2022-07-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Med din logik så är Socialdemokraterna nazister.

https://bulletin.nu/har-gor-s-minist...ik-inget-minne

En Socialdemokrat som har kopplingar till vit makt-rörelsen och som heilade på fest, till vit makt-musik.

Det betyder att Socialdemokraterna är ett nazistiskt parti.

Åtminstone så har de nazistiska rötter och då menar jag inte från andra världskriget utan från bara något decennie sedan.

Någon enstaka människa vs många är rätt stor skillnad. Dessutom har många heilat i trollsyfte, trots de avskyr nazism.

Kanske hon infiltrera de, kanske det fanns någon annan anledning till dessa kopplingar. Någon enstaka kan man utesluta även om det inte ser så bra ut, men många är lite skillnad. De har själva erkänt sina rötter dessutom.

Jag till och med sympatiserar med de i några frågor men jag tar det för vad det är istället för att försöka bortförklara det med dåliga exempel, finns många judar som heilat, det betyder inte att de stödjer nazism.

Faktum kvarstår, även om partiet har vissa bra synpunkter så drar de till sig vissa felaktiga människor ibland, både röstare och de i partistyrelsen. Det är inte bara de tvivelaktiga nazirötter utan att en hel del rasister lockas av partiet, räcker med att läsa hatretoriken här på flashback hur grovt man förolämpar de som har annan bakgrund än etniskt svenska, ofta generaliserar man rejält.

Deras homofobiska tendenser är också en sådan grej som gör att jag inte vill rösta på dem, 2022 finns det inga vettiga människor som hatar de som inte är straighta, även om man kanske tycker att det är "fel" så visar man inte detta utåt och respekterar människornas olikheter.

Men givetvis finns det en hel del vanliga både röstade och inom partiet, de har förbättras avsevärt men att tro att dess rötter inte kan ha någon påverkan i framtiden är naivt och tro. Liksom tänk vad som kan hända om de får makten, och medlemmarna radikaliseras till det extrema hållet, det skulle kunna vara katastrofalt.

Hur ska invandrare som bott hela sitt liv här eller extremt länge rösta på SD när de kommer aldrig bli accepterade som helsvenskar trots de är som vilken svensk som helst? Och hur ska dessa veta om deras politik inte kommer bli mer extrem ju mer makt de får, och tillslut bli deporterade?
Redan nu använder de en hel missnöje för att locka röstare, liksom pekar på invandrarna nonstop men vill inte ta upp sina egna brister (styckmördaren t.ex.).

SD låter bra på pappret i vissa avseenden men i praktiken lär det vara en annan femma mest troligen. Däremot bör de få vara med och bestämma med de andra partierna givetvis, de har trots allt en del röster och att försöka utesluta blir kontraproduktivt då många proteströstar istället då.

Utan den överdrivna invandringen hade partiet inte blivit så stort mest troligen, liksom vill något parti sno massa röster så bör de minska invandringen. Men det finns väl redan andra partier som vill göra det?
Förstår de inte att det finns gränser då Sverige är inte oändligt stort, på ytan och när det gäller resurser.
Sverige måste kunna integrera de som redan kommit hit, hjälpa med jobb till de som inte klarar av det själva. Och att ta emot extremt många invandrare främst ifrån kulturer som är mycket annorlunda ifrån vår svenska kommer också medföra splittring och diverse svårigheter, inte minst för de som kommer hit och har svårt att anpassa sig.
Citera
2022-07-17, 11:15
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Låter snarare som att du fäktar vilt - Personangrepp
det förstår nog även du om du släpper din egen förvrängda världsbild - Personangrepp
Du verkar ha väldigt svårt att ta till dig skriven fakta - Personangrepp
bröla bäst fan du vill - Personangrepp
Man vet att argumenten tar slut när motparten börjar begå grova personangrepp - total avsaknad av självdistans, eller medveten gaslighting? Svårt att säga.
ni sdare börjar bli sorgligt desperata - Personangrepp
febrilt greppar halmstrån och likt Trump förflyttar fokus - Ett försök att flytta fokus, ett personangrepp, och ett försök till associationsskuld.

Snacka om att kasta sten i glashus!
Om inte sanningen fungerar får lögner, överdrifter och gaslighting duga.
Ändamålet helgar medlen, eller hur?

Sanningen är att hela din premiss är falsk, och du vet det. Vitboken har totalt avslöjat argumentet om att "SD var öppet nazistiska" som total brunsmetning. Men detta duger inte för er, valet är nära så det får bli en lögnaktig påverkanskampanj istället.
Citera
2022-07-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Snacka om att kasta sten i glashus!
Om inte sanningen fungerar får lögner, överdrifter och gaslighting duga.
Ändamålet helgar medlen, eller hur?

Sanningen är att hela din premiss är falsk, och du vet det. Vitboken har totalt avslöjat argumentet om att "SD var öppet nazistiska" som total brunsmetning. Men detta duger inte för er, valet är nära så det får bli en lögnaktig påverkanskampanj istället.
Påstår du på riktigt att MINA inlägg var personangrepp?

Nej min premiss är inte falsk. Snarare tvärtom och det har SD:S vitbok bekräftat . Men det förvånar inte att faktaresistensen är på topp hos er sdare nu när sanningen uppdagats .
Citera
2022-07-17, 11:20
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Påstår du på riktigt att MINA inlägg var personangrepp?

