2021-11-17, 03:51
Medlem
Silltunnas avatar
Min katt hänger med några andra katter här i kvarteret. När man stöter på dom ute uppträder min katt drygt och nonchalant emot mig. Blänger ointresserat på mig när jag går fram för att hälsa, precis som om han don’t give a fuck!
När han däremot är själv så är han jävligt tillmötesgående och trevlig. Skäms han för mig inför sina polare eller vad är dealen här?
Citera
2021-11-17, 03:57
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Min katt hänger med några andra katter här i kvarteret. När man stöter på dom ute uppträder min katt drygt och nonchalant emot mig. Blänger ointresserat på mig när jag går fram för att hälsa, precis som om han don’t give a fuck!
När han däremot är själv så är han jävligt tillmötesgående och trevlig. Skäms han för mig inför sina polare eller vad är dealen här?

Svårt att exakt svara på. Mitt förslag är att ta ett seriöst snack med killen.
Citera
2021-11-17, 04:16
Medlem
xposures avatar
Ålder på din katt?
Så betedde jag mig också inför mina polare när föräldrar var närvarande under en period på högstadiet nämligen!
Han kanske är i puberteten och vill leka häftig?

Eller har han bara fått dåliga kompisar?
Du bör oavsett rådfråga de andra kattägarna i området, mycket kattmynta ute och går nu har jag hört.
Citera
2021-11-17, 04:17
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Ålder på din katt?
Så betedde jag mig också inför mina polare när föräldrar var närvarande under en period på högstadiet nämligen!
Han kanske är i puberteten och vill leka häftig?

Eller har han bara fått dåliga kompisar?
Du bör oavsett rådfråga de andra kattägarna i området, mycket kattmynta ute och går nu har jag hört.

2 år gammal.
Citera
2021-11-17, 04:19
Medlem
svampsubbas avatar
Katten är ett flockdjur och i sällskap med andra katter är den redan tillfredsställd och trygg, för tillfället är du då överflödig. Inget ovanligt bemötande utan helt naturligt, överanalysera inga djur eller människor heller för den delen.

Din katt verkar ha ett rikt och självständigt liv, uppskatta mångfalden och din fina kontakt med katten i andra situationer, det är ju inget cirkusdjur precis.
Citera
2021-11-17, 04:22
Medlem
Han har funnit sin flock. Du tyvärr i låg rang.
Citera
2021-11-17, 04:37
Medlem
vitalsignss avatar
Fan vad jag gillar din katt. Det förefaller vara en frisk sunt tänkande och normal katt. Självklart skäms han för dig. Fast, det är en image han har. Om en hund till exempel skulle dyka upp och attackera dig skulle han försvara dig med sitt liv som insats.
Citera
2021-11-17, 05:01
Medlem
Dra in på skärmtiden. Så där beter man sig bara inte. Och hjälper inte det, gå nukleärt - utegångsförbud i en vecka. Var inte rädd för att vara kreativ och kombinera lite. Exv lite mothårskamning. Prova även den gamla skolklassikern att dra med naglarna mot en griffeltavla. Det ljudet ....💪
Senast redigerad av Nunjapiznes 2021-11-17 kl. 05:08.
Citera
2021-11-17, 05:04
Medlem
Som en tonåring så skäms han över husbonden.
Citera
2021-11-17, 05:24
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Så där har mina också gjort. Skiter fullständigt i mig.

Jag tror det beror på att mig vet de precis var de har och jag finns där för alltid. Andra katter är en osäkerhetsfaktor som det gäller att hålla koll på.

Katter som umgås ute sitter eller ligger ofta en bit ifrån varandra och det är allt. När de umgåtts klart, reser de sig upp och går utan krusiduller. Det ser märkligt ut, ytligt som att de inte gör nåt alls, och är intressant att iaktta signalerna för en kattnörd som mig. Om de ligger med framtassarna infällda betyder det att de är vänner, t ex.

Det är inte alltid katterna har velat kännas vid mig utomhus när de är ensamma heller. Låtsas att de varken ser eller hör. Möjligen vända ett öra åt mitt håll.

Den här självständigheten, att de gör som de vill och inte är lydiga, är en stor anledning till varför jag tycker så mycket om katter.

Citat:
Ursprungligen postat av svampsubba
Katten är ett flockdjur och i sällskap med andra katter är den redan tillfredsställd och trygg, för tillfället är du då överflödig. Inget ovanligt bemötande utan helt naturligt, överanalysera inga djur eller människor heller för den delen.

Din katt verkar ha ett rikt och självständigt liv, uppskatta mångfalden och din fina kontakt med katten i andra situationer, det är ju inget cirkusdjur precis.

Katter är inte flockdjur, här är du fel ute. De är sociala djur men inte 17 har de nån flock utomhus som de ska träffa för att få trygghet. Men jag håller med om det övriga du skrev.
Citera
2021-11-17, 05:38
Bannlyst
han kanske inte låtsas om dig, för att han inte vill att de andra katterna ska förstå att du har mat.
Citera
2021-11-17, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Låter som en hona.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in