2022-04-02, 20:34
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Haha, bra uppsnappat. Kan det inte röra sig om nypris vs andrahandsvärde dock? Skulle inte förvåna mig om så dyra väskor stiger i pris med tanke på att det antagligen bara tillverkas X antal av varje osv.

Absurt om en samlare av rang har så usel koll om inte annat.

Jo, jag tror du kan ha en poäng där. Jag tänker lite på Rolex som har listpriser men där begagnatpriserna kan vara högre p.g.a. otroligt låg tillgång på nyproducerade varor. MÄ har väl inte direkt anledning att ljuga i Polisförhören i och med att inga väskor blev stulna/rånade.
Citera
2022-04-02, 21:33
Medlem
Abwehrs avatar
Klockorna fattar jag, men var fan hade de tänkt att kränga damväskorna? Väldigt speciellla modeller som har ett bra pris om de är ärliga.
Men på en annan marknad är de värda typ 2000?
Citera
2022-04-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
värdet på väskorna enligt Hermes

1. Kelly Himalaya 28 – 467 600 SEK
2. Birkin 25 Himalaya – 500 500 SEK
3. Birkin Picnic 25 – 167 000 SEK
4. Kelly 28 Croco Rose Mexico - 328 400 SEK
5. Birkin 25 Croco Vert – 485 500 SEK
6. Birkin 30 Croco Rouge – 559 800 SEK
7. Birkin 25 Croco Blue - 485 500 SEK
8. Birkin 30 toile rouge – 121 800 SEK
9. Kelly Mini Croco noir – 265 600 SEK
10. Kelly 25 Gold/Orange – 85 200 SEK

enligt BO

1. Kelly Himalaya 28 – 700 000 SEK
2. Birkin 25 Himalaya – 1 800 000 SEK
3. Birkin Picnic 25 – 1 000 000 SEK
4. Kelly 28 Croco Rose Mexico - 450 000 SEK
5. Birkin 25 Croco Vert – 450 000 SEK
6. Birkin 30 Croco Rouge – 450 000 SEK
7. Birkin 25 Croco Blue - 450 000 SEK
8. Birkin 30 toile rouge – 350 000 SEK
9. Kelly Mini Croco noir – 600 000 SEK
10. Kelly 25 Gold/Orange – 250 000 SEK
När det gäller Hermesväskor så får inte vem som helst köpa dessa och har man turen att få köpa en sådan så kan väntelistan vara årslång.
Det har lett till att dessa väskor faktiskt säljs till de priser som BO uppger. Det är bara att söka på eBay, det ligger en Himalayan Kelly ute för över 3 miljoner SEK just nu tex.
Citera
2022-04-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
När det gäller Hermesväskor så får inte vem som helst köpa dessa och har man turen att få köpa en sådan så kan väntelistan vara årslång.
Det har lett till att dessa väskor faktiskt säljs till de priser som BO uppger. Det är bara att söka på eBay, det ligger en Himalayan Kelly ute för över 3 miljoner SEK just nu tex.
Alla dom väskor hade man kunnat byta lätt mot några kilo koks i Spanien..
finns väl inga serienummer på dom?
Citera
2022-04-03, 22:06
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Alla dom väskor hade man kunnat byta lätt mot några kilo koks i Spanien..
finns väl inga serienummer på dom?
De har serienummer. Men funkar nog ändå med kriminella köpare.
Citera
2022-04-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Påminner om nån av filmerna med Johan Falk där polisen hade märkt en bil på taket med ett stort X
och som sen avslöjades så dom fattade att snuten hade span på dom

Haha, svenne banan kopierat.. X märkt tak på bil fanns på filmen Black Hawk Down.
Citera
2022-04-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abwehr
Klockorna fattar jag, men var fan hade de tänkt att kränga damväskorna? Väldigt speciellla modeller som har ett bra pris om de är ärliga.
Men på en annan marknad är de värda typ 2000?

Nu kommer man inte in på den nästan bestulna kvinnans Instagram.

