Citat:
Ursprungligen postat av
Abwehr
Klockorna fattar jag, men var fan hade de tänkt att kränga damväskorna? Väldigt speciellla modeller som har ett bra pris om de är ärliga.
Men på en annan marknad är de värda typ 2000?
Ortengrabbarna har ju blivit internationella nu i och med kokain-handeln. Till en början nöjde de sig med att köpa in från grossister i smuggelnätverk, men nu finns de i hela kedjan. Finns ju "svenskar" (äldre ortengrabbar) nere i Spanien som märklar affärer mellan div orterngäng och kartell-anslutna smugglare.
Så det är nog inga problem att med rätt kontakter komma i kontakt med internationella hälare som gärna köper in den typen av varor.
Kanske OT, men efter att ha läst FUP kan jag inte låta bli att undra hur fan denne Maria kunde få 35 000kr som outbildad och oerfaren hemhjälp/assistent/ "vara hans armar och ben" (som hon själv säger). Även bonusar på det. Jag känner inte Maria, men efter att ha läst FUP kan jag inte begripa att hon vill fucka upp detta arbete. Hon kommer aldrig kunna få ett lika bra jobb är känslan, donken gillade hon ju inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Ja, du har säkert rätt om att de gripna är genuint korkade. Det hade blivit hett, och de hade slumpat iväg väskorna för att bli av med dem. Men hälarna är inte lika korkade. Var väskorna skulle ha sålts är intressant.
Via internationella hälare, Kina har en växande marknad för lyxartiklar med tveksamt ursprung.