2021-11-20, 08:55
Medlem
Deckard-Cains avatar
Tror du inte dina barn skulle må bättre av att ha en närvarande ”mamma” som kan röra på sig och leka med dem i parken?

Nu är den där saken dina barns facit på hur en kvinna ska sköta om sig.

Alla tjockisar är slöa.

Ta dina barn därifrån, skaffa en flickvän. Både du och dina barn skulle må bra av det.
Citera
2021-11-20, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LLFFILLFMD
Varannanvecka livet är helt fantastiskt! En vecka jobba, träna, dejta, festa och sen en vecka där du hunnit sakna barnen och kan vara världens bästa pappa hela veckan. Och på din vecka kan du uppfostra barnen precis som du vill utan att nån lägger sig i, sjukt skönt!

Det finns mängder med glada trevliga singelkvinnor där ute som sköter om sina kroppar och psyke.

Lycka till mannen!

Kan bara hålla med. Har samma erfarenhet. Enda jag ångrar var att jag inte tog tag i det tidigare.
Citera
2021-11-20, 09:14
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Min fru. Pigg och glad, har blivit trött och grinig
Fast när då, tjugo år sedan? Ni verkar inte ha helkul. Både du och hon har "panikångest" för diverse saker, hon för nån hund och du funderat på att skilja dig. Varför skulle hon inte sitta och käka som det enda roliga som finns kvar. Röstar således för parterapi, innan ångesten sprider sig till alla här.
Citera
2021-11-20, 09:56
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Min fru. Pigg och glad, har blivit trött och grinig. Gått upp ca 40 kg på 4-5 år. Somnar alltid i soffan, snarkar högt. Luktar svett, BMI på 40. Typ 100 kg på 160 cm. Hon har liksom hängmage nu. Är så tragiskt och hemskt. Törs inte tänka på hur mycket hon kommer våga om ytterligare 5 år. Men det värsta är att hon redan nu har diabetes typ 2, fettlever, högt blodtryck, sömnapné...

Hur fan ska man göra? Har försökt prata med henne under årens lopp men det är så känsligt och hon blir extremt arg.

Svårt. Men man kan ju fundera på om hon är deprimerad. Det kanske är HON som är missnöjd med sin partner, vad vet jag. Men det är viktigt att inte skamma och/eller trycka ner mer, om du menar allvar med att ta tag i situationen (vilket jag hoppas).
Citera
2021-11-20, 10:29
Medlem
Citat:
Min fru. Pigg och glad, har blivit trött och grinig. Gått upp ca 40 kg på 4-5 år. Somnar alltid i soffan, snarkar högt. Luktar svett, BMI på 40. Typ 100 kg på 160 cm. Hon har liksom hängmage nu. Är så tragiskt och hemskt. Törs inte tänka på hur mycket hon kommer våga om ytterligare 5 år. Men det värsta är att hon redan nu har diabetes typ 2, fettlever, högt blodtryck, sömnapné...

Hur fan ska man göra? Har försökt prata med henne under årens lopp men det är så känsligt och hon blir extremt arg. Jag tror jag har gett upp. Står ut några år till för barnens skull eftersom vår lilla bara är 6 år. Om ca 5 år tänker jag att det kanske är dags att bryta upp. Då är barnen så stora att de fixar det bättre än de skulle göra nu.

Samtidigt, jag älskar henne och vill rädda henne från det här hemska som tagit över hennes kropp. Det här beroendet. Den här "cancern". Men hur? Hon skulle behöva en gastric bypass eller dyl. Men det är ett stort ingrepp som gör att man inte längre kan äta normala portioner. Dvs gå på restaurang osv är inte att tänka på...

Har ångest. Vill bara att hon ska bli sitt gamla jag. Förstår verkligen hur det är att se sina nära och kära gå under i missbruk.
Ett trick du kan köra är att fria till henne igen, och planera för ett bröllop. Du vill ha ett bröllop med vit klänning. Kvinnor har så svårt att säga nej till sånt här. Säg att du vill ha ett bröllop med vit klänning, hon kommer genast börja noja sig över hur hon ska se ut.

Därefter kan du hjälpa henne att banta genom att själv delta.

Ett tips på effektiv metod carnivore diet vilken går ut på att äta bara animalier, det är gott och framför inga kolhydrater vilket är vad som gör henne fet. Efter ett tag med carnivor kan ni gå in på Snake diet vilket går ut på att fasta.

Gastric bypass tar bort en hel del av livsglädjen, kommer bara göra det värre.
Citera
2021-11-20, 10:39
Medlem
krakkels avatar
Försök få henne att börja med intermittent fasting, att äta mellan klockan 12-20 till att börja med. Det kan vara tufft i början men man vänjer sig snabbt. Jag gick själv ner tio kilo på fyra månader, då åt jag ändå inte jättenyttigt och drack rätt mycket öl under tiden.