Nej min premiss är inte falsk. Snarare tvärtom och det har SD:S vitbok bekräftat . Men det förvånar inte att faktaresistensen är på topp hos er sdare nu när sanningen uppdagats .

Ja det är precis vad jag påstår
Det här rör sig inte om faktaresistens, det rör sig om hur sådana som du använder lögner som vapen.

“You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.”
Citera
2022-07-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ja det är precis vad jag påstår
Det här rör sig inte om faktaresistens, det rör sig om hur sådana som du använder lögner som vapen.

“You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.”
Vilka lögner? Om du på riktigt kallar mina inlägg för persongrepp skulle du bara veta hur mycket påhopp ,hot har glåpord osv som jag själv fått utstå genom åren .
Citera
2022-07-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ledsen men det resonemanget håller inte. Du får gärna påstå att SD aldrig varit nazister men han som skrivit SD:S vitbok håller inte med dig .
Får dock skilja på begreppen. Av vitboken framgår att det funnits nazister i SD, inte minst i samband med att partiet bildades.

Det innebär inte att SD är eller varit ett nazistisk parti. Partiprogrammet, som anger partiets ideologiska inriktning, tar ju inte upp nazism som grund för politiken.
Citera
2022-07-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Får dock skilja på begreppen. Av vitboken framgår att det funnits nazister i SD, inte minst i samband med att partiet bildades.

Det innebär inte att SD är eller varit ett nazistisk parti. Partiprogrammet, som anger partiets ideologiska inriktning, tar ju inte upp nazism som grund för politiken.
Jag tar inte ställning huruvida SD är nazister idag eller inte. Det kommer det alltid råda delade meningar om. Det jag reagerar på är att folk vägrar inse att SD en gång i tiden VARIT nazister när detta nu bekräftats svart på vitt .
Citera
2022-07-17, 11:36
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Vilka lögner? Om du på riktigt kallar mina inlägg för persongrepp skulle du bara veta hur mycket påhopp ,hot har glåpord osv som jag själv fått utstå genom åren .

Du låtsas som att det inte finns någon distinktion mellan "det fanns enstaka medlemmar med bakgrund i nazistorganisationer" och "SD var öppet nazistiska". Vad du försöker med är en historieförfalskning, och detta trots att det nu finns svart på vitt. Du försöker helt enkelt definitionsmässigt vrida innehållet av vitboken till att passa in i din falska verklighetsbeskrivning.

Det är ju "o-bra" att du fått utstå personangrepp, och så ska det inte behöva vara. Bäst att inte upprepa den argumentationstekniken själv då. Att kalla mig faktaresistent är ett exempel på personangrepp förresten. Det är inte graden av förolämpning i ordvalet som är problemet, det är att personangrepp används som ett argument istället för att bemöta argument.

Det är ju visserligen därför ni vill kalla SD för NAZISTER, för då kan ni fokusera på det istället för att bemöta det materiella innehållet av deras politik, samt det enorma misslyckandet som är den nuvarande regeringens förda politik.
Citera
2022-07-17, 11:38
Medlem
Citat:
Du låtsas som att det inte finns någon distinktion mellan "det fanns enstaka medlemmar med bakgrund i nazistorganisationer" och "SD var öppet nazistiska". Vad du försöker med är en historieförfalskning, och detta trots att det nu finns svart på vitt. Du försöker helt enkelt definitionsmässigt vrida innehållet av vitboken till att passa in i din falska verklighetsbeskrivning.

Det är ju "o-bra" att du fått utstå personangrepp, och så ska det inte behöva vara. Bäst att inte upprepa den argumentationstekniken själv då. Att kalla mig faktaresistent är ett exempel på personangrepp förresten. Det är inte graden av förolämpning i ordvalet som är problemet, det är att personangrepp används som ett argument istället för att bemöta argument.

Det är ju visserligen därför ni vill kalla SD för NAZISTER, för då kan ni fokusera på det istället för att bemöta det materiella innehållet av deras politik, samt det enorma misslyckandet som är den nuvarande regeringens förda politik.
Jag får ärligt talat ut en vettigare diskussion med min hallspegel faktiskt
Citera
2022-07-17, 11:39
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Jag får ärligt talat ut en vettigare diskussion med min hallspegel faktiskt

Du är då åtminstone hängiven till din strategi att aldrig någonsin ta någon diskussion, utan endast komma med personangrepp. När man bara har en hammare får alla problem se ut som spik.

Hallspegeln kommer nog aldrig med skiljaktiga åsikter, kanske därför du gillar att diskutera med den.
Citera
2022-07-17, 11:39
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Vilka lögner?
Jag kan lägga några väl valda ord i munnen på honom annars, och förklara att lögnen består i att partiet aldrig någonsin haft problem med nazister och dylikt avskräde:

Över 500 SD-kandidater kopplade till nazism och fascism under 2000-talet
Citera
2022-07-17, 11:41
Medlem
Citat:
Du är då åtminstone hängiven till din strategi att aldrig någonsin ta någon diskussion, utan endast komma med personangrepp. När man bara har en hammare får alla problem se ut som spik.
Det får stå för dig. Att du på riktigt anser att JAG begår personangrepp säger mer om dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in