2022-04-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Prime Crime har lagt upp en ljudupptagning från rättegången. https://www.youtube.com/watch?v=A7EadSKfn8c&t=76s Smart av 20 år gamla personliga assistenten Maria att förstöra sitt liv i så unga år.
Smutsig tjej som naturligtvis drar "sexuella trakasserier-kortet". Motbjudande!
Citera
2022-04-17, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Smutsig tjej som naturligtvis drar "sexuella trakasserier-kortet". Motbjudande!

Stämmer, sen säger hon i rättegången att hon inte ville förlora sitt arbete.

Om det var så illa behandlad och nedtryckt, varför vill hon då arbeta kvar..

WT De Luxe...
Citera
2022-04-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror.melker
Stämmer, sen säger hon i rättegången att hon inte ville förlora sitt arbete.

Om det var så illa behandlad och nedtryckt, varför vill hon då arbeta kvar..

WT De Luxe...

Grabbarna golade ner henne också 😂😂😂😂
Citera
2022-04-17, 15:26
Medlem
Biggedys avatar
Alltså kanske en dum fråga, men jag har fan ingen koll. Om man är förlamad från bröstet ner: hur stor sexuell drift har man egentligen?

Om inte kuken funkar men man har fortfarande bollarna fortsätter att producera testosteron antar jag att den finns kvar. Men måste vara jävligt frustrerande.

Tänker på om sextrakasserierna ens är aktuella.. Någon med koll?
Citera
2022-04-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Alltså kanske en dum fråga, men jag har fan ingen koll. Om man är förlamad från bröstet ner: hur stor sexuell drift har man egentligen?

Om inte kuken funkar men man har fortfarande bollarna fortsätter att producera testosteron antar jag att den finns kvar. Men måste vara jävligt frustrerande.

Hyfsat dum fråga faktiskt då det isåfall vore fysiskt omöjligt för en tjej att begå sexuella trakasserier pga nästan obefintliga testonivåer. Vilket ju inte är fallet.

Sexdrift har inte särskilt mycket med testosteron att göra, utan handlar om en persons syn på sex (från barndomen etc) och personens mentala spärrar.
Citera
2022-04-18, 08:56
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Hyfsat dum fråga faktiskt då det isåfall vore fysiskt omöjligt för en tjej att begå sexuella trakasserier pga nästan obefintliga testonivåer. Vilket ju inte är fallet.

Sexdrift har inte särskilt mycket med testosteron att göra, utan handlar om en persons syn på sex (från barndomen etc) och personens mentala spärrar.

Nej det är klart att hormonnivåerna har stor påverkan på sexualdriften, jesus christ.. Hyfsat dumt svar faktiskt
Citera
2022-04-18, 13:12
Medlem
Citat:

Tydligen så fick ju assistenten innan henne sluta pga att hon hotade att gå till tidningarna gällande hans speciella trakasserier mot henne. Hon fick ett avgångsvederlag på 140.000 för att inte säga något och gå på dagen.
Det är ju en avsevärt stor summa att betala ut ifall anklagelserna inte hade någon sanning alls? Hade vart kul ifall den assistenten gav sig till känna och kunde berätta mer om gubbens snuskande och hur det ligger till med den saken.
Citera
2022-04-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Tydligen så fick ju assistenten innan henne sluta pga att hon hotade att gå till tidningarna gällande hans speciella trakasserier mot henne. Hon fick ett avgångsvederlag på 140.000 för att inte säga något och gå på dagen.
Det är ju en avsevärt stor summa att betala ut ifall anklagelserna inte hade någon sanning alls? Hade vart kul ifall den assistenten gav sig till känna och kunde berätta mer om gubbens snuskande och hur det ligger till med den saken.

140k för honom är typ som femhundring för dig och mig. Möjligheten att för den skittsumman bli av med en häxa på dagen och dessutom slippa massa negativa skriverier skulle nog båda du och jag nyttja
Citera
2022-04-18, 17:37
Medlem
Det jag tycker saknas i utredningen, och som inte togs upp av åklagare är hur Maria kunde veta om alla värdesaker. Vem berättade detta för henne?

Det jag tycker är konstigt med den köpgalna frun är att hon var försiktig med att visa sitt och barnets ansikten på Instagram. Jag hann se en del saker som jag undrar över, innan det blev privat. Det märkliga är att Maria visste att det var Malins Instagram. Varför fick hon veta det? Det var en stor lägenhet och långt mellan sovrummen och garderober, utrymmen där Maria inget hade att göra.

Jag såg ett Instagraminlägg om att Malin planerade att rensa bland sina väskor, genom att sälja på Real Real. Det betyder att hon inte skulle sakna de sålda eller stulna väskorna. Anledningen till att sälja, var att ge plats till nya väskor, ett krav från mannen innan hon köpte nya. Märkligt är att dessa tjuvar vet om privata angelägenheter

Att hon blev tafsad på är trovärdigt. Att hon ska tåla det med tanke på den låga åldern, den låga kompetensen i förhållande till den höga lönen är en logisk slutsats när hon anställs av en arbetsgivare som var rullstolsbunden och betalade för lite skoj. Inget konstigt alls. Maria är ingen fin flicka, som nu i efterhand ska spela märkvärdig.
Citera
2022-04-18, 18:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej det är klart att hormonnivåerna har stor påverkan på sexualdriften, jesus christ.. Hyfsat dumt svar faktiskt

Sexuella trakasserier behöver väl dock inte alltid ha med faktisk sexualdrift att göra?
En gubbe (eller tant) kanske vill att det ska se ut som att hen har driften. Eller en maktdemonstration. Någon mental inställning som inte nödvändigt är kopplad till faktisk fysisk kapacitet.

Så jag tror inte ett påstående om det enkelt kan avvisas enligt någon standardtabell utgående från ålder och handikapp.
Citera
2022-04-18, 19:02
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Sexuella trakasserier behöver väl dock inte alltid ha med faktisk sexualdrift att göra?
En gubbe (eller tant) kanske vill att det ska se ut som att hen har driften. Eller en maktdemonstration. Någon mental inställning som inte nödvändigt är kopplad till faktisk fysisk kapacitet.

Så jag tror inte ett påstående om det enkelt kan avvisas enligt någon standardtabell utgående från ålder och handikapp.

Japp så är det nog. Hade varit intressant att höra ur en förlamads perspektiv
Citera
2022-04-18, 19:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Japp så är det nog. Hade varit intressant att höra ur en förlamads perspektiv

På äldreboenden brukar det alltid finnas någon boende som råkar klämma på brösten eller häcken, är de riktigt dementa kan de vara verbalt explicita. Men även om det är störigt så är jag inte säker på att det kan definieras som egentliga sexuella trakasserier. Verkar mer som någon variant av tourettes orsakad av demens. Fast det ska sägas att det är jävligt länge sedan jag jobbade på äldreboende, nästan 30 år sedan, man kanske har en annan inställning till det nuförtiden
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-04-18 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in