2021-11-28, 22:41
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Orkar inte tjafsa med såna som dig som tror sig kunna bedöma människor på ett fåtal inlägg på Flashback.

Du vill uppenbarligen strykas medhårs och att postare tar parti mot din fru, allt baserat på ett fåtal inlägg där endast den ena sidan får komma till tals med nedlåtande omdömen om din fru.

Har du ens reflekterat över ditt bidrag till att situationen ser ut som den gör?
Citera
2021-11-28, 22:42
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Varken du eller jag vet vad som ligger bakom. Klart är att det finns ingen kärlek från TS och hur länge det varit ett faktum är okänt; kan ha börjat långt innan frugan började hetsäta. TS framställer det som han inte är delaktig på något sätt i att äktenskapet havererat. Det är inte ärligt och det framkommer mellan raderna att han själv är en del av problemet.

De flesta män tänder inte på feta kvinnor så TS ansvar är att säga ifrån.
Citera
2021-11-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Ok. hon äter antipsykotiska medel av någon typ som fått henne fet? hon kan inte sluta för då blir det kaos?

Precis. Hon fixar inte att sluta med pillren. Då tappar hon greppet helt och hållet. Senast hon försökte var väl för 5-6 år sen. Var inte roligt.
Citera
2021-11-28, 22:43
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Tvärtom. Hon hade problem med maten ända sen innan vi träffades. Tror att jag lyckades hålla hennes ätande i schack i ganska många år innan det brakade ihop. Tror ärligt talat inte det är mitt fel. Jag har gjort mitt bästa.

Vadå hålla ätandet i schack? Är inte din uppgift, vad har du för sjukt kontrollbehov? Du vägrar syna dig själv i sömmarna Herr Perfekt.
Citera
2021-11-28, 22:44
Medlem
Citat:
Vadå hålla ätandet i schack? Är inte din uppgift, vad har du för sjukt kontrollbehov? Du vägrar syna dig själv i sömmarna Herr Perfekt.

Jag tror alltså vårt förhållande höll henne i schack. Att det hjälpte henne att må bättre.

Nu är jag trött på dig. Du verkar väldigt speciell.
Citera
2021-11-28, 22:46
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
De flesta män tänder inte på feta kvinnor så TS ansvar är att säga ifrån.

Bådas ansvar är att vårda relationen. Att "säga ifrån" och klanka på den andre är ingen hjälp överhuvudtaget (vilket uppenbarligen har visat sig).
Citera
2021-11-28, 22:50
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Jag tror alltså vårt förhållande höll henne i schack. Att det hjälpte henne att må bättre.

Nu är jag trött på dig. Du verkar väldigt speciell.

Av vad menar du att hon "hölls i schack"?
Citera
2021-11-28, 22:51
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Bådas ansvar är att vårda relationen. Att "säga ifrån" och klanka på den andre är ingen hjälp överhuvudtaget (vilket uppenbarligen har visat sig).

När hon inte sköter in kropp så att hon blir en fet flodhäst som han inte tänder på är det hennes ansvar. Men också hans ansvar att säga ifrån så att hon inte inbillar sig att han kan leva med detta. Det blir bara en lögn som gör att relationen dör.
Citera
2021-11-28, 22:53
Medlem
Spotlifes avatar
Citat:
Precis. Hon fixar inte att sluta med pillren. Då tappar hon greppet helt och hållet. Senast hon försökte var väl för 5-6 år sen. Var inte roligt.
Kan hon byta medicin till något som inte påverkar vikten lika mycket? En del mediciner av den typen kan ha en stor effekt på just vikten. Zyprexa är ett välkänt exempel på ökad viktuppgång och ökat blodsocker. För att ta ett exempel.
Citera
2021-11-28, 22:54
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
När hon inte sköter in kropp så att hon blir en fet flodhäst som han inte tänder på är det hennes ansvar.
Jag tror ju att somliga skulle behöva leva med 40 kilos övervikt i en månad.
Då skulle de se hur lätt det är att leva med andras fördomar och förakt.
Senast redigerad av Chrisma 2021-11-28 kl. 22:57.
Citera
2021-11-28, 22:55
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
När hon inte sköter in kropp så att hon blir en fet flodhäst som han inte tänder på är det hennes ansvar. Men också hans ansvar att säga ifrån så att hon inte inbillar sig att han kan leva med detta. Det blir bara en lögn som gör att relationen dör.

Men fattar du inte .. något i relationen har gått snett och det beror inte på att hon hetsäter, det är ett symtom på att relationen ej fungerar (eller något annat i personens omgivning). Frågan är vad. TS stirrar sig blind på symtomet och har en kärlekslös attityd.
Citera
2021-11-28, 22:56
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Jag tror ju att somliga skulle behöva leva med 40 kilos övervikt i en månad.
Då skulle de se hur det är att leva med andras fördomar och förakt.

Det är inte fördomar att de flesta män inte tänder på feta kvinnor. Att vara en mes och inte säga ifrån led inte till något bra här, endast att relationen dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in