2022-04-08, 15:11
Medlem
Bägge anstiftarna här är svåra att förstå. Det de har gemensamt verkar vara girighet, avsaknad av moral och lågt IQ.
Citera
2022-04-08, 15:15
Medlem
DannyVinyards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Bägge anstiftarna här är svåra att förstå. Det de har gemensamt verkar vara girighet, avsaknad av moral och lågt IQ.

+1
Citera
2022-04-08, 15:26
Medlem
Citat:

Du får inte glömma bort att Maria hade kunnat köpa en egen väska för 125000 kronor för sin andel av bytet, och efter det hade hon kunnat leva lycklig i alla sina dagar då lyx och bling löser alla problem.
Citera
2022-04-08, 15:43
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Så är det väl nästan alltid? Låg impulskontroll och "rätt" läge, så att säga.

Maria är väl den största idioten i det här dock. Undrar om hon trodde att hon skulle få jobba kvar efter rånet? Jag antar att familjen Bergfors samt eventuellt säkerhetsteam hade lagt ihop 1+1 hyfsat enkelt.
Citera
2022-04-08, 15:51
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovetstefan
https://www.dn.se/sverige/hembitrade-misstanks-for-att-ha-hjalpt-ranare/

Hur kan man vara så korkad? Hon måste ju varit en av Sveriges mest betalada städerskor, där hon hade kunnat bygga upp ett trovärdigt rykte bland Stockholms rikaste men så fuckar hon upp allt.

Hon offrar alltså ett arbete på 35k i månaden plus bonusar för att tjäna cirka 150k på ett rån, okey pengar som hon hade kunnat dragit ihop hederligt på några månaders arbete. Vilken korkad brud.
Det fanns tydligen en hake med den höga lönen. Från FUP:
Zher: Jo, men dom vet hon inte hur dom fungerar, för när han trakasserar henne, hon brukar alltid skylla på kamerorna (ohörbart), han säger det är lugnt, det är lugnt.
Citera
2022-04-08, 21:56
Medlem
stokkes avatar
Jag tror inte ett dugg på Marias historia om att hon bara ville att miljadärsfamiljen skulle må dåligt. Om nu hennes 35k jobb var så hemskt varför slutade hon inte? Det där låter som en typisk konstruktion som hon använder för att komma lindrigare undan. Hon förstår att en 21-årig invandrartjej som får städa och passa upp på en miljadärsfamilj på Östermalm kommer att få sympati i domstolen om hon säger att hon blivit trakasserad på sitt "hemska" jobb och mådde dåligt. Snubbarna kommer givetvis att bli dömda, men frågan är om hon går fri som anstiftare, inte omöjligt tyvärr.
Citera
2022-04-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Dom är så genuint korkade dom här förövarna så dom hade nog slumpat iväg det i typ förorterna alternativt har dom kontakter i sina hemländer som kan sälja godset för hyfsade pengar men sannolikt inte i närheten av dess rätta värde.

Ja, du har säkert rätt om att de gripna är genuint korkade. Det hade blivit hett, och de hade slumpat iväg väskorna för att bli av med dem. Men hälarna är inte lika korkade. Var väskorna skulle ha sålts är intressant.
Citera
2022-04-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Jag tror inte ett dugg på Marias historia om att hon bara ville att miljadärsfamiljen skulle må dåligt. Om nu hennes 35k jobb var så hemskt varför slutade hon inte? Det där låter som en typisk konstruktion som hon använder för att komma lindrigare undan. Hon förstår att en 21-årig invandrartjej som får städa och passa upp på en miljadärsfamilj på Östermalm kommer att få sympati i domstolen om hon säger att hon blivit trakasserad på sitt "hemska" jobb och mådde dåligt. Snubbarna kommer givetvis att bli dömda, men frågan är om hon går fri som anstiftare, inte omöjligt tyvärr.

Jag tycker Maria är värst. Hon nästlade in sig hos folk och öppnade sen dörren för slödder som ingen normal svensk kan gardera sig emot. Jag tycker hon ska ha det strängaste straffet. Hon borde ha vetat bättre än att vara en tjuv. Maria skadar tilltron till den billiga arbetskraften som skulle göra nytta för äldre i vården. Nu vågar man inte släppa in arbetskraft av det slag som Maria, om det finns något att stjäla i hemmet.
Citera
2022-04-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stokke

Villkorlig dom skulle vara min gissning
Citera
2022-04-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker Maria är värst. Hon nästlade in sig hos folk och öppnade sen dörren för slödder som ingen normal svensk kan gardera sig emot. Jag tycker hon ska ha det strängaste straffet. Hon borde ha vetat bättre än att vara en tjuv. Maria skadar tilltron till den billiga arbetskraften som skulle göra nytta för äldre i vården. Nu vågar man inte släppa in arbetskraft av det slag som Maria, om det finns något att stjäla i hemmet.

Strängaste straffet vettefan men hon bör bli dömd lika hårt som övriga
Citera
2022-04-09, 00:15
Medlem
Tillsammans och i samråd som man säger då ska straffet vara detsamma också
Citera
2022-04-09, 07:19
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

det kommer hon att få
utan henne skulle dom inte kunna utföra

samma sak med med helikopter rånet
utan pilot var det svårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här