De som följer henne är likasinnade, mest rika arabkvinnor, och några i Europa och i USA. Kvinnor som kan betala vad väskorna kostar, och ha dem i vardagen utan att väcka uppmärksamhet, då de själva är mycket förmögna. De håller till på platser där ingen ens skulle komma på tanken att misstänka att en väska skulle vara stulen. Väskor som är dyra säljs också på Real Real, och i speciella butiker. De har ett samlarvärde. Men de är seriösa butiker och kollar kvitton innan de tar in begagnade väskor.

Det som är av intresse är hälaren, och hur han kränger väskorna till kunderna för att få ut rätta värdet. Jag tror hans intresse för väskorna är där planeringen av denna kupp började. Jag tror inte tanken var att väskorna skulle säljas billigt, och därför är hans marknad av intresse. Jag tror att han känner till olika köpare och vem som står förgäves på en väntelista.

Hälaren är av samma sort som tjejen som ska sköta om en handikappad. De kommer nära sina offer.
Citera
2022-04-07, 19:47
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu kommer man inte in på den nästan bestulna kvinnans Instagram.

De som följer henne är likasinnade, mest rika arabkvinnor, och några i Europa och i USA. Kvinnor som kan betala vad väskorna kostar, och ha dem i vardagen utan att väcka uppmärksamhet, då de själva är mycket förmögna. De håller till på platser där ingen ens skulle komma på tanken att misstänka att en väska skulle vara stulen. Väskor som är dyra säljs också på Real Real, och i speciella butiker. De har ett samlarvärde. Men de är seriösa butiker och kollar kvitton innan de tar in begagnade väskor.

Det som är av intresse är hälaren, och hur han kränger väskorna till kunderna för att få ut rätta värdet. Jag tror hans intresse för väskorna är där planeringen av denna kupp började. Jag tror inte tanken var att väskorna skulle säljas billigt, och därför är hans marknad av intresse. Jag tror att han känner till olika köpare och vem som står förgäves på en väntelista.

Hälaren är av samma sort som tjejen som ska sköta om en handikappad. De kommer nära sina offer.

Dom är så genuint korkade dom här förövarna så dom hade nog slumpat iväg det i typ förorterna alternativt har dom kontakter i sina hemländer som kan sälja godset för hyfsade pengar men sannolikt inte i närheten av dess rätta värde.
Citera
2022-04-08, 08:15
Medlem
Zher hade alltså en taxerad inkomst på inkomst
476900 kronor, hur kan man vara så girig att man väljer att delta i en sån här grej?

Vad tror ni straffen blir?
Citera
2022-04-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
varför skriva värdet på allt när dom ändå inte kom i närheten?

som att skriva banken hade 100mille fast dom kom inte ens innanför dörren
Nu handlade det om ett planerat inbrott där värdesakerna var motivet och således är dess värde av vikt i utredningen.
Citera
2022-04-08, 14:54
Medlem
https://www.dn.se/sverige/hembitrade-misstanks-for-att-ha-hjalpt-ranare/
Citat:
Den 21-åriga kvinnan kom till Stockholm från södra Sverige. I maj 2021 fick hon, via en annons hon hittade på nätet, jobbet hos den välsituerade familjen. På pappret var det ett drömjobb – månadslönen på 35 000 kronor kompletterades med att hon vid flera tillfällen fick bonusar på flera tusen

Hur kan man vara så korkad? Hon måste ju varit en av Sveriges mest betalada städerskor, där hon hade kunnat bygga upp ett trovärdigt rykte bland Stockholms rikaste men så fuckar hon upp allt.

Citat:
Kammaråklagare Alexandra Bittner har beskrivit hennes roll som ”central” för männen i det kriminella nätverket som hoppades på runt en miljon var i rånbyte. En idé var att var och en av rånarna skulle ge henne mellan 20 000 och 30 000 i ersättning.

Hon offrar alltså ett arbete på 35k i månaden plus bonusar för att tjäna cirka 150k på ett rån, okey pengar som hon hade kunnat dragit ihop hederligt på några månaders arbete. Vilken korkad brud.
Citera
2022-04-08, 14:58
Medlem
De är ute nästa sommar troligtvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här