2021-11-20, 19:16
Medlem
Kosmos.s avatar
ja... 100 kilo på 160cm är sjukt fet. Gör en enkel bildsökning på den ration hos kvinnor

vid 65 kilo på den längden hade jag börjat ge ultimatum
Citera
2021-11-20, 19:21
Medlem
Vill hon inte själv är det nästintill omöjligt..inte ens en magoperation hjälper då..en jobbarkompis blev opererad, (tror det kostade 150000) 3 mån efter satt han på jobbet å åt hamburgare å cocacola.. allt sitter i huvudet...
Citera
2021-11-20, 19:41
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Min fru. Pigg och glad, har blivit trött och grinig. Gått upp ca 40 kg på 4-5 år. Somnar alltid i soffan, snarkar högt. Luktar svett, BMI på 40. Typ 100 kg på 160 cm. Hon har liksom hängmage nu. Är så tragiskt och hemskt. Törs inte tänka på hur mycket hon kommer våga om ytterligare 5 år. Men det värsta är att hon redan nu har diabetes typ 2, fettlever, högt blodtryck, sömnapné...

Hur fan ska man göra? Har försökt prata med henne under årens lopp men det är så känsligt och hon blir extremt arg. Jag tror jag har gett upp. Står ut några år till för barnens skull eftersom vår lilla bara är 6 år. Om ca 5 år tänker jag att det kanske är dags att bryta upp. Då är barnen så stora att de fixar det bättre än de skulle göra nu.

Samtidigt, jag älskar henne och vill rädda henne från det här hemska som tagit över hennes kropp. Det här beroendet. Den här "cancern". Men hur? Hon skulle behöva en gastric bypass eller dyl. Men det är ett stort ingrepp som gör att man inte längre kan äta normala portioner. Dvs gå på restaurang osv är inte att tänka på...

Har ångest. Vill bara att hon ska bli sitt gamla jag. Förstår verkligen hur det är att se sina nära och kära gå under i missbruk.

Gör slut. Livet är för kort för att vara olycklig.
Citera
2021-11-20, 20:56
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Det låter som att detta är något som kan fungera när den andra inte vill ta tag i sig själv eller vill söka professionell hjälp. En fruktansvärd situation men jag kan tänka mig det är skönt, på något vis, att någon bryr sig så mycket att dom står och vrålar när man själv bara försöker undvika ämnet genom att bli arg. Ska försöka applicera detta om det någonsin blir aktuellt. Tack.

Det är inte lätt att göra, det krävs mod även från dig att ryta ifrån. Men i mitt fall så hade morsans supande hållit på så länge och jag hade hela tiden försökt att prata med henne men då blev hon arg och då släppte jag det bara.

Men sen en vacker dag så insåg jag att jag måste ryta i av bara fan. Jag tänkte att en människa måste hållas ansvarig för sina handlingar och jag hade låtit morsan kommit undan med sitt supande alldeles för lätt tidigare.

Sagt och gjort, när jag röt i så var jag riktigt elak och påtalade att hon kommer supa ihjäl sig. Jag sa att jag inte ville ha en morsa som var alkoholist. Jag skrek till henne att då kan du sitta där själv i din lägenhet och supa ihjäl dig för jag kommer inte att hälsa på nå mer.

Det där var nått som hon behövde höra för att kunna fatta att hon hade allvarliga problem. För i hennes värld så hade hon ju inga problem, hon bara förnekade det hela tiden.

Mitt utbrott fick henne att förstå att hon hade stora problem när det väl fick sjunka in.

Sen är jag ju som sagt på henne lite då och då för att påminna henne om detta. För hon behöver bli påmind så att hon inte åket dit igen.

Vissa säger ju att man inte kan göra nått åt en alkis, utan det är de själva som måste bestämma att de vill sluta. Jag köper inte detta resonemang, man kan som sagt göra som jag gjorde.
Senast redigerad av ReasoningIsTheKey 2021-11-20 kl. 20:59.
Citera
2021-11-20, 22:35
Avslutad
Sätt hänglås på kylskåp och skafferi.
Citera
2021-11-20, 23:13
Medlem
hannybannys avatar
Hon har tillåtit sig gå upp i vikt för hon är bekväm med er relation. Gör henne och barnen en tjänst och separera. Ta barnen varannan vecka, bo nära. Hon kommer då kunna ta tag i sitt liv när hon är egen och fri, bli sugen på att dejta och gå ner i vikt för det. Barn mår ändå inte bra av att växa upp med föräldrar som inte mår bra tillsammans. Är ingen fara att de bor varannan vecka.
Citera
2021-11-20, 23:20
Medlem
Gör slut nu för barnets skull, barnet kommer ändå inte minnas alltihop om 5 år, mina föräldrar gjorde slut när jag var 7 och jag minns inget skilsmässan. Om du väntar några år tills barnet är 10-11 så kommer hen få psykiska men för livet

Tänk om en nyfödds föräldrar gjort slut bara veckor efter födseln, då kommer barnet växa upp med att föräldrarna bara är kompisar och bor på 2 olika ställen, det e ju rena drömmen.
Citera
2021-11-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Hon har tillåtit sig gå upp i vikt för hon är bekväm med er relation. Gör henne och barnen en tjänst och separera. Ta barnen varannan vecka, bo nära. Hon kommer då kunna ta tag i sitt liv när hon är egen och fri, bli sugen på att dejta och gå ner i vikt för det. Barn mår ändå inte bra av att växa upp med föräldrar som inte mår bra tillsammans. Är ingen fara att de bor varannan vecka.

Är inte helt enkelt. Där vi bor finns nästan inga lägenheter. Min fru fixar inte att bo i hus själv med allt det praktiska.

Vad gäller skilsmässa så har jag antytt till mina föräldrar att vi inte har det så bra. De säger bara att jag ska bita ihop och tänka på barnen. Så jag har liksom ingen support nånstans.

Ponera att jag säger att jag vill skiljas. Hur f-n står man ut de månader det tar att hitta nya boenden? Skulle helst vilja ha nåt som står redo från dag 1. Men det funkar inte heller då jag helst vill bo kvar i villan. Har funderat på om vi skulle köpa en lägenhet inne i stan som vi kunde bo i när vi inte har barnen. Dvs barnen bor kvar i villan på heltid men vi bor i lght de andra veckorna. Men det känns också så jävla tragiskt...
Citera
2021-11-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Gör slut nu för barnets skull, barnet kommer ändå inte minnas alltihop om 5 år, mina föräldrar gjorde slut när jag var 7 och jag minns inget skilsmässan. Om du väntar några år tills barnet är 10-11 så kommer hen få psykiska men för livet

Tänk om en nyfödds föräldrar gjort slut bara veckor efter födseln, då kommer barnet växa upp med att föräldrarna bara är kompisar och bor på 2 olika ställen, det e ju rena drömmen.

Vi har ett äldre barn också.

Men du har kanske rätt ändå. Men jag fattar inte hur jag ska klara av att vara från barnen. Vår äldsta sa idag att han inte ville att jag skulle åka till alperna i vinter. Det är ju en vecka av 52. Hur ska det då bli med 26 av 52? Vill egentligen ha hela vårdnaden men det är ju omöjligt. Och jag vill inte göra det mot min fru heller.
Citera
2021-11-20, 23:41
Medlem
hannybannys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Är inte helt enkelt. Där vi bor finns nästan inga lägenheter. Min fru fixar inte att bo i hus själv med allt det praktiska.

Vad gäller skilsmässa så har jag antytt till mina föräldrar att vi inte har det så bra. De säger bara att jag ska bita ihop och tänka på barnen. Så jag har liksom ingen support nånstans.

Ponera att jag säger att jag vill skiljas. Hur f-n står man ut de månader det tar att hitta nya boenden? Skulle helst vilja ha nåt som står redo från dag 1. Men det funkar inte heller då jag helst vill bo kvar i villan. Har funderat på om vi skulle köpa en lägenhet inne i stan som vi kunde bo i när vi inte har barnen. Dvs barnen bor kvar i villan på heltid men vi bor i lght de andra veckorna. Men det känns också så jävla tragiskt...
Förr var det vanligt att hålla ihop för barnens skull, de trodde så då. Att det var det bästa. Men all forskning som idag finns är tydlig med att det kan skada barnen enormt att låta barnen växa upp med föräldrar som har en dålig eller kärlekslös relation. Depression, ångest, dålig självkänsla, missbruk mm.
Sen skadar det ju barnen också att mamman är sjuk av dålig hälsa och inte tar hand om sig. Risken att barnen själva hamnar i samma situation ökar.
Du får väl hjälpa henne med det praktiska kring hus? Bor barnen där varannan vecka var du ju ansvar över att de har ett fungerande hem.
Tror det blir krångligt att ni vuxna ska flytta på er varannan vecka däremot kan ju isåfall hon flytta till lägenhet om hon vill så bor barnen där varannan vecka.

Sen får du ju fundera på hur du lägger upp det att göra slut på relationen. Försök vara ödmjuk.
Citera
2021-11-20, 23:43
Medlem
Släng ut kärringen och låt henne drunkna i sitt eget flöt.

Fyfan fetton som inte tänker på sin hälsa är det värsta, till och med värre än rökare 2021.

Se till att barnen inte tar efter henne, det är väldigt vanligt annars.
Citera
2021-11-21, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReasoningIsTheKey
Håller med om denna metod. Det du måste göra är att införa disciplin i henne. Släng hennes snask och förbjud henne att käka sånt. Köp en jäkla massa grönsaker och laga vegetarisk mat. Lär henne att äta sånt istället.

Sen ska du sätta henne på en vattendiet också. Hon får inte dricka annat än vatten. En stor anledning till varför man går upp i vikt är för att man dricker mycket läsk/saft/juice.

Räknade själv ut att 15% av mitt dagliga kalori intag kom från det jag drack. Så jävla onödigt. Började då att dricka bara vatten men fick äta allt annat. Gick ner i vikt p.g.a. det. Det var faktiskt mycket enklare än jag trodde då läsk och sånt inte gör dig mätt. Man kan dricka hur mycket som helst av sånt skit utan att bli mätt vilket gör att man går upp mycket i vikt.

Där har du steg ett i alla fall. Se till att hon bara dricker vatten, det kommer göra oerhört mycket för jag slår vad om att hon dricker en massa onödigt skit, vilket är helt onödiga kalorier.

Sen kan jag tillägga att skit i om hon blir arg, bli då ännu argare tillbaka och skrik åt henne. Det funkar. Så gjorde jag till min mamma som var/är alkoholist. Jag försökte i flera år att påtala för henne att hon hade problem men då blev hon arg hela tiden och vägrade prata om det.

En vacker dag så blev jag så förbannad på henne att jag ställde till värsta scenen, jag skrek och gormade på henne. Skrek saker som att vill du sitta i en lägenhet och supa ihjäl dig? Sen drog jag därifrån så att hon skulle få samvetskval. Sen nån vecka senare när hon fått det att sjunka in så berättade jag för henne att jag gjorde det för att jag älskade henne, för att jag tyckt att det spårat ur.

Idag dricker hon betydligt mycket mindre. Hon dricker väl fortfarande nån gång ibland vilket är okey. Att ta ett glas vin på helgen eller så, men jag fick henne att fatta, att tänka efter. Efter detta så har jag hela tiden varit på henne om henne alkohol vanor och frågat henne. Du dricker väl inte? Har du druckit nått denna vecka?

Jag försökte göra det jobbigt för henne, för jag visste att hon skämdes för det. Det var liksom ett sätt att hjälpa henne att sluta. För om hon kände att det var okey att dricka så skulle hon fortsätta göra det. Det är på samma sätt du måste göra med din fru. Du måste vara på henne hela tiden om ätandet och påminna henne att hon kommer dö i förtid snart. Du måste fråga henne om hon tycker det är kul för hennes barn att de har en mamma som snart ska dö?

Du måste liksom göra det riktigt obekvämt för henne, så hon fattar. Bara då kan hon få motivation att faktiskt ta tag i sina problem.

Det är det här som krävs, det ända sättet är att ta tjuren vid hornen, du måste säga ställa till det så att hon fattar på riktigt. Annars så låter du detta fortgå liksom. Så var inte rädd för att ryta i när hon blir arg, bli då ännu argare än henne så att hon blir rädd och fattar! Skrik att hon kommer dö av fetma, osv!

Kör hårt!
Du glömmer bort att värdegrunden säger att man inte får ställa krav på en kvinna. Att hon äter ihjäl sig lär landa i att mannen inte anstränger sig för att göra henne lycklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in