Sen är ju detta ingen magi, det resulterar i färre kcal in än ut - det enda som funkar.
Citera
2021-11-20, 10:45
Medlem
Citat:

Hur fan ska man göra? Har försökt prata med henne under årens lopp men det är så känsligt och hon blir extremt arg. Jag tror jag har gett upp. Står ut några år till för barnens skull eftersom vår lilla bara är 6 år. Om ca 5 år tänker jag att det kanske är dags att bryta upp. Då är barnen så stora att de fixar det bättre än de skulle göra nu.

Samtidigt, jag älskar henne och vill rädda henne från det här hemska som tagit över hennes kropp. Det här beroendet. Den här "cancern". Men hur? Hon skulle behöva en gastric bypass eller dyl. Men det är ett stort ingrepp som gör att man inte längre kan äta normala portioner. Dvs gå på restaurang osv är inte att tänka på...

Har ångest. Vill bara att hon ska bli sitt gamla jag. Förstår verkligen hur det är att se sina nära och kära gå under i missbruk.

Prata om dig själv, träning och kost. Föregå med gott exempel. Byt frukosten till gröt, ta bort kolhydraterna och lägg på grönsaker istället.

Gör du det i en månad så kommer hon att dagligen tänka till och reflektera och tillslut så kommer hon själv inse att hon måste gå ner i vikt om hon vill bli gammal.

Prata inte om träning med henne, utan föreslå att ni ska gå ut när solen är framme, kanske gå en sväng vid vatten/slog med fina omgivningar. Gillar hon inte skog och skit så föreslå att ni ska fika på stan, parkera en bit bort och gå.

Kom inte att inte kalla det för träning.
Citera
2021-11-20, 11:04
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReasoningIsTheKey
Håller med om denna metod. Det du måste göra är att införa disciplin i henne. Släng hennes snask och förbjud henne att käka sånt. Köp en jäkla massa grönsaker och laga vegetarisk mat. Lär henne att äta sånt istället.

Sen ska du sätta henne på en vattendiet också. Hon får inte dricka annat än vatten. En stor anledning till varför man går upp i vikt är för att man dricker mycket läsk/saft/juice.

Räknade själv ut att 15% av mitt dagliga kalori intag kom från det jag drack. Så jävla onödigt. Började då att dricka bara vatten men fick äta allt annat. Gick ner i vikt p.g.a. det. Det var faktiskt mycket enklare än jag trodde då läsk och sånt inte gör dig mätt. Man kan dricka hur mycket som helst av sånt skit utan att bli mätt vilket gör att man går upp mycket i vikt.

Där har du steg ett i alla fall. Se till att hon bara dricker vatten, det kommer göra oerhört mycket för jag slår vad om att hon dricker en massa onödigt skit, vilket är helt onödiga kalorier.

Sen kan jag tillägga att skit i om hon blir arg, bli då ännu argare tillbaka och skrik åt henne. Det funkar. Så gjorde jag till min mamma som var/är alkoholist. Jag försökte i flera år att påtala för henne att hon hade problem men då blev hon arg hela tiden och vägrade prata om det.

En vacker dag så blev jag så förbannad på henne att jag ställde till värsta scenen, jag skrek och gormade på henne. Skrek saker som att vill du sitta i en lägenhet och supa ihjäl dig? Sen drog jag därifrån så att hon skulle få samvetskval. Sen nån vecka senare när hon fått det att sjunka in så berättade jag för henne att jag gjorde det för att jag älskade henne, för att jag tyckt att det spårat ur.

Idag dricker hon betydligt mycket mindre. Hon dricker väl fortfarande nån gång ibland vilket är okey. Att ta ett glas vin på helgen eller så, men jag fick henne att fatta, att tänka efter. Efter detta så har jag hela tiden varit på henne om henne alkohol vanor och frågat henne. Du dricker väl inte? Har du druckit nått denna vecka?

Jag försökte göra det jobbigt för henne, för jag visste att hon skämdes för det. Det var liksom ett sätt att hjälpa henne att sluta. För om hon kände att det var okey att dricka så skulle hon fortsätta göra det. Det är på samma sätt du måste göra med din fru. Du måste vara på henne hela tiden om ätandet och påminna henne att hon kommer dö i förtid snart. Du måste fråga henne om hon tycker det är kul för hennes barn att de har en mamma som snart ska dö?

Du måste liksom göra det riktigt obekvämt för henne, så hon fattar. Bara då kan hon få motivation att faktiskt ta tag i sina problem.

Det är det här som krävs, det ända sättet är att ta tjuren vid hornen, du måste säga ställa till det så att hon fattar på riktigt. Annars så låter du detta fortgå liksom. Så var inte rädd för att ryta i när hon blir arg, bli då ännu argare än henne så att hon blir rädd och fattar! Skrik att hon kommer dö av fetma, osv!

