Citat:
Ursprungligen postat av
Abwehr
Klockorna fattar jag, men var fan hade de tänkt att kränga damväskorna? Väldigt speciellla modeller som har ett bra pris om de är ärliga.
Men på en annan marknad är de värda typ 2000?
Nu kommer man inte in på den nästan bestulna kvinnans Instagram.
De som följer henne är likasinnade, mest rika arabkvinnor, och några i Europa och i USA. Kvinnor som kan betala vad väskorna kostar, och ha dem i vardagen utan att väcka uppmärksamhet, då de själva är mycket förmögna. De håller till på platser där ingen ens skulle komma på tanken att misstänka att en väska skulle vara stulen. Väskor som är dyra säljs också på Real Real, och i speciella butiker. De har ett samlarvärde. Men de är seriösa butiker och kollar kvitton innan de tar in begagnade väskor.
Det som är av intresse är hälaren, och hur han kränger väskorna till kunderna för att få ut rätta värdet. Jag tror hans intresse för väskorna är där planeringen av denna kupp började. Jag tror inte tanken var att väskorna skulle säljas billigt, och därför är hans marknad av intresse. Jag tror att han känner till olika köpare och vem som står förgäves på en väntelista.
Hälaren är av samma sort som tjejen som ska sköta om en handikappad. De kommer nära sina offer.