör bara saken värre.

https://fitnessfia.com/matberoende-matmissbruk/

Kollade du på videon jag länkade till i mina första inlägg i tråden, lärde du dig inget från den?

Han har väl också försökt med henne men hon verkar inte speciellt mottaglig och därför bör han lämna henne. Hans marknadsvärde i både hennes, andra kvinnors och i sina egna ögon sjunker till botten när han accepterar en fet kvinna. Han måste tänka på sin egen framtid och höja sitt marknadsvärde så han kan hitta en bra kvinna.
Citera
2021-11-29, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Hon är ganska dominant och har kort stubin. Ja. Det är ett drag som kommer från hennes pappa och farfar. Höga chefer med pondus. Det har min fru och hennes syskon drag av också. Även om de inte lyckats lika bra i arbetslivet.

Heh, är det drag av psykopat?
Citera
2021-11-29, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Heh, är det drag av psykopat?

Enligt min fru var hennes farfar psykopat. Han dog innan jag träffade henne. Jag tror att de har mer av farfadern än de vill erkänna men så långt som till psykopat skulle jag inte gå. Det finns en bestämdhet hos alla syskon, och pappan, som är högst påtaglig.
Citera
2021-11-29, 14:42
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Min fru. Pigg och glad, har blivit trött och grinig. Gått upp ca 40 kg på 4-5 år. Somnar alltid i soffan, snarkar högt. Luktar svett, BMI på 40. Typ 100 kg på 160 cm. Hon har liksom hängmage nu. Är så tragiskt och hemskt. Törs inte tänka på hur mycket hon kommer våga om ytterligare 5 år. Men det värsta är att hon redan nu har diabetes typ 2, fettlever, högt blodtryck, sömnapné...

Hur fan ska man göra? Har försökt prata med henne under årens lopp men det är så känsligt och hon blir extremt arg. Jag tror jag har gett upp. Står ut några år till för barnens skull eftersom vår lilla bara är 6 år. Om ca 5 år tänker jag att det kanske är dags att bryta upp. Då är barnen så stora att de fixar det bättre än de skulle göra nu.

Samtidigt, jag älskar henne och vill rädda henne från det här hemska som tagit över hennes kropp. Det här beroendet. Den här "cancern". Men hur? Hon skulle behöva en gastric bypass eller dyl. Men det är ett stort ingrepp som gör att man inte längre kan äta normala portioner. Dvs gå på restaurang osv är inte att tänka på...

Har ångest. Vill bara att hon ska bli sitt gamla jag. Förstår verkligen hur det är att se sina nära och kära gå under i missbruk.
Jag har sett såna fall. Min uppfattning är att hennes viktökning är medveten och tjänar flera syften. Dels bestraffar hon dig genom att ge dig en oattraktiv och motbjudande fru, hon slipper sannolikt ha sex med dig, och hon kan äta så mycket hon vill, vilket hon säkert gillar. Som fet och oattraktiv kan hon också sluta bry sig om sitt utseende, klädsel och hygien, för ingen annan bryr sig ändå om hur en fet kvinna ser ut. Svårlöst år det i alla fall. Endaste en skicklig psykolog kan lösa upp knuten och få henne att ta tag i sitt liv igen.
Citera
2021-11-29, 14:46
Medlem
Tänk inte på henne, tänk på dig själv.
Är du inte värd mer än en tjocksmock som ligger och jäser i soffan? Har du så låga krav?
Säg åt fettot att du är värd mycket mer än så och hade kunnat byta ut henne till en slank, sexig bimbo om du hade velat. Och att det nu är upp till fettot att välja om ni skall ha en framtid tillsammans eller ej för din jävla kuk är less på fett runt vecket. Och därmed basta!
Citera
2021-11-29, 14:51
Medlem
neuron-drones avatar
Alltså, hon har tröttnat på livet och tröstäter. Vissa får endorfiner av det. Det finns medicin för det. Man tar sprutor. Då får man inget sockerpåslag och ingen god känsla. Men då måste man backa upp det med andra bra saker, annars sitter man där med maten som inte längre funkar som tröst.

Tycker TS verkar skum som är rädd för att de inte ska få gå ut och äta om hon får op. Så själviskt. Det är en småsak om hon blir frisk.

Men jag tycker hon ska ta sprutor istället. Och gå till en psykolog för att bli gladare. Hon vill säkert det med, men det är svårt att få ändan ur när man mår dåligt, en effekt av depression är ju att man inte vill göra något.

TS gillar ju hennes personlighet när hon mår bra. Så varför inte stötta henne i kampen att bli frisk? Det heter i lust och nöd. Det är ju bara om hon är helt obotlig man måste ge upp på henne.

Är bara att ta upp det att vi är inte glada längre. Vad ska vi göra? Ska vi gå i terapi ett tag och se om vi kan få förslag?
Citera
2021-11-30, 18:59
Medlem
Fy fan för vissa låg intelligenta svar här i denna tråd. Min man älskar mig trots min mulliga kropp, jag älskar mat och är stolt över mina kurvor. Här söker en man svar för vad han kan göra nu när hans fru äter för mycket så att det påverkar deras förhållande. Folk ger så destruktiva svar. Tänk om kvinnan är deprimerad. Sök professionell hjälp är mitt råd, inte här på FB.
Citera
2021-11-30, 19:31
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fia.knuff
Fy fan för vissa låg intelligenta svar här i denna tråd. Min man älskar mig trots min mulliga kropp, jag älskar mat och är stolt över mina kurvor. Här söker en man svar för vad han kan göra nu när hans fru äter för mycket så att det påverkar deras förhållande. Folk ger så destruktiva svar. Tänk om kvinnan är deprimerad. Sök professionell hjälp är mitt råd, inte här på FB.

En fet och lat kärring som gränsar till att vara psykopat dessutom, vad finns det att älska tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in