Citat:
Med din logik så är Socialdemokraterna nazister.
https://bulletin.nu/har-gor-s-minist...ik-inget-minne
En Socialdemokrat som har kopplingar till vit makt-rörelsen och som heilade på fest, till vit makt-musik.
Det betyder att Socialdemokraterna är ett nazistiskt parti.
Åtminstone så har de nazistiska rötter och då menar jag inte från andra världskriget utan från bara något decennie sedan.
https://bulletin.nu/har-gor-s-minist...ik-inget-minne
En Socialdemokrat som har kopplingar till vit makt-rörelsen och som heilade på fest, till vit makt-musik.
Det betyder att Socialdemokraterna är ett nazistiskt parti.
Åtminstone så har de nazistiska rötter och då menar jag inte från andra världskriget utan från bara något decennie sedan.
Någon enstaka människa vs många är rätt stor skillnad. Dessutom har många heilat i trollsyfte, trots de avskyr nazism.
Kanske hon infiltrera de, kanske det fanns någon annan anledning till dessa kopplingar. Någon enstaka kan man utesluta även om det inte ser så bra ut, men många är lite skillnad. De har själva erkänt sina rötter dessutom.
Jag till och med sympatiserar med de i några frågor men jag tar det för vad det är istället för att försöka bortförklara det med dåliga exempel, finns många judar som heilat, det betyder inte att de stödjer nazism.
Faktum kvarstår, även om partiet har vissa bra synpunkter så drar de till sig vissa felaktiga människor ibland, både röstare och de i partistyrelsen. Det är inte bara de tvivelaktiga nazirötter utan att en hel del rasister lockas av partiet, räcker med att läsa hatretoriken här på flashback hur grovt man förolämpar de som har annan bakgrund än etniskt svenska, ofta generaliserar man rejält.
Deras homofobiska tendenser är också en sådan grej som gör att jag inte vill rösta på dem, 2022 finns det inga vettiga människor som hatar de som inte är straighta, även om man kanske tycker att det är "fel" så visar man inte detta utåt och respekterar människornas olikheter.
Men givetvis finns det en hel del vanliga både röstade och inom partiet, de har förbättras avsevärt men att tro att dess rötter inte kan ha någon påverkan i framtiden är naivt och tro. Liksom tänk vad som kan hända om de får makten, och medlemmarna radikaliseras till det extrema hållet, det skulle kunna vara katastrofalt.
Hur ska invandrare som bott hela sitt liv här eller extremt länge rösta på SD när de kommer aldrig bli accepterade som helsvenskar trots de är som vilken svensk som helst? Och hur ska dessa veta om deras politik inte kommer bli mer extrem ju mer makt de får, och tillslut bli deporterade?
Redan nu använder de en hel missnöje för att locka röstare, liksom pekar på invandrarna nonstop men vill inte ta upp sina egna brister (styckmördaren t.ex.).
SD låter bra på pappret i vissa avseenden men i praktiken lär det vara en annan femma mest troligen. Däremot bör de få vara med och bestämma med de andra partierna givetvis, de har trots allt en del röster och att försöka utesluta blir kontraproduktivt då många proteströstar istället då.
Utan den överdrivna invandringen hade partiet inte blivit så stort mest troligen, liksom vill något parti sno massa röster så bör de minska invandringen. Men det finns väl redan andra partier som vill göra det?
Förstår de inte att det finns gränser då Sverige är inte oändligt stort, på ytan och när det gäller resurser.
Sverige måste kunna integrera de som redan kommit hit, hjälpa med jobb till de som inte klarar av det själva. Och att ta emot extremt många invandrare främst ifrån kulturer som är mycket annorlunda ifrån vår svenska kommer också medföra splittring och diverse svårigheter, inte minst för de som kommer hit och har svårt att anpassa sig.