2022-07-15, 17:26
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag har inte påstått att SD är skyldiga till invasionen såklart. Reagerade bara på att du inte ens nämnde att SD var en av dom partier som låg på om att vi skulle gå med. Ska du nu läxa upp andra så är det ju en enorm fördel om du åtminstone håller dig till fakta.
Och ett av de partier som inte ville välja mellan en demokratiskt vald president, Macron, och Putin. Men det är glömt, eller hur?
Citera
2022-07-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Visa på vilka bristande kunskaper i det svenska språket som du hittar. Min IQ har jag aldrig mätt men på mönstringen hade jag 9 på deras skala. Jag utgår från att du aldrig blev kallad till mönstring.
Rasist mot "folk utan kunskap och låg IQ". Klirrrrrrr

Tror du att det är ett IQ-test? Jag blev kallad innan du var född, snorvalp. Men det är OT för tråden.
Citera
2022-07-15, 17:27
Medlem
Wiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Är du hennes kille eller e det du som är mamma till barnen? Illa är det oavsett.
Ingetdera.
Jag försöker följa tråden men det är väldigt svårt när det både finns uppenbara troll och dessutom vettiga skribenter som inte klarar att ignorera trollen. Brusnivån i denna tråd börjar bli ohanterligt hög.

Trollen är det bara att ignorera, men när ni som är vettiga inte bara besvarar inlägg från andra vettiga utan även besvarar trollen så blir det väldigt trögrott.
Citera
2022-07-15, 17:27
Medlem
Att påstå att SD aldrig varit nazister är som att förneka att Förintelsen ägde rum .
Citera
2022-07-15, 17:29
Medlem
Citat:
Att påstå att SD aldrig varit nazister är som att förneka att Förintelsen ägde rum .
SDs förre partiledare, numer Afs vicepartiledare diskuterar denna sak i detalj här. Du kunde inte ha mer fel. https://www.youtube.com/watch?v=teYW...m-JoelNylander
Citera
2022-07-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Har det kommit fram något nytt i och med denna vitbok? Att många av grundarna hade rötter i BSS har ju ältats om och om genom åren. Trodde inte det var någon nyhet för någon.

SDs rasistiska och nazistiska rötter har man väl kunna läsa om på wikipedia länge? JÅs favoritband UT har ett minst lika rasistiskt och nazistiskt ursprung. Ingenting har förändrats förutom att både SD och UT talar tyst om sina värderingar numera och blånekar till att vara rasister, nazister eller fascister.
Citera
2022-07-15, 17:31
Medlem
Tuors avatar
Vem bryr sig?

Deras förflutna var ju betydligt bättre än det nuvarande lättmjölks-styret..
Senast redigerad av Tuor 2022-07-15 kl. 17:37.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
SDs förre partiledare, numer Afs vicepartiledare diskuterar denna sak i detalj här. Du kunde inte ha mer fel. https://www.youtube.com/watch?v=teYW...m-JoelNylander
Försök inte med mig ens. Jag har anhöriga som har på riktigt upplevt både nazism och således även Förintelsen. Så nej jag har inte fel. Inte ens lite. Min farmor har upplevt 2 världskrig och min far föddes när Hitler verkade. Så lägg bara ner är du snäll.
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Tror du att det är ett IQ-test? Jag blev kallad innan du var född, snorvalp. Men det är OT för tråden.
Men du mönstrade alltså inte. Jag förstår att du vill att det ska vara OT, det skulle även jag vilja.
Citera
2022-07-15, 17:34
Medlem
Citat:
Efter flera år som Internetdebattör vet jag hur snacket går. Visst det behöver nödvändigtvis inte ha varit sdare men att det var högeranhängare fattar väl vem som helst. Men ärligt man behöver varken vara sosse eller vänster för att känna till SD:s förflutna.

Nu har du framfört flera gånger att SD har sina rötter i nazism. Men du ignorerar SD väljarnas rötter, där majoriteten av valboskapet härrör från S.

Det antal röster som SD får i opinionen, motsvarar det tapp S har gjort. Det är där skon klämmer. SD s valboskap är det största hindret för att säkra en valseger åt Magda & Co. Då kommer den uttjatade brunsmetningen.

SD är inte ett genuint borgerligt parti i alla frågor. Det är migrationsfrågor och den brottslighet som migrationen innebär som fått SD att välja sida.

Av ovan nämnda finner jag ditt sätt att diskutera ohederligt, då du ser vänstern som ett bättre alternativ för att lösa de problem vi har, än en strikt borgerlig politik med indragna bidrag till friska latmaskar. Jag vill se arbetslinje för alla kvinnor som nu försörjer sig på barnafödande.
Citera
2022-07-15, 17:39
Medlem
Citat:
Försök inte med mig ens. Jag har anhöriga som har på riktigt upplevt både nazism och således även Förintelsen. Så nej jag har inte fel. Inte ens lite. Min farmor har upplevt 2 världskrig och min far föddes när Hitler verkade. Så lägg bara ner är du snäll.
Vad spelar detta för roll i sammanhanget av förstörelsen av Sverige? Israels ledande politiker är samtliga mer ras/religiöst/nationalistiskt orienterade än samtliga svenska riksdagspartier. Förintelsen är inte (ehuru fruktansvärd) mänsklighetens början och slutpunkt. Det finns absolut ingen legitim anledning att sätta förintelsen i centrum av diskussioner om västerländska länders invandringspolitik. Även Hitlers huvudmotståndare Churchill förespråkade en långt mer nationalistisk folkstamsbevarande intern politik än nuvarande SD kunnat drömma om.

Du har missförstått allt.

edit: Den riktiga sanningen är att de nya nazisterna kallar sig anti-nazister, precis som Orwell förutsåg (fast han använde termen "fascister"). Det finns lika lite anledning att lyssna till dem nu som det fanns anledning att lyssna till Goebells när det begav sig. De är globalister.
Senast redigerad av TomSowell 2022-07-15 kl. 17:45.
Citera
2022-07-15, 17:39
Medlem
Att SD egentligen är nassar fattar ju vem som helst. Ett parti för missnöjda och arga WT människor som det floreras mycket av här på FB 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in