Kör hårt!

Det låter som att detta är något som kan fungera när den andra inte vill ta tag i sig själv eller vill söka professionell hjälp. En fruktansvärd situation men jag kan tänka mig det är skönt, på något vis, att någon bryr sig så mycket att dom står och vrålar när man själv bara försöker undvika ämnet genom att bli arg. Ska försöka applicera detta om det någonsin blir aktuellt. Tack.
Citera
2021-11-20, 11:15
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LLFFILLFMD
Nu ett par år senare så kan jag inte fatta varför vi inte skiljde oss tidigare. Det går aldrig att ändra en sån människa.

This!

Nu råkar jag ha en stabil kärring men om jag skulle behöva ge mig ut på datingmarknaden igen kommer jag ha följande tre frågor till den nya kvinnan:

Lyssna och lär kids!

1. Hur många syskon har du? (fler än ett syskon = jävla drama mest hela tiden).
2. Har du någon gång gått i terapi och/eller ätit serotoninhöjande (ja = hejdå för alltid, kärringen blir aldrig frisk i huvudet)
3. Vad har du för årsinkomst? (Måste vara i paritet med min egen annars jävla drama mest hela tiden)

Fetton kommer jag inte ens bemöda mig att fråga ovanstående.

Tag lärdom!

En klok man lär sig av sina misstag. En vis man lär sig av andras misstag.
Citera
2021-11-20, 11:22
Medlem
Först vill jag bara säga att jag förstår din svåra situation! Väldigt tufft att leva med någon som ignorerar sin hälsa, är extremt känslosam mot all kritik (skyller på omständigheter) och inte vill lägga ner lite jobb för att vara attraktiv för sin partner. Man vill ju att båda föräldrar ska vara friska i framtiden även för sina barns skull.

Till barnen: Tror inte det är lättare för dom med en separation vid tonåren än nu vid 6 års ålder. Vid låg ålder accepterar dom förändring på ett annat sätt. Vid tidiga tonår har dom så mycket annat att hantera med sig själva så då en extra separation kan vara svår.

För din egen, hennes och barnens skull ta det till familjeterapi (finns i kommunen). Var ärlig med vad du känner och separera om ni inte hittar en lösning. Att du ska "stå ut" i 5-10 år är inte rimligt och slöseri med hela familjens tid utan att göra någon förbättring. Irritation du känner försvinner ju inte för att ni bor och står ut med varandra. Kanske trivs inte heller din fru i förhållandet och det är en bidragande orsak till att hon överäter. Men det är hennes inte ditt problem att hantera.
Citera
2021-11-20, 11:30
Medlem
LuiLuis avatar
Kära TS.
Du befinner dig i ett stort etiskt dilemma då du är dubbelbottnad och skriver att du älskar din fru men att hon inte är önskvärd i nuvarande skick då du verkar ha förlorat åtrån och passionen i takt med att hennes kropp växer.

Trots det så krävs det TVÅ för att dansa tango! 💃🏻

Du har fått diverse vansinniga tips från fb, allt ifrån ”släng ut aset”, ”skäll ut henne allt du orkar”, ”tvinga henne”, ”sätt lås på kylen”..
Hm, halloj! Hon är din fru och mor till era barn!!! Lite respekt kanske?

Mitt tips:
Fyll dig med varmaste omtanke kring din fru, sätt dig ner och tala ärligt, vuxet och förnuftigt med henne ang detta. Tänk på att ta med alla spektrum, allt från hälsa, till kåthet och framtid och kom gemensamt fram till hur ni vill ha det i framtiden. Kanske skilsmässa är ett sorgligt faktum? Kanske ett BEHANDLINGSHEM vore en vettigt försök? Googla runt på det! Solklart är det iaf, att din hustru är djupt olycklig och kämpar med ett farligt matmissbruk, för att komma åt orsaken till det, först då kan hon finna motivation till förändring och tillfriskna och jag vill mena att hon är i stort behov av professionell hjälp. Utskällningar och tvång har sällan varit till gagn för någon.

https://www.korpberget.se/behandling-kvinnor/

Lycka till 🌸
Citera
2021-11-20, 11:37
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Med tanke på att det inte går att prata med henne om detta så tror jag att ett hårt ultimatum är ända alternativet, tyvärr.
Det hon gör är fel ur alla perspektiv.
Det säger sig självt att ingen vill ha en sjuk partner som hamnar i en tidig grav.
Och det är dessutom en skyldighet att värna om sitt utseende och inte låta sig förfalla bara för att man är gift.
Det är väldigt viktigt att ett par anstränger sig för att hålla den fysiska gnistan igång, annars är det väl som att bo ihop med en polare?
Men då detta är väldigt känsligt för kvinnor så tycker jag att du borde fokusera mer på hälsoaspekten i ditt ultimatum.
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2021-11-20 kl. 11